Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du lever umoralsk gir ikke de som produserer filmene du ser på automatisk penger til å lage flere filmer.

Jeg synes ikke det er umoralsk. Det er ikke noe motsetningsforhold mellom å laste ned filmer og å kjøpe de.

Nå tok jeg bare i bruk det ordet han selv brukte for å beskrive seg selv.

 

Men hvis du ikke anser det som en motsetning, hva mener du det er da?

 

Jeg ser selv ikke problemet med å laste ned en film i ny og ned, men det å laste ned nærmest alle er bare ødeleggende. Med litt forarbeid skal det ikke være veldig vanskelig å forstå hvilke filmer man kommer til å like. Særlig når listen består av nesten bare klassikere, slik som ....... sin.

 

Et problem med å alltid laste ned filmer for å sikre at man vil like filmer, er at det da ofte kan ende med at man ikke ser et poeng med å kjøpe den på DVD, da man allerede har sett filmen. Da blir det med, uansett hvordan du ser på det, at man har sett gratis på en film noen har brukt penger på å lage.

 

EDIT: Det er jo ikke ofte man hører om folk som går tilbake til kinoen for å kreve pengene tilbake for en film de ikke liker.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Ikke kritikk mot deg, Glutar, men er det bare jeg som er veldig nøktern når det gjelder Tomatometeret på Rotten Tomatoes? Forbløffende nok tror mange at fresh/rotten-målinger er basert på hvor godt kritikere i gjennomsnitt har likt en film, når det er lett å finne ut at det er prosentandel positive anmeldelser som blir målt. Hva regner de som en positiv anmeldelse? En firer, 6/10 eller mer? Det betyr altså at i teorien kan en film få 100% uten en eneste femmer eller sekser på terningen. Et godt eksempel på en slik glatt film er Crazy Heart. De fleste likte den, men den filmen hadde ganske lite å huske ved seg. Slik polariserer Rotten Tomatoes, og derfor har de selvsagt dette rotten/fresh som skal si om den er bra eller ikke. Likvel synes jeg at det er problematisk å sidestille "ganske gode/ok filmer alle kan like" med "fantastiske filmer". Imidlertid vil en god rating på en sci-fi film som Source Code eller Moon, vitne om at de funker bra også for oss som ikke typisk er veldig fan av sci-fi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som diskuterer nedlasting av filmer, hva da med alle de filmene som er umulig å få tak i på annet vis. Selv har jeg lastet ned mange filmer som aldri er gitt ut på DVD og kun eksisterer som bootleg opptak fra gamle tv sendinger, jeg klarer ikke helt å se det store moralske problemet, da filmselskapene har valgt å ikke gi disse filmene ut på DVD fordi kostnadene vil være høyere enn inntektene. Warner har heldigvis laget enn DVD on demmand løsning, men selv ikke der finnes alle filmene i arkivene dems.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Boken kjenner jeg naturligvis til, det var ikke det jeg spurte om. :p

 

Liste følger i Spoiler. Gi gjerne forslag på hva som bør prioriteres.

 

 

- Momentary Lapses

- Moby Dick

- Casablanca

- The Fighter

- Dune

- The Princess Bride

- Div Jimmy Carr

- Sphere

- Perrier's Bounty

- The Curious Case of Benjamin Button

- Das Boot

- Repo!

- North Korea: A Day in the Life

- Narnia: Voyage of the Dawn Treader

- Eraserhead

- Wall Street: Money Never Sleeps

- Alien 3

- Alien: Resurrection

- The President's Book of Secrets

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...