Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er en dasj ny casting for The Hobbit annonsert. Å vi fikk oss selvfølgelig en svensk skuespiller med i filmen.

 

Cate Blanchett retunerer med samme rolle som i Ringeness Herre. Mens Mikael Persbrandt vil spille shape-shiftern, Beorn.

 

http://www.theonering.net/torwp/2010/12/07/41135-torn-exclusive-cate-blanchett-ken-stott-sylvester-mccoy-mikael-persbrandt-join-cast-of-peter-jackson%E2%80%99s-%E2%80%9Cthe-hobbit%E2%80%9D/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes teaseren egentlig var temmelig ubrukelig. Det er jo tross alt film # 3 her. Man bygger opp masse spenning rundt månelandingen og at min finner noe mystisk blant kraterne, men alle vet jo at det er en eller annen Transformerting. Så det blir 2 1/2 minutt uten payoff.

 

Får i det minste håpe at Bay har lært fra feilene fra 2'ern. Det var en oppfølger som stinket rustent metall. Det virket som et slags utspekulert CIA-sponset eksperiment i hvor mange man klarer å lokke til kinoene for å se en drittfilm.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Haha, utrolig at så mange likte teasern. Jeg er gangske enig med teasern, den var rett og slett ubrukelig.

 

Uansett av det jeg har sett fra Transformer 3(eller hva søren fancy tittel filmen får/har), så er det ikke noe jeg ønsker å bruke ei krone på å se i starten. Å noe eventuelt utgave på disc, blir garantert på tilbud. Så blir nok bare båndbredde her for å se 3`ern i starten. Det tiltross for at jeg har Prime i 40 CM i glasskapet, og første filmen i både Limited DVD og Bluray, og 2`ern på Bluray.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Når jeg setter karakterer driter jeg i hvilken sjanger den er i eller hvor gode kvaliteter den har. Det eneste som gjelder når jeg setter karakterer, er hvor mye filmen ga meg. Så om jeg ser en film på en helt feil dag, kan den få skikkelig dårlig karakter, f.eks. Il buono, il brutto, il cattivo som jeg ga 5/10. Den fortjener virkelig et gjensyn.

Lenke til kommentar

Veldig sterk teaser, men jeg er litt usikker på hva de kan få til i den nye. Jeg håper ikke planen er å gjøre alt større, slik de gjorde med nummer 2 - man kommer til et stadie hvor man mister oversikten.

 

Teaseren (ikke trailer, som enkelte sier (Bay mener selv det ikke engang er en teaser)) var meget sterk. Den er også tiltenkt 3D, som gjør at Bay har endret stil (hurtigklipping fungerer ikke).

 

Selv Transformers 2- hater ble mektig imponert etter to timer med Bay + 20 minutter med klipp.

 

http://www.collider.com/2010/12/08/michael-bay-interview-transformers-dark-moon-edit-bay-visit/

 

 

Sitater fra Bay:

 

"Depth, you can’t really appreciate 3D because you need like 3 or 4 seconds, most people do, to really feel 3D. You can’t really appreciate it when you’re seeing like a quick teaser. Cause the shot is kind of, teaser cut length. But it’s actually changed my style on this movie—I’ve got many more wides, the camera’s not wild. So it does change my style a bit.

 

“We tried to learn from the second movie. On the second movie we got burned. We had a writers strike, we had to agree on a story in three weeks, and then we knew they were going on strike. It was a fucked scenario all the way around, it wasn’t fair to the writer, it wasn’t fair to me, it wasn’t fair to anybody. It was still an entertaining movie, but I think we failed on certain aspects. What we did with this movie is I think we have a much better script, and we got back to basics. I think there’s some really cool action on this movie, there’s some very cool conspiracy, there’s great robot stuff in this that people were missing in the second one, you’ve got great robot conflict. So I’m excited about this movie. It’s more serious. I got rid of the dorky comedy, I mean we’ve got two little characters, that’s it, but the dorkiness is not there. Dork-free Transformers. It’s much more serious. It’s still entertaining, it’s big looking.”

 

“My take on this movie was that I wanted to make the fighting a lot more personal. In the past two movies the cavalry has always came in, this time the cavalry isn’t coming. It’s black hawk down, a small group; they’re fucked. It makes it more intimate.”

 

I’m just trying to spin it a little bit. We have a more serious story this time and I’m trying to make up for movie 2. (Laughter)

 

 

Ellers, månesekvensen var godbit for fans. Det var arken, sikkert kræsjet etter kamp med Decepticons (deres skip krasjet på Mars, som sett i film nr. 2). Trolig var roboten Alpha Trion (originalt kræsjet Arken på jorden, mens Decepticons skip havnet på havdypet).

Lenke til kommentar

Må ellers si James Cameron er en vis mann :wee:

 

“Mike you know I’ve seen these movies, they’re spectacles in the theaters. You don’t understand these movies until you see them with your kids. I saw them back to back with my kids, this is like Star Wars for these kids.”

 

Vil i hvert fall si det om nr. 2. Et salig underholdende kaos, men ungene hjalp til å finne mening i det hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...