Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pfft, vi bergensere er nå så stille og ydmyke av oss.

Under Max Manus var det musestille. Men med en veldig viktig scene som inneholdt et håndtrykk var det en kar bak meg som levde seg så inn i det at han skrek ut "NEEEEIIII!!!!". Akkurat slikt er lov, han var tross alt ikke i kinosalen men inne i filmen :wee:

Skrevet
Ska snartl til å begynne med særemne mitt, hvor jeg skal sammenligne bok og film. Er det noen som har en formening om jeg bør se filmen eller lese boka først?

Er i gang med mitt jeg også. Leser dog to bøker og skal se to filmer. Den ene har jeg sett filmen først og lest boka etterpå. Og på den andre gjør jeg det motsatt. Ikke noe tilsiktet, men det ble bare sånn da jeg har sett Elling for lenge siden, men ikke Elsk meg i Morgen.

Hadde særemne om det før jul jeg og. Skulle lese Mannen som elsket Yngve og Sult og se filmene til de, ga faen i å lese Sult, men fikk 5 :D

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med å finne noen gode filmer om soldater og krig? Helst moderne krigføring. De kan både være realistiske og "glorifiserte". God action settes pris på. :)

Takk på forhånd. :)

Skrevet
Noen som kan hjelpe meg med å finne noen gode filmer om soldater og krig? Helst moderne krigføring. De kan både være realistiske og "glorifiserte". God action settes pris på. :)

Generation Kill er verd en kikk. Ikke akkurat en film, men en miniserie. Den holder veldig høyt nivå. Basert på en sann historie om en reporter som følger en tropp marinesoldater i den siste Irak-invasjonen. Det er også vel verd å få med seg reportasjen han skrev for Rolling Stones Magazine.

Skrevet
Chan-wook Parks JSA anbefales på det varmeste.

Virker litt sært, men jeg kan gi det et forsøk.

Generation Kill er verd en kikk. Ikke akkurat en film, men en miniserie. Den holder veldig høyt nivå. Basert på en sann historie om en reporter som følger en tropp marinesoldater i den siste Irak-invasjonen. Det er også vel verd å få med seg reportasjen han skrev for Rolling Stones Magazine.

Den skal skaffes, takk for tipset. :)

Keep 'em coming.

Skrevet
Chan-wook Parks JSA anbefales på det varmeste.

Virker litt sært, men jeg kan gi det et forsøk.

Ikke sært i det hele tatt, bare en glimmrende fortalt historie.

Skrevet

Det er ikke så mange, du har Black Hawk Down, Tears Of the sun, Three Kings, Battle for Haditha og JarHead

Skrevet

Ikke mye jeg ikke har sett, men skal prøve meg på Battle for Haditha og War, Inc. LFBII ser jeg ikke av pur prinsipp. :p

Ikke sært i det hele tatt, bare en glimmrende fortalt historie.

Jeg tar ditt ord for det. ;)

Gunfreak: Skal få med meg Tears of the Sun. Spiller ikke Bruce Willis hovedrollen i den?

Skrevet
Det verste som kan skje på kino, er jo at en haug snørrunger fra barneskolen kan ha funnet på å dratt dit. De bare prater, tulelr, ler og føkker hele filmen.

Det verste som kan sje er vel at filmen stopper. Det sjedde 5 min ut i Tropic Thunder. Jeg gikk inn i "kino huset" for å se hva som var galt og der stod Kino fyren å røsket i rullene :p Alle måtte gå hjem.

Samme skjedde meg på Get Smart, da filmen forsvant i ca 10 min hele salen ble svart. Men heldigvis kom bilde tilbake på skjermen ;)

Skrevet

Så akkurat No Country for Old Men og må si at det er definitivt en av de beste filmene fra 2007. Han indianeren, for ett skuespill, noe av det beste jeg har sett på lang tid.

Men, det er en hake og det er at jeg koste meg under hele filmen og sånt men jeg tok ikke slutten. Den sluttet så bråt, jeg bare satt der å ventet på mer, kan noen prøve å forklare meg hva som var meningen med den? For jeg forstod såpass at det var en dypere menning bak slutten jeg ikke tok :p

Skrevet
Så akkurat No Country for Old Men og må si at det er definitivt en av de beste filmene fra 2007. Han indianeren, for ett skuespill, noe av det beste jeg har sett på lang tid.

Dæven, eg kan ikkje hugsa nokon indianar i filmen. Må sjå den att, forstår eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...