Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

David Lynch kommer til Oslo. Vurderer å ta turen - hvis jeg får billett da.

Så jævlig fett!

 

Men skjønte ikke helt dette fra artikkelen:

Den timeslange samtalen finner sted mandag 18. oktober, før visningen av Lynch' nyeste film «Inland Empire».
Man får intrykket av at Inland Empire er en helt ny film, er det bare Norge som henger sinnsykt etter på promoteringsturen eller finnes det en annen forklaring? :p
Lenke til kommentar

Skjønte det nå, han er invitert av Maharishi Senter for Opplysthet for å snakke om David Lynch Foundation og Transcendental Meditation, ikke for å snakke om film. De bare viser Inland Empire etter at han har holdt foredraget. Synes det kunne kommet litt bedre frem i artikkelen til Dagbladet, men. Jeg hadde nok prøvd å få billetter uansett om jeg hadde hatt muligheten!

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

post-121390-1285670635,6944_thumb.jpg

 

«The 70th anniversary of the film that started it all

 

Citizen Jane stars Michelle Rodriguez as Charlotte Foster Jane, a lethal assassin hell bent on avenging the murder of her parents in this guns blazing, action packed retelling of Orson Welles 1941 classic, Citizen Kane.

 

She will do anything for her Rosebud... »

 

 

facepalm.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neppe, selv amerikanere greier å skille CGI fra virkeligheten..men det ser jo temmelig skummelt ut, spesiellt nattkamera-scenene. Og vi nordmenn er jo skremt med troll helt fra barneårene, hvertfall hvis du vokste opp i nærheten av store skoger og fjell som jeg gjorde. Og diverse trollhistorier fra asbjørnsen & moe. Så det skal ikke så mye til for å få "suspension of disbelief"-følelsen, altså at du glemmer at det er "bare film".

 

Trollene ser ut til å være veldig inspirerte av Theodor Kittelsen sine illustrasjoner til A&M historier.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

post-121390-1285670635,6944_thumb.jpg

 

«The 70th anniversary of the film that started it all

 

Citizen Jane stars Michelle Rodriguez as Charlotte Foster Jane, a lethal assassin hell bent on avenging the murder of her parents in this guns blazing, action packed retelling of Orson Welles 1941 classic, Citizen Kane.

 

She will do anything for her Rosebud... »

 

 

facepalm.gif

 

:ohmy::no:

 

vent nå surrer jeg. Jeg har ikke sett Citizen Kane :/

Endret av olehh
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=10033209

 

DEN, har jeg faktisk lyst å se!

Er ikke så ofte jeg har sagt det om norsk film.

Den virker "interessant" ihvertfall.

Underholdningsverdien kan være stor, selv om jeg ikke har særlig stor tro på sannheten i innholdet. :!:

 

 

Underholdningen er jo hele pakka med den filmen for min del, og så klart (som Bytex er inne på) nostalgi.

Må si jeg ble overrasket over nivået til CGI'en også, for min del var det iallefall imponerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...