Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avatar er jeg veldig skeptisk til selv. Ser kjedelig ut. Death Race 2000 har jeg sett, den er awesome. Den første remaken er grei. Har bare to-ern fordi jeg fikk den gratis.

 

Friday The 13th som jeg har der er remaken, men skal skaffe originalen. Halloween er originalen.

urbefolkning som kommer i kontakt med sivilisasjon. Cowboy og indianer. Stor ærverdighet til naturen. Jente gutt, eller blå og hvit, eller gul og hvit. Det er en sinnsykt dyr film, sinnsykt vellaget. Men jeg føler jeg kunne fått mye det samme på cartoon network.

 

Enig. Jeg så traileren før filmen kom ut, og den drepte alle vitsene.

Stappe alle gode poenger inn i traileren. Pølsevann er det du sitter igjen med.
Lenke til kommentar

urbefolkning som kommer i kontakt med sivilisasjon. Cowboy og indianer. Stor ærverdighet til naturen. Jente gutt, eller blå og hvit, eller gul og hvit. Det er en sinnsykt dyr film, sinnsykt vellaget. Men jeg føler jeg kunne fått mye det samme på cartoon network.

Synes selv det virker som en av de filmene som er vellaget og dyr, dermed god animasjon, men fortsatt alt for kjedelig til at jeg skal sitte og se på i nesten 3 timer. Men det er jo bare forhåndsdømming. Vet ikke hva dere andre her synes om den? (Avatar altså)

Lenke til kommentar

CGIen er heller ikke veldig imponerende. Dødsstusselige greier. Alt ser så dødt og kjedelig ut.

 

 

Og jeg har hatt et Hammer Horror Dracula-marathon denne uken, og har nå kommet til Dracula A.D. 1972. Akkurat sett den og skjønner ikke hatet. Jævlig fet, jo, og soundtracket var dødskult. Jævlig funky greier. Også var det sykt stas å se Christopher Lee og Peter Cushing sammen igjen. To av tidenes, ass.

Lenke til kommentar

Synes selv det virker som en av de filmene som er vellaget og dyr, dermed god animasjon, men fortsatt alt for kjedelig til at jeg skal sitte og se på i nesten 3 timer. Men det er jo bare forhåndsdømming. Vet ikke hva dere andre her synes om den? (Avatar altså)

Du misser noen inside jokes i Workaholics. Spørsmålet er vel, er det noe annet jeg bør se først?
Lenke til kommentar

Jeg skjønte jo det, syns bare litt synd at du(og din generasjon) får en meget tam Danny Trejo som første møte.

 

Kan ikke sammenlignes med f.eks mitt episke møte med überkule Danny i Desperado i 96\97.

Prøv å sammenligne det med Eric Roberts første møte, da Trejo kom ut i fra fengsel, med bokse titler fra San Quentin Etc, å ble Erics boksetrener til en film. Rykte går at han var nervøs.
Lenke til kommentar

Mitt første møte med Eric Roberts var som helten i slåssefilmene Best of the Best 1+2 (hhv 1989 og 1992 fordi fattern hadde dilla på kampsport). Mye i samme stilen som Bloodsport og andre "hemmelig karateturnering" filmer på den tiden, typisk plot med onde bakmenn som bortfører kjæreste, en drit-skummel og klin gal hovedbadguy (som såklart er i turneringa også).

Eric er en dugendes kampsportutøver også. Og han har en fantastisk hockey-sveis. Og den har sin egen "you gotta stand up and fight" 80-talls rockelåt også.

 

http://www.youtube.com/watch?v=91tNzewyqL0

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes selv det virker som en av de filmene som er vellaget og dyr, dermed god animasjon, men fortsatt alt for kjedelig til at jeg skal sitte og se på i nesten 3 timer. Men det er jo bare forhåndsdømming. Vet ikke hva dere andre her synes om den? (Avatar altså)

Men den har jo blitt parodiert såpass mye alt, av bl.a. BenStiller og Workaholics, så det er vel ikke helt bra å ikke se den heller.
Lenke til kommentar

Kom hjem fra The Wolverine for en time siden. Likte den en del, men elsket den ikke så mye. Men beste FOX har putta ut siden X-Men 2.

 

Fun med en japansk god utgave Christina Ricci (hvis hu noen gang var god), spilt av Rila Fukushima. James Marigold forsetter å vise god regi. Elsket hva han gjorde med Walk The Line, som er for meg en av de beste biografiske filmene rundt noen kjente mennesker. Og The Wolverine skuffer ikke. Dypere enn de fleste superhelt-filmer, men kan gå kanskje litt for langt.

 

Personlig likte jeg The Wolverine mer enn Man of Steel, begge hadde alikevel noe bra og noe dårlig.

 

4/6

 

Kult med en ordentlig teaser til X-Men: Days of Future Past også. Så ikke løp ut og være førstemann ut av salen når rulleteksten kjører hvis du vil få med deg kanskje den beste godbiten med The Wolverine har som tilknytning til resten av X-Men filmene.

 

Var også veldig kult å se Famke Janssen igjen på film etter at jeg tidligere i år snakket med hun litt om The Wolverine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

CGIen er heller ikke veldig imponerende. Dødsstusselige greier. Alt ser så dødt og kjedelig ut.

 

 

Og jeg har hatt et Hammer Horror Dracula-marathon denne uken, og har nå kommet til Dracula A.D. 1972. Akkurat sett den og skjønner ikke hatet. Jævlig fet, jo, og soundtracket var dødskult. Jævlig funky greier. Også var det sykt stas å se Christopher Lee og Peter Cushing sammen igjen. To av tidenes, ass.

 

Hadde vært kulere med fler Dracula-scener , han kunne gått rundt i London og drept folk i bakgater.......men det er forståelig at Dracula ikke kjente seg igjen i fremtida ('72)som var en helt en helt annen verden enn da han "døde"......derfor ville han ikke forlate kirka ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

For min del trenger ikke Dracula hverken mye screen time eller dialog. Synes det funker jævlig bra uansett, og det passer veldig godt.

 

En av historiene bak de senere Dracula-filmene er at Lee var så lei av å bli typecastet som Dracula at han nektet å godta manuskriptene, så de fjernet linjene hans. Derfor snakker han nesten ikke i de senere filmene og har veldig lite screentime.

Lenke til kommentar

En av historiene bak de senere Dracula-filmene er at Lee var så lei av å bli typecastet som Dracula at han nektet å godta manuskriptene, så de fjernet linjene hans. Derfor snakker han nesten ikke i de senere filmene og har veldig lite screentime.

 

Nja, det gjelder vel kun "Dracula: Prince of Darkness", hvor han synes dialogen var så latterlig at han nekta å si det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...