Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg er jo egentlig bare ute etter laserdiskspillerdelen, men det høres ikke helt overbevisende ut. Skulle likt og hatt noe ordentlig bra nå som jeg først kjøper noe :hmm:

9656957[/snapback]

De to modellene som gjaldt på det norske markedet (eller i det hele tatt, hvis du vil ha spillere som tar både PAL og NTSC) var vel de to siste 'rene' LD-spiller toppmodellene fra Pioneer, CLD-2950 og CLD-D925, hvor jeg tror den siste (925'en) alt i alt nok er best.

Hvis PAL-avspilling ikke er viktig har du mange flere valgmuligheter i gode modeller (men kanskje ikke så mange i det norske/europeiske bruktmarkedet).

For info om LD-spillere kan du f.eks. sjekke Laserdisc Archive.

Har fremdeles min 925, og kjenner folk som har/hadde samme modell, og forskjellige rene NTSC-modeller (CLD-704, CLD-79, CLD-99, og HLD-X9, siste skille jeg gjerne hatt selv).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Har lest litt mer rundt i løpet av kvelden, og noen av de modellene du nevner har gått igjen. Problemet nå er bare å finne en til salgs, den 909'en var egentlig den eneste jeg greide å finne (finn.no). Kanskje jeg ikke har lett på de riktige stedene enda...

Lenke til kommentar
Har lest litt mer rundt i løpet av kvelden, og noen av de modellene du nevner har gått igjen. Problemet nå er bare å finne en til salgs, den 909'en var egentlig den eneste jeg greide å finne (finn.no). Kanskje jeg ikke har lett på de riktige stedene enda...

9660314[/snapback]

Mulig jeg kjenner noen som vil vurdere å selge spiller (i hvert fall to venner som har en hhv 925 og tror 704, som bare står pakket bort).

Kan fyre av en epost til hver, om det er av interesse. Ingen anelse om hva de mener de bør ha for spillerne for at det skal være interessant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Mulig jeg kjenner noen som vil vurdere å selge spiller (i hvert fall to venner som har en hhv 925 og tror 704, som bare står pakket bort).

Kan fyre av en epost til hver, om det er av interesse. Ingen anelse om hva de mener de bør ha for spillerne for at det skal være interessant.

9660326[/snapback]

Er du virkelig villig til å gjøre det? Det hadde i såfall vært kjempetrivelig! Jeg er ikke helt sikker på hva normal LD-spillerpris er for å være ærlig, så uansett om det er helt utenfor min liga/prisklasse eller ikke, så får jeg i hvertfall en pekepinn på hvor mye jeg må ut med :)

Lenke til kommentar

Etter å ha sett trainspotting av Danny Boyle og fått mer smak, så jeg 28 days later og må si meg meget imponert. Likte konseptet og spesielt de første 40 minuttene. Filmen er brutal grøssende, spesielt den scenen hvor "Selena" slakter sin venn "Mark" uten en betenkning når hun oppdager at han er smittet. Kaldt!

 

Ser at Danny Boyle ikke står bak 28 Weeks Later. Noen som har noen formeninger om filmen?

Lenke til kommentar
Etter å ha sett trainspotting av Danny Boyle og fått [bla bla bla]

9661722[/snapback]

La meg sitere vår alles elskede Wikipedia:
A spoiler is a summary or description of a narrative (or part of a narrative) that relates plot elements not revealed early in the narrative itself. Moreover, because enjoyment of a narrative sometimes depends upon the dramatic tension and suspense which undergird it, this early revelation of plot elements can "spoil" the enjoyment that some consumers of the narrative would otherwise have experienced.

Nuff said.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Tar det på PM hvis noen av dem kan tenke seg å selge.

For referanse, hvor mye var det 909'en var lagt ut for?

9662402[/snapback]

Den kosta 2500, men etter en mail lurer jeg på om han ville ha mer. Jeg antar at det var ganske rimelig. Håper spent på PM :thumbup:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...