Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

 

Og det kan ikke "den filmen var überdritt ass"-folka?

 

Selv om jeg synes en film var max kjip skjønner jeg da at andre folk kan like filmen. Men jeg gidder da ikke å ta hensyn til andre andre folk kanskje kan like filmen når jeg diskuterer film på internett, og vil få ut min ærlige mening om filmen?

 

 

Når jeg diskuterer film og musikk vil jeg si mine egne menigner om filmene, og jeg vil høre andres meninger om filmen. Objektivitet blir da, for min del, kjedelig. Men for all del, folk må gjerne runke til objektivitet her, så får jeg heller sikke alene å glede meg over hver subjektive mening som kommer.

 

Tror ikke det er verre enn at folk vil vite mer enn "Filmen var überdritt ass" :)

 

Selvfølgelig er det din subjektive mening, men man vil jo høre hvorfor du har gjort opp den meningen, er jo litt av poenget med å diskutere film.

Selv er jeg helt enig at skal man diskutere ut i fra personlige preferanser så handler det veldig lite om "objektive sannheter".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det kan ikke "den filmen var überdritt ass"-folka?

 

Selv om jeg synes en film var max kjip skjønner jeg da at andre folk kan like filmen. Men jeg gidder da ikke å ta hensyn til andre andre folk kanskje kan like filmen når jeg diskuterer film på internett, og vil få ut min ærlige mening om filmen?

 

 

Når jeg diskuterer film og musikk vil jeg si mine egne menigner om filmene, og jeg vil høre andres meninger om filmen. Objektivitet blir da, for min del, kjedelig. Men for all del, folk må gjerne runke til objektivitet her, så får jeg heller sikke alene å glede meg over hver subjektive mening som kommer.

Haha. Du argumenterer med at objektivitet er dritkjipt samtidig som at du ikke bryr deg om hva andre synes er interessant? Kanskje du burde se litt lenger enn din egen nesetipp?
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tror ikke det er verre enn at folk vil vite mer enn "Filmen var überdritt ass" :)

 

Selvfølgelig er det din subjektive mening, men man vil jo høre hvorfor du har gjort opp den meningen, er jo litt av poenget med å diskutere film.

 

Men nå var jo ikke dette en anmeldese, og vi diskuterte ikke en film. En fyr lurte på hvorfor jeg ikke hadde trua på den kommende Christoher Nolan-filmen, og jeg kom et par punkter om hvorfor jeg ikke hadde trua på den, og da blant annet at jeg synes hans forrige tre filmer var dødskjipe, noe som ikke gjør at jeg får opp håpet for en kommende film.

 

 

 

Haha. Du argumenterer med at objektivitet er dritkjipt samtidig som at du ikke bryr deg om hva andre synes er interessant? Kanskje du burde se litt lenger enn din egen nesetipp?

 

Nå misforstår du med vilje for å latterliggjøre meg. Bra jobba.

 

 

Men over til noe annet. Jeg vil veldig gjerne vite hva det er med filmen som gjør at du plasserer den i en såpass ekstrem kategori. Var det fordi den var så dårlig i forhold til hva den kunne ha blitt, ved tanke på det som var involvert i prosjektet, eller har den bare en så ekstrem mangel på alt det du liker ved filmer?

 

Jeg synes selv at det var en veldig kjip film, men jeg ville aldri ha kalt den en av tidenes dårligste filmer.

 

 

En ekstrem mangel på alt det jeg liker i filmer. Orke rikke å utdype så veldig, men et par punkter kan jeg fint komme med:

 

Det første jeg reagerte på var skuespillet fra de fleste involverte. Jeg har jævlig sansen for Christian Bale, men i The Darkn Knight Rises virka han, i mine øyne, sinnsykt uinspirert og lei. Det virka som han kjeda seg, og gjorde jobben fordi han "måtte", og ikke fordi han faktisk ville.

Anne Hathaway var like stusselig som hun alltid er. Og Michael Caine var like tam som han har vært i alt jeg har sett av han helt siden 06/07.

Joseph Gordon-Levitt takler jeg ikke, som sagt mange ganger før her. Ufattelig kjedelig skuespiller.

Tom Hardy var helt grei, med tanke på hva han fikk å jobbe med.

 

Karakterne var kjedelige. Bane var faktisk ganske fet i sånn ca. halve filmen eller noe, før han plutselig ble en skikkelig stusselig pyse. Resten var jævlig kjedelige og forglemmelige. Sauer, hele gjengen.

 

Batman Begins fremstår fremdeles som en veldig unik superheltfilm for min del, spesielt med tanke på atmosfæren og stemningen igjennom hele filmen. Batman Begins er en film jeg fremdeles digger, og den føles så mørk, "tung" og dyster. The Dark Knight og The Dark Knight Rises virker så jævlig stemningsløse og "liksom-mørke" (i mangel på bedre ord). Begge filmene fremstår som helt standard Hollywood-action iført Batman-kostymer, og ikke noe mer enn det.

