Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke likte filmen i utgangspunktet er det vel ganske fåmælt å spørre andre om hva det er som er så flott med den, da du ikke har sett "det store" ved filmen uansett?

Når jeg selv ikke helt ser det store ved ting liker jeg bedre å få litt innsikt i hva andre mener om det samme enn å bare ikke like noe, spesielt om de er av en annen mening en meg selv. Det hjelper på med flere perspektiver.

Lenke til kommentar

Sinnssykt bra noir-stemning, musikk, foto, skuespill, plot etc.

 

edit: Det stemmer forresten godt at Blade Runner er en film som forbedres for hver gang man setter seg ned med den. Den første gangen jeg så den likte jeg den ikke i det hele tatt, men etterhvert begynte den bare å vokse på meg, og det første gjensynet var en liten åpenbaring i seg selv.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Blade Runner er en film som vokser ved gjensyn for mange. Anbefaler å finne den frem igjen ved en senere anledning.

 

Det jeg liker best med Blade Runner er stemningen og det visuelle uttrykket. Ridley Scotts fremtidsvisjon kombinert med den mørke, regntunge stemningen er god som gull...og den blir bedre for hver gang jeg ser den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så heller ikke det store i Blade Runner. Fremtidsvisjonen til Scott synes jeg ikke noe om. Minner meg litt om Twelve Monkeys slikt sett, en film jeg heller ikke likte noe særlig. Skal dog anskaffe Blade Runner på BD å få et gjensyn snart, siden det er så mange av dere som sier den vokser på deg. Den fortjener minst et gjensyn.

Lenke til kommentar

Liker alle referansene i Blade Runner, og best den til Prometheus-myten..

Den tar også opp temaer som kloning, aktiv dødshjelp, eksistensiell filosofi, menneskers fysiske eksistens osv.osv.

Hvem er Deckard? Hva betyr enhjørningdrømmen og det at politimannen legger igjen en origamienhjørning på dørstokken til Deckard?

 

Er så mange aspekter ved den filmen at jeg får ståpeis bare av å tenke på det! Noe som forklarer hvorfor gjensyn etter gjensyn er en absolutt nødvendighet. :)

Lenke til kommentar

Liker alle referansene i Blade Runner, og best den til Prometheus-myten..

Den tar også opp temaer som kloning, aktiv dødshjelp, eksistensiell filosofi, menneskers fysiske eksistens osv.osv.

Hvem er Deckard? Hva betyr enhjørningdrømmen og det at politimannen legger igjen en origamienhjørning på dørstokken til Deckard?

 

Er så mange aspekter ved den filmen at jeg får ståpeis bare av å tenke på det! Noe som forklarer hvorfor gjensyn etter gjensyn er en absolutt nødvendighet. :)

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Drømmen og origamienhjørningen er det siste beviset for at Deckard er en android. Han stygge politimannen sier jo at droids får implantert drømmer og minner når de blir laget, så de skal tro de er mennesker. Og siden politimannen vet hva drømmene til Deckard består av, betyr det at han har vært med på å designe minnene hans"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...