Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et, antageligvis, ganske dumt spørsmål: Er det regioner/soner på laserdisker?

 

Nei. Men de har PAL og NTSC bildeformat akkurat som f.eks. DVD.

9656817[/snapback]

For å utdype, da laserdisc ble introdusert ble dette regnet som regionskoding god nok. Det tok ganske mange år før de første multistandard laserdiscspillerne ble tilgjengelige.

Multistandard TV'er var også relativt uvanlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Tusen takk til dere begge! Jeg bestemte meg endelig for anskaffelse av en LD-spiller, og måtte ha et par ting på det rene. Noen som har noe å si om Pioneer DVL-909 nå som vi er i gang? ;)

Lenke til kommentar
Noen som har noe å si om Pioneer DVL-909 nå som vi er i gang? ;)

 

Fra hva jeg kan huske å ha lest, så er det kun en tålig bra laserdisk spiller. Siden det er en kombi-spiller som også tar DVD så er det gjort mange kompromisser for å få alt i en og samme boks. Den er nok et stykke unna dedikerte laserdisk spillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hmm, jeg er jo egentlig bare ute etter laserdiskspillerdelen, men det høres ikke helt overbevisende ut. Skulle likt og hatt noe ordentlig bra nå som jeg først kjøper noe :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Den ser ikke så fristende ut etter anmeldelsen, men det er den eneste jeg har greid å finne til salgs i Norge. Noen tips om steder jeg kan lete?

 

Første film blir forhåpentlig Giorgio Moroders Metropolis-versjon :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skaffe seg Laserdisc?

Enkelte sjeldne/sære filmer som kun er tilgjengelig på det formatet? (beklager uttrykket, "sære", men dere skjønner sikkert hva jeg mener :p)

9657051[/snapback]

 

Det er vel for det meste bruktmarkedet som gjelder. Samme for spillere.

 

Mest leste siden jeg bruker når det kommer til laserdisk er forøvrig www.lddb.com.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Veit at gutten driver å byr på '84-versjonen av Metropolis. Giorgio Moroder!  :dribble:

 

Obligatorisk filmkveld, da, kis (om ting går etter planen)!

9657122[/snapback]

Det har du mitt ord på!

 

@dicktator: Helt rart å tenke på at det er samme mann som i The Departed.

Lenke til kommentar

Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass :D Har bare sett den første gudfaren filmen da, men synes kanskje gudfaren er LITT langtekkelig ! måtte se den i to porsjoner :blush:

Lenke til kommentar
Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass :D Har bare sett den første gudfaren filmen da, men synes kanskje gudfaren er LITT langtekkelig ! måtte se den i to porsjoner :blush:

9657483[/snapback]

 

Den er lang ja, men det er et fantastisk stykke film som absolutt fortjener plassen sin. Marlon Brando sin tolkning av Don Corleone er en av de beste skuespillerprestasjonene jeg har sett. Så etter min mening så skal det mye mer enn det Departed har å tilby for å danke ut Godfather.

Lenke til kommentar
Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass :D Har bare sett den første gudfaren filmen da, men synes kanskje gudfaren er LITT langtekkelig ! måtte se den i to porsjoner :blush:

9657483[/snapback]

 

En knallgod klassiker er ikke langtekkelig. Jeg nekter å tro at du synes Gudfaren var utrolig bra hvis du fant den så tung at du måtte se den i to porsjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...