Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Bay bør holde seg til det han kan.

Og det Bay kan er å filme staute soldater i solndedgang, gjerne mens de beveger seg i slow motion.

 

Noen serier har få stemmer ja, men andre har veldig mange. Ta Firefly som eksempel. En kort serie som ble kanselert etter kun en sesong. Serien har 9.5 i karakter med over 20.000 stemmer.

 

Firefly

Kanskje verdt å merke seg at Firefly har fans som er godt over gjennomsnittlig fanatiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steike! Tok meg friheten til å regne ut antall filmer du har sett per dag.

 

116 filmer / 70 dager = 1.65714285 filmer/dag.

 

Det er litt vel drøyt.

 

Har i kortere perioder (opp til en uke) greid å sett 2 til 3 filmer per dag, men 70 dager?

 

Holder meg vanligvis til 3-4 filmer i uken. Noe mer enn det blir bare slitsomt; for ikke å snakke om asosialt.

Lenke til kommentar
Steike! Tok meg friheten til å regne ut antall filmer du har sett per dag.

 

116 filmer / 70 dager = 1.65714285 filmer/dag.

 

 

Sannheten er vel en litt annen tror jeg, kan vel fjerne 25 til 30 dager hvor jeg ikke har sett film i det hele tatt :)

 

På det verste så har jeg vel sett 6-7 filmer på en dag og 1 hvis jeg har hatt litt å gjøre, så snittet er vel nærmere 3 om dagen tenker jeg...

 

Den bunken kommer til å vokse også, for jeg det ser ut som jeg er sykemeldt i en halv annen uke til :(

 

Men nå skal jeg spise og kose meg med Ed Harris og co i The Rock.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de valgt en mørk retning og deretter valgt Bay? Det virker ikke helt riktig, jeg tror de heller vil satse på en Iron Man - som Michael Bay hadde absolutt klart.

 

WB har uttalt i sin satsing på dine superhelter at de vil gjøre filmene så mørke og dystre, som karakterene tillater. Dette kom ut etter TDK sin suksess (jeg er for lat til å lete opp kunngjøringen). Da ble det også gjort klart at Superman starter fra scratch. Så da passer det ikke helt med Bay, for det er ingenting som tyder på at WB vil gå Marvel-stilen, men heller TDK-stilen. :)

 

Og det Bay kan er å filme staute soldater i solndedgang, gjerne mens de beveger seg i slow motion.

Hei der i svart/hvitt land, du er velkommen over til oss i nyanserte-land :p

 

Bay er som Bergman. Gir meg utrolig mye bra, men på en helt annen måte. Tilfredsstiller et annet segment av horisonten enn eksempelvis nevnte Bergman.

 

Men ja, Pearl Harbor sucked ^^

Lenke til kommentar
Og det Bay kan er å filme staute soldater i solndedgang, gjerne mens de beveger seg i slow motion.

Hei der i svart/hvitt land, du er velkommen over til oss i nyanserte-land :p

:roll: Jeg sier ikke at Bay er inkomptentent kar (selv om det er fristende etter å ha sett Transformers), men fyren har en seriøs hard on for alt som minner om det militæret. Og når så og si alle filmene hans har et militær helikopter som tar av i slow motion og begynner å fly mot solnedgangen må det være lov å si i fra.

Lenke til kommentar
Og det Bay kan er å filme staute soldater i solndedgang, gjerne mens de beveger seg i slow motion.

Hei der i svart/hvitt land, du er velkommen over til oss i nyanserte-land :p

:roll: Jeg sier ikke at Bay er inkomptentent kar (selv om det er fristende etter å ha sett Transformers), men fyren har en seriøs hard on for alt som minner om det militæret. Og når så og si alle filmene hans har et militær helikopter som tar av i slow motion og begynner å fly mot solnedgangen må det være lov å si i fra.

Ingen nekter for at det du sier er sant, for det kan han virkelig. Men han kan også holde tempoet oppe i en actionfilm på en måte som svært få andre kan. Det kommer så mange actionfilmer ut hvert år, og hvert år er det den Bay kom ut med som folk snakker om. Han er alltid den mest imponerende, den mest vågale og den som tar seg selv minst høytidelig. At han har mentaliteten til en tenåring og ekspertisen til en erfaren regissør er perfekt for oss som setter pris på gode, gjennomføret actionscener i filmene vi ser.

Lenke til kommentar
Misliker det meste med Bay: Cinematografien (spesielt bruken av fargede linser), latterlig dialog, karakterer uten noen som helst dybde, syltyn handling (hvis noen), kjøretøy som blir kastet opp i luften, osv.

 

Syntes Transformers var den ultimate actionfilm jeg. Ser ikke vits at Shia skal ha dybde.

 

Og jeg liker kjøretøy i luften. Jeg liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...