Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så Mononoke Hime i natt.... djevelskt bra!

7188097[/snapback]

 

Da bør du uten tvil se de andre filmene han har laget.

 

"Howls moving castle"

"Chihiro og heksene"

Muligens "Kaze no tani no Naushika", også, men den ble redigert opp i skyene mot hans vilje, så den er ganske så.. ødelagt. Bedre å lese serien :p

Lenke til kommentar
Så Mononoke Hime i natt.... djevelskt bra!

7188097[/snapback]

 

Da bør du uten tvil se de andre filmene han har laget.

 

"Howls moving castle"

"Chihiro og heksene"

Muligens "Kaze no tani no Naushika", også, men den ble redigert opp i skyene mot hans vilje, så den er ganske så.. ødelagt. Bedre å lese serien :p

7189416[/snapback]

Tull og tøys, det var bare den tidligere vestlige (dubbede) utgaven av Naushika/Nausicaä (kalt "Warriors of the Wind) som ble redigert mot hans vilje, den opprinnelige japanske kino, vhs, laserdisc og DVD-utgivelsen er slik han lagde den. Alle offisielle DVD-utgivelser er av denne opprinnelige versjonen.

At mangaen har enda større dybde er en annen sak, det gjør ikke filmen dårligere (og i mine øyne er filmen bedre enn Hauru no Ugoku Shiro/Howl's Moving Castle/Det levende slottet).

Framfor å ramse opp alle de andre filmene til Miyazaki-san og Studio Ghibli linker jeg likegodt til filmoversikten på Nausicaa.net, så og si alt er anbefalt.

Lenke til kommentar

Dette kan være gamle nyheter for noen her inne, men poster det uansett. Må jo være noen som ikke har fått det med seg, og som kan glede/grue seg over nyheten. Det er planer om å lage en prequel til Se7en, og da tenker jeg ikke på tegneserien, som det allrede har vært noen poster om. Jeg tenker på en film. Viss dere vil lese mer så kan dere trykke på denne linken.

Lenke til kommentar
Heisann folkens!

 

Har nettopp funnet fram kveldens film, Sleepy Hollow, og jeg har tidligere sett litt gjennom den, og jeg liker veldig godt det jeg ser, så jeg lurer ganske enkelt på om dere veit om noen filmer som ligner på den,og som kanskje er tilsvarende gode...?

7190532[/snapback]

Vel, den er jo veldig Tim Burtonsk, så Corpse Bride og The Nightmare Before Christmas ligger jo i samme gate. The Others er heller ikke helt borte...

Lenke til kommentar
Kinopublikum besvimer på «Saw III».

 

Dette lover bra, har ikkje fått sett Saw 2 enda, men den første var knallbra, gler meg til nummer tre.

Oioi, dette lover bra ja. Men: Besvimelse pga. alt for sart sjel? Jaja, denne må jeg få med meg.

 

Jeg har sett Hostel, og må si at det er sterke scener, men jeg har på en måte aldri blitt påvirket så sterkt at jeg har besvimt eller blitt kvalm. Unntak: Var 15 år da jeg så The Ring/Ringu, og da ble jeg virkelig skremt og meget redd.

 

- Hvis du vet at du er lettskremt, så ikke gå på denne filmen, lyder rådet fra en talsmann for Englands Ambulance Service, Matthew Ware.

 

- Dette er en blodryppende film. Enkelte av scenene er alldeles grusomme, sier Ware som forklarer at ambulansetjenesten fra før av har tøffe nok fredager, om de ikke i tillegg skal måtte ta seg av livredde kinogjengere.

:wee:

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Nå er det vel noen fan-boys som sitter å griner :!:

 

«Halo»-filmen er lagt på is

7189242[/snapback]

 

Høres veldig midlertidig ut. Prosjektet kommer sikkert til å tas opp igjen når en ny finansier melder seg inn.

 

Kinopublikum besvimer på "Saw III".

- Dette er en blodryppende film. Enkelte av scenene er alldeles grusomme, sier Ware, som forklarer at ambulansetjenesten fra før av har tøffe nok fredager, om de ikke i tillegg skal måtte ta seg av livredde kinogjengere.

 

Flere som gleder seg?  :dribble:

7191420[/snapback]

 

Folk besvimte og fikk hjerteattakk under Passion of the Christ også. Jeg kan ikke si jeg noen gang følte for å besvime eller dø (annet enn av kjedsomhet) under den filmen.

 

Gleder meg jo selvsagt, men jeg hopper ikke akkurat i taket av å høre sånne ting. Det finnes folk som besvimer når de ser sitt eget neseblod også, men det betyr ikke at alle andre gjør det.

Så lenge filmen blir litt mindre ungdomshyling enn 2'ern, så er jeg glad. Håper på en brukbar slutt på denne også.

 

 

EDIT: Om jeg liker/elsker Naked Gun filmene, er da Police Squad, serien som inspirerte til filmene, verd å få med seg? Hvordan er serien i forhold til filmene? Bedre?

De selger hele serien hos Playx.no nå, for 160kr.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...