Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Man må ta den for det den er. Først og fremst er den basert på en tegneserie, som filmen ligger ganske tett opp til (å se enkelte av rutene gjenskapt på film var ufattelig kult). Dessuten ser filmen helt fantastisk ut. Og til slutt; det er meninga at den skal være en effektonanerende testostenronbombe.

Men uansett er 8.1 altfor mye, ga den 7/10 selv, og mener det er passende (en film kan tross alt ikke bæres utelukkende på effekter).

 

Episk er forresten et ord som blir misbrukt til tider. Episk betyr 'fortellende'. Vil ikke på stå at 300 var særlig 'episk'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
300 har vært årets kino-opplevelse for min del, satt med konstant ståpikk gjennom hele filmen.

9186681[/snapback]

 

Om det var en haug med kvinnfolk som løp rundt med innsmurte og "digitalisert" perfeksjonerte bare overkropper så kanskje jeg hadde følt det likedan. :wee:

 

Jeg skulle heller ønske det var en knapp som kunne fått filmen til å spille i normal hastighet. Irriterer meg at jeg fant filmen så dårlig, gledet meg så lenge til den.

Lenke til kommentar
Jeg skulle heller ønske det var en knapp som kunne fått filmen til å spille i normal hastighet. Irriterer meg at jeg fant filmen så dårlig, gledet meg så lenge til den.

9186894[/snapback]

Spøker du? Fortfilm/saktefilmen i slosskampen så herlig ut. Så du trailerene for mange ganger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
300 har vært årets kino-opplevelse for min del, satt med konstant ståpikk gjennom hele filmen.

9186681[/snapback]

Sannhet. Kanskje den feteste kinoopplevelsen min noensinne.

Lenke til kommentar
Jeg skulle heller ønske det var en knapp som kunne fått filmen til å spille i normal hastighet. Irriterer meg at jeg fant filmen så dårlig, gledet meg så lenge til den.

9186894[/snapback]

Spøker du? Fortfilm/saktefilmen i slosskampen så herlig ut. Så du trailerene for mange ganger?

9186969[/snapback]

 

Spøker ikke nei. Det gjorde hele kampopplevelsen fryktelig forutsigbar. Var mer imponert første gang jeg spilte Prince of Persia (nyversjonen), for å si det slik.... Hadde tatt seg langt bedre ut (for min del i hvert fall) å kjørt det i normal hastighet. Så kanskje det hadde gitt grunn nok til å se den en 2. gang for virkelig å få med seg alle detaljene. Slik det ble så bare gjespet jeg meg gjennom det. Gladiatoren og selv LOTR hadde mer underholdende og imponerende kamper.

 

Det eneste denne filmen leverte for min del var en himmelsk god trailer. Den oppsumerte det gode med filmen.

Lenke til kommentar

For alle som liker 12 Angry Men kan jeg anbefale Mr Smith Goes to Washington, som er i samme grad inspirerende, velspilt og ikke minst politisk ladet slik at den er gjeldende idag.

 

300 var for øvrig konge fordi den hadde slowmotion, alt annet ville blitt for teit. Det som er så fint med å lese Millers bøker er at man kan ta seg god tid til å nyte detaljene av hver frame, og med 300 har de klart å overføre det til film samtidig som de gjorde det levende. Filmen gir deg tid til å se hvor perfekt slagscenene er, og hvor glatt og pent og rått hvert "panel" er.

Lenke til kommentar
Babel. Hvordan er den? Verdt å bruke kvelden på?

9188666[/snapback]

Fjorårets beste sammen med Pan's Labyrinth. Utrolig godt skuespill og herlig musikk. På slutten satt jeg med skikkelige tårer i øya.

 

300 var rå og holdt på å pisse i buksa da den første slow-motionscena kom men det blei dessverre litt overbrukt og da mister den fort sin virkning syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...