Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krig og fred skrev (3 timer siden):

The Lighthouse. Flott lovecraftisk gru som beviser at cgi og stort budsjett er helt unødvendig. Willem Dafoe var perfekt for rollen. 7/10.

Likte den kjempegodt jeg også!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Likte den kjempegodt jeg også!

En av de beste jeg har sett de siste tiåret, sier kanskje litt om filmene som har kommet ut det siste tiåret. De fleste dc og marvel filmer f.eks er jo faktisk langt mer bedritne enn denne "kortfilmen", det sier litt. 

GnilreG skrev (19 minutter siden):

Synes den var elendig, som filmer som er laget kunsteriske pleier å være.

De pleier ikke være noe mer elendig enn andre typer film, det er som du selv sier, noe du mener, det er ditt problem med noe du mener er "kunstnerisk", filmen i seg selv var objektivt sett ganske god vil jeg påstå, ikke dermed sagt at alle vil like den, men at den er dårlig fordi det er hva "kunstneriske" filmer pleier å være gir ikke mye mening.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Krig og fred skrev (7 timer siden):

The Lighthouse. Flott lovecraftisk gru som beviser at cgi og stort budsjett er helt unødvendig. Willem Dafoe var perfekt for rollen. 7/10.

Jeg likte også den filmen veldig godt. Jeg ble også veldig positivt overrasket over Robert Pattinson i den filmen. 

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

En av de beste jeg har sett de siste tiåret, sier kanskje litt om filmene som har kommet ut det siste tiåret. De fleste dc og marvel filmer f.eks er jo faktisk langt mer bedritne enn denne "kortfilmen", det sier litt. 

De pleier ikke være noe mer elendig enn andre typer film, det er som du selv sier, noe du mener, det er ditt problem med noe du mener er "kunstnerisk", filmen i seg selv var objektivt sett ganske god vil jeg påstå, ikke dermed sagt at alle vil like den, men at den er dårlig fordi det er hva "kunstneriske" filmer pleier å være gir ikke mye mening.

Enig i at det ikke er noe automatikk i at de da trenger være dårlige. Er bare min erfaring med denne typer filmer. Ellers er vi heldigvis forskjellige, denne filmen synes jeg var kjedelig å ga meg ikke mye underholdningsverdi. 

Skrevet
5 hours ago, ilpostino said:

Robert Pattinson i den filmen. 

Det er første filmen jeg har sett med han, og han gjorde en fantastisk jobb. Man fikk virkelig følelsen av at her er en ekte person (ikke bare en rolle)

• Liker 3
Skrevet
Krig og fred skrev (2 timer siden):

Det er første filmen jeg har sett med han, og han gjorde en fantastisk jobb. Man fikk virkelig følelsen av at her er en ekte person (ikke bare en rolle)

Kjente han kun fra Twilight, og hadde forholdsvis lave forventninger til prestasjonene hans. 

• Liker 2
Skrevet
Dubious skrev (På 28.10.2025 den 21.20):

"A House of Dynamite" den mest poengløse filmen jeg har sett i år.

Ingenting skjer og slutten er helt på trynet. 

Ser også hvorfor dårlige filmer har 6+ på IMDB da folk slakter den, og samtidig gir 6+...
Samme folka på Temu som gir 5 stjerner uten å ha brukt produktet. 

Poenget er jo hvor lett verden kan gå til helvete med noen få trykk på knappen, en typisk Garfield film akkurat som Civil War, jeg synes det var dødsbra laget, og spennende med ulike vinkler.. Hele poenget er jo dommedag med raketter, og det har en åpen slutt.

Skrevet
GnilreG skrev (11 timer siden):

Synes den var elendig, som filmer som er laget kunsteriske pleier å være.

Jeg kan ikke styre hva du liker, vet bare at jeg synes den var veldig god og original. :) Godt og troverdig skuespill

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...