 

Det visuelle synes jeg ikke er veldig imponerende. Det var ingenting som fikk meg til å tenke "wow, det der var flott/fett/kult/whatever". Det meste var sykt forglemmelig, og det som ikke var forglemmelig ble husket pga negative ting. Motorsykkelen er stygg og batmanbilen er drittstygg (noe vi allerede visste fra før), men det er sånt jeg fint kan overse. Det jeg derimot ikke greier å overse er det ultrastygge batmanflyet som er noe av det verste jeg har sett på film. Hva i alle dager tenkte skaperen av den? Så ut som noe som kunne vært med i en absurd dårlig The Asylum-film.

 

Koreaografien er PROVOSERENDE kjedelig, og det er aldri positivt. Dårlig/kjedelig koreografi kan jeg fint overleve, men når du blir provosert over hvor kjipe slosskampene er så er det noe galt. Måten Catwoman beveger seg på når hun sloss. HNGH! Hva faen!? Batman VS Bane X2 er også sinnsykt kjedelige. Zzzzznork! Sitter med inntrykk av at de brukte så mye tid på koreografien at skuespillerne var drittlei i det de faktisk skulle sloss, sånn at alt kom automatisk og de bare ville bli ferdige fordi de var så lei. Ingen følelser. Meh, funka ikke for meg.

 

Også var ting så forutsigbart at jeg var litt trist. For all del, forutsigbarhet kan funke bra det, men da må andre aspekter ved filmen veie opp for det, noe det absolutt ikke gjorde her.

 

Meh, synes det meste ved filmen virka uinspirert, og selv ikke Get Rich or Die Tryin' kjeda meg mer, og det sier sitt. Og nå kommer vi til selve poenget om hvorfor jeg i dag ikke setter denne filmen særlig høyt: Og det jeg satt igjen med etter filmen var sinne. Ja, sinne over at jeg akkurat hadde kastet bort tre timer på det her, noe jeg aldri har følt etter og ha sett en film før, og jeg har sett mye dritt.

 

 

I

M

O

Også får folk mene absolutt hva de vil om det.

Endret av Cutman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. emo-kids på østbanehallen, gikk forbi der igår, da satt de bare i en stor sirkel midt på gulvet med ryggsekker og masse greier strødd utover. Så kom 2 securitas-vakter og sa "Nå sier vi dette for siste gang, det er ikke noe kumba-ya singalong her".

Endret av Bytex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå misforstår du med vilje for å latterliggjøre meg. Bra jobba.

Bare for å ikke la det bli hengende. Det var så klart ikke meningen. Har ingen behov for å latterliggjøre noen, og spesielt ikke deg, da du virker som en ok type. Jeg bare reagerer når du starter med å kalle folk her inne kjipe for å gjøre noe, for så si at du ikke gidder å ta hensyn andre folk selv. Men ser diskusjonen har beveget seg videre, så kan sikkert fortsette på pm om du føler noe er uoppklart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvorfor må Norge lage så mange idiotiske oversettelser av filmtitler? Mange ganger jeg ikke kjenner igjen filmer på IMDb fordi de har mongo tittel. Siste jeg så var You Only Live Twice. "James Bond i Japan". Virkelig?

What ? What ? What ? ;)

 

Dk og Sverige brukte den originale titteln : "Man lever bare to ganger" ;)

Lenke til kommentar

Jeg bare reagerer når du starter med å kalle folk her inne kjipe for å gjøre noe, for så si at du ikke gidder å ta hensyn andre folk selv. Men ser diskusjonen har beveget seg videre, så kan sikkert fortsette på pm om du føler noe er uoppklart.

 

Jeg tror jeg aldri har lagt merke til den typen folk her, så at jeg kaller folk her kjipe stemmer ikke helt. Det var ikke myntet mot noen her inne. Jeg prøvde kun å pengtere hvor kjedelig det er med den typen holdninger når man diskuterer noe. Jeg foretrekker heller at folk er litt "røffe" og sier ting akkurat som de mener, enn at de strør på femten lag supersøttsukker for å blidgjøre folk. Jeg tar hensyn til folk, men gidder ikke å skjule hva jeg virkelig mener om film X fordi person Å kanskje kan like filmen. Var ikke mer enn det.

 

Og jeg tar det ikke på PM fordi PMing angående sånne ting er jævlig kleint. Men da sier vi det avsluttet.

 

 

 

Men over til noe annet. Koser meg ihjel med et par-tre Universal Monsters-filmer om dagen. Gud bedre så bra. HNGH! En del som jeg har sett før, og en del nye greier jeg aldri har sett før. Kremer overalt.

Endret av Cutman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...