Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Enig. Noen link?

Skrevet (endret)

Hvordan tror egentlig folk den nye amerikanske filmen om Stauffenberg - Valkyrie - med Tom Cruice i hovedrollen vil bli? Ser at det er mange tyskere som skal spille i den, og ser at det både vil være engelsk og tysk språk. Noen som vet hvilket språk som skal dominere? Bare jeg som synes det ødelegger litt dersom en tysk offiser i nazityskland skal snakke engelsk?

edit; så traileren, og virka som om filmen var nærmest kun engelskspråklig..

Endret av Mojo Pin
Skrevet

I og med at jeg kjenner til den virkelige historien filmen er basert på, så er jeg ikke akkurat i ekstase over den, den virker interessant nok, men ikke stort mer. Det er nok ikke en film jeg kommer til å løpe for å se på kinoen. Derimot filmen Defiance (2008) gleder jeg meg ganske mye til, Edward Zwick er bare genial. Det beviste han med Blood Diamond og The Last Samurai.

Skrevet
I og med at jeg kjenner til den virkelige historien filmen er basert på

Har du et nærmere forhold til hendelsen enn alle andre som har fulgt med i historietimen :p ?

Skrevet

Noen som kan liste opp filmer som har samme tittel som Maiden-sanger? De jeg kommer på i farta er Heaven Can Wait, They Died With Their Boots On og Phatom of the Opera.

Skrevet
Hvordan tror egentlig folk den nye amerikanske filmen om Stauffenberg - Valkyrie - med Tom Cruice i hovedrollen vil bli? Ser at det er mange tyskere som skal spille i den, og ser at det både vil være engelsk og tysk språk. Noen som vet hvilket språk som skal dominere? Bare jeg som synes det ødelegger litt dersom en tysk offiser i nazityskland skal snakke engelsk?

edit; så traileren, og virka som om filmen var nærmest kun engelskspråklig..

Synes i utgangspunktet slike skal være på originalspråket, men når tyskerne ikke klarer å lage filmer om temaet (arrester meg hvis jeg tar feil) så får vi bare akseptere en engelskspråklig versjon. Jeg er ikke blant Cruise-haterne, så hvis både han og Singer i toppform så kan Valkyrie alltids bli interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...