Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Det handler vel først og fremst om at Lumet var blant de filmskaperne jeg først stiftet bekjentskap med da jeg begynte å få en virkelig interesse for film. For all del; det kom ikke som noe sjokk at han takket for seg, men det er alltid trist når gamle "venner" dør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Momentary Lapses

- Moby Dick

- Black Swan

- Tron/Tron Legacy

- Casablanca

- The Fighter

- Dune

- Taxi Driver

- The Princess Bride

- Div Jimmy Carr

- Deliverance

- Unforgiven

- Sphere

 

Vil se film, klarer ikke å bestemme meg for hvilken (disse er på usett-lista som jeg har klare til åsyn akkurat nå). Førstemann med et forslag velger jeg. :)

Lenke til kommentar

You know, Mahoney, I'd like to spend the next ten weeks breaking you into little pieces.

But I won't.

Because you're bad.

You're bad for morale, Mahoney.

Oh, you look like the sweet little boy from next door.

But you don't fool me, oh no. You're the devil, and you're rotten to the core, and you're ruining my chance

to train some people who might make pretty good cops!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før jeg hadde sett Eraserhead, og jeg ikke visste akkurat hvor sær den var. Så prøvde jeg å se den sammen med kompiser. Det ble slått av etter 10 minutter.

 

 

Det skjedde ca. 7 år siden, og jeg får fremdeles kommentarer når jeg tar med meg film. "Det er vel ikke enda en av de sort/hvit filmene hvor folk bare går rundt?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før jeg hadde sett Eraserhead, og jeg ikke visste akkurat hvor sær den var. Så prøvde jeg å se den sammen med kompiser. Det ble slått av etter 10 minutter.

 

 

Det skjedde ca. 7 år siden, og jeg får fremdeles kommentarer når jeg tar med meg film. "Det er vel ikke enda en av de sort/hvit filmene hvor folk bare går rundt?"

Det samme skjedde med meg når jeg og noen kompiser skulle se Mega Shark vs Gigant Octipus. De syntes det bare ble teit, mens jeg syntes det var kult. Og ja jeg ser en viss forskjell på Eraserhead og MSVSGO, selv om jeg ikke har sett Eraserhead, men den er på listen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mahoney -Are those wedding bells I hear , sir ?

 

Hurst -I remember the old days , there were Johnsons as far as the eye could see !

Lassard -and what a wonderful sight it was !

 

Harris -Move it , move it , move it....Proctor , whare is Proctor ?!

 

Mahoney var jo ikke så ille ellers hadde han ikke hatt sjans på Cattrall eller Stone...lol

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Har ikke sett alt av Lynch, men den er definitivt den mest spesielle av de jeg har sett hittil. Om jeg anbefaler den? Ja, den er absolutt verdt å se. Er jo ikke lange saken heller.

 

Driver forresten og ser meg gjennom filmene hans for tida. Lost Highway blir neste ut.

 

Jeg driver også å ser alle hans filmer. Har så langt sett Mulholland Drive, Blue Velvet og Lost Highway. Har igjen å se Eraserhead, The Elephant Man, Wild at Heart og Inland Empire.

 

Er det noen som vet om Dune er verdt å se?

Endret av .........
Lenke til kommentar

Har ikke sett alt av Lynch, men den er definitivt den mest spesielle av de jeg har sett hittil. Om jeg anbefaler den? Ja, den er absolutt verdt å se. Er jo ikke lange saken heller.

 

Driver forresten og ser meg gjennom filmene hans for tida. Lost Highway blir neste ut.

 

Jeg driver også å ser alle hans filmer. Har så langt sett Mulholland Drive, Blue Velvet og Lost Highway. Har igjen å se Eraserhead, The Elephant Man, Wild at Heart og Inland Empire.

 

Er det noen som vet om Dune er verdt å se?

Dune er den eneste jeg ikke har sett ennå, jeg vil si den er verdt å se bare fordi det er en Lynch-film. Jeg har den liggende, men pga 3 timers spilletid er det ofte andre filmer som er mer fristende der og da.

 

Forøvrig kan jeg ikke få understreket nok hvor bra Twin Peaks er og hvor viktig det er å se serien (mye viktigere enn å se TP-filmen) om man først holder på med å pløye seg gjennom David Lynch.

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Jeg likte TRON: Legacy, igrunn. Skjønner ikke helt all kritikken den har fått, men det er sikkert fordi folk har hatt et forhold til originalen, noe jeg ikke har. Soundtracket var epic sammen med filmen, selv om jeg hadde hørt det før.

 

Ny dag, nye filmer. Forslag? :)

- Momentary Lapses

- Moby Dick

- Casablanca

- The Fighter

- Dune

- Taxi Driver

- The Princess Bride

- Div Jimmy Carr

- Deliverance

- Unforgiven

- Sphere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...