Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter å lurer på om jeg skal se The Godfather: Part II nå.

Er den verdt å sitte oppe for?

9190138[/snapback]

 

Det er faktisk den filmen det er mest verdt å sitte oppe for, tidenes beste film :)

 

Pacino, De Niro og Duvall gjør sine beste tolkninger noensinne

9190180[/snapback]

 

Ok! Var litt skeptisk til lengden på den. Men jeg får sove utpå litt i morgentidlig.

Den er faktisk så lang at den er på to discer. :ohmy:

Lenke til kommentar

Da har jeg sett The Godfather: Part II og jeg har ingen ting annet å si enn at dette er en klassiker. Tror det må være den beste oppfølgeren jeg har sett.

 

Men en liten ting som jeg ikke skjønte helt på slutten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvorfor tok Frankie Pentangeli selvmord i badekaret på slutten? Og hvorfor drepte Michael så mange i familien?

 

Har ikke lest boken enda, men holder på. Tror jeg hadde skjønt det litt mer hvis jeg hadde lest den på forhånd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så nettopp at det faktisk er flere filmer etter 2001: A space odyssey, og at de alle suger.

 

Hvorfor valgte Kubrick å ikke regissere alle filmene?

9191344[/snapback]

Hvorfor skulle han? Den ene fungerer jo feiende flott som en enkelt film.

9191532[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva snakker dere egentlig om?

Lenke til kommentar
Så nettopp at det faktisk er flere filmer etter 2001: A space odyssey, og at de alle suger.

 

Hvorfor valgte Kubrick å ikke regissere alle filmene?

9191344[/snapback]

Hvorfor skulle han? Den ene fungerer jo feiende flott som en enkelt film.

9191532[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva snakker dere egentlig om?

9191540[/snapback]

2001: A space odyssey, som Kubrick regisserte :wee:

 

Men! Gerard Butler, han er imponerende, spiller først i Tomb Raider, så i Phantom Of The Opera, så i 300 :D Det er en imponerende skuespiller forskjell!

Lenke til kommentar
Men en liten ting som jeg ikke skjønte helt på slutten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvorfor tok Frankie Pentangeli selvmord i badekaret på slutten? Og hvorfor drepte Michael så mange i familien?

9191433[/snapback]

 

Han valgte å begå selvmord framfor å spille rollen som rotte ytterligere. Han hadde tenkt til å synge ut om mafiaen, men da Michael Corleone bragte Pentangelis oldskoole mafiabror inn i rettsalen, fikk han samvittighetskvaler. Han ønsket ikke lenger å ødelegge for organisasjonen. Michael drepte alle potensielle fiender, svakheter og trusler, ettersom det er noe han mener han må gjøre for å overleve som leder. Total badass.

 

Lenke til kommentar
Så nettopp at det faktisk er flere filmer etter 2001: A space odyssey, og at de alle suger.

 

Hvorfor valgte Kubrick å ikke regissere alle filmene?

9191344[/snapback]

Hvorfor skulle han? Den ene fungerer jo feiende flott som en enkelt film.

9191532[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva snakker dere egentlig om?

9191540[/snapback]

Den eneste oppfølgeren jeg finner er 2010: The Year We Make Contact, en film som ikke har mye til felles med den første. Hvorfor Kubrick ikke regisserte den? Fordi han ville aldri laget en oppfølger. Hver nye film skulle være helt annerledes enn den forrige, helst en annen sjanger, helt nye skuespillere og helt nye utfordringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den eneste oppfølgeren jeg finner er 2010: The Year We Make Contact, en film som ikke har mye til felles med den første. Hvorfor Kubrick ikke regisserte den? Fordi han ville aldri laget en oppfølger. Hver nye film skulle være helt annerledes enn den forrige, helst en annen sjanger, helt nye skuespillere og helt nye utfordringer.

9192592[/snapback]

 

Er 2010 en oppfølger? Jeg likte det bedre når jeg levde i uvitenhet.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som bruker å se vær Kevin Smith film to ganger på rad omtrendt hver gang :hmm:

Jeg må liksom starte filmen på nytt når jeg er ferdig for å høre kommentar sporet...

 

Edit:

 

Kvein Smith gitt :p

9193934[/snapback]

Du er ikke den eneste. Kevin's komentarspor er über.

 

Gratulerer med dagen til Mr.Smith btw :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...