Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass :D

9657483[/snapback]

 

Det jeg lurer på er om alle som har gitt karakter til The Departed ville gitt samme karakter om de så Mou Gaan Dou først.

Lenke til kommentar
Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass :D

9657483[/snapback]

 

Det jeg lurer på er om alle som har gitt karakter til The Departed ville gitt samme karakter om de så Mou Gaan Dou først.

9657734[/snapback]

Jeg så The Departed før Mou Gaan Dou, men karakteren til originalen ble hakket bedre. (5 og 5+)

En ting som skal være sikkert er jo at skuespillerne i The Departed gjør jo en forrykende jobb og Jack Nicholson er jo god uansett hvilken film han spiller i.

Lenke til kommentar
Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass :D Har bare sett den første gudfaren filmen da, men synes kanskje gudfaren er LITT langtekkelig ! måtte se den i to porsjoner :blush:

9657483[/snapback]

 

En knallgod klassiker er ikke langtekkelig. Jeg nekter å tro at du synes Gudfaren var utrolig bra hvis du fant den så tung at du måtte se den i to porsjoner.

9657564[/snapback]

 

jeg husker det beste :love:

men hvertfall synes jeg 3 timer føltes utruleg lenge da jeg så den

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Jeg så The Departed før Mou Gaan Dou, men karakteren til originalen ble hakket bedre. (5 og 5+)

En ting som skal være sikkert er jo at skuespillerne i The Departed gjør jo en forrykende jobb og Jack Nicholson er jo god uansett hvilken film han spiller i.

9657765[/snapback]

 

Selv likte jeg vinklingen og tempoet i Moun Gaan Dou best, spesielt syntes jeg de indre konfliktene i mafiaens "agent" var bedre løst. Skuespillet når jo ikke opp mot Nicholson og co., men var allikevel meget bra. Scorsese trenge 50 minutt ekstra for å få frem det samme som regissørene til Mou Gaan Dou fikk til.

 

Men begge er veldig gode filmer i min bok.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg sett fullt så mange filmer, kanskje det er defor. Mangel på sammenligning  :ph34r:  :ph34r: Burde vel se Mou Gaan Dou  :dribble:

9657835[/snapback]

 

Du bør så absolutt bestille den inn. En fin film som The Departed er en amerikansk versjon av. Er vel Infernal Affairs som er den engelske tittelen, if memory serves me right.

Lenke til kommentar
Herregud, hvor mange Aylar'er finnes det Underpants? :p

 

Edit:Kan dama ha en finger med når det gjelder forsinkelsen?

 

A. Sand: Gjør klar for scene 1, takning 253.

Forts: Lys, Kamera... Kutt! Aylar, du må huske innlevelsen!

9653471[/snapback]

Neinei :wee:

 

A.Sand: Action... KUTTKUTTKUTTKUTT! Aylar, for ENTE gang, INGEN pupper i denne filmen!

 

:!:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle se en film i kveld, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal se. Har så mange usette i hylle for tiden.

 

Filmen jeg står mellom er disse:

 

A Fistful of Dynamite

Apocalypse Now

Apocalypto

For a Few Dollars More

The Green Mile

The Godfather: Part III

Jackie Brown

Million Dollar Baby

Once Upon a Time in America

The Prestige

Scarface

The Truman Show

United 93

The Usual Suspects

 

Er egentlig i humør for å se alle de filmene. Derfor det er så vanskelig å bestemme seg. :hrm:

Lenke til kommentar
Utifra dine preferanser i topp 20 listen din vil jeg anbefale en av følgende:

 

The Green Mile

Jackie Brown

Million Dollar Baby

The Prestige

The Usual Suspects

 

De er vel bankers å falle i smak, vil jeg tro. :)

9658419[/snapback]

 

Jepp, da ble det The Green Mile. Begynte å se på The Usual Suspects i går, men jeg var så trøtt at jeg skrudde av filmen for ikke å ødelegge den for en senere anledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når man er såpass fan av filmer som Forrest Gump og The Shawshank Redemption så tror jeg det skal litt til for å mislike The Green Mile. Så lykke til og kos deg ;)

9658482[/snapback]

 

Er de 3 i egen hva slags genresjanger ? :hmm:

9658596[/snapback]

 

Nei, ikke i det hele tatt. Forrest Gump og The Shawshank Redemption (spesielt førstnevnte for min del) er legendariske. The Green Mile er bare veldig god. Darabont har jo stått for de to sistnevnte og de minner kanskje litt om hverandre, men jeg ville ikke puttet de tre i samme sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...