Gå til innhold

Wii ikke nex gen?


Knebel

Anbefalte innlegg

Tror det stod på side 3 i denne diskusjonen at hardwaren til wii kan sammenlignes med hardwaren til xbox, og det trenger slettes ikke være en uting at den har dårlig hardware. men nå har det seg faktisk slik at mange ER opptatt av specs og hva maskinen klarer å yte, i mine øyne det jeg vil kalle next-gen.

Men blir det virkelig gøy å spille grøtete wiigrafikk om 5 år, på 1080p skjermer.

 

 

"The console is roughly twice as powerful as a GameCube, putting it in horsepower territory beyond Xbox, but well shy of Xbox 360."

 

Fra artikkelen det ble referert til i diskusjonen når det ble påstått av aidon at Wii er litt svakere enn Xbox. Tror nok Wii er en del hakk sterkere enn Xbox. Mange som overdriver hvor svak Wii egentlig er her. Jeg synes grafikken i endel av det som har blitt vist fram ikke ser så aller verst ut til å være førstegenerasjon.

7143349[/snapback]

 

Arkitekturen på Wii er velkjent, enten den er sterkere enn GC eller ikke. Derfor kan man presse maksimalt med krefter ut av konsollen fra første stund, noe man ikke kan med 360 og PS3.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det stod på side 3 i denne diskusjonen at hardwaren til wii kan sammenlignes med hardwaren til xbox, og det trenger slettes ikke være en uting at den har dårlig hardware. men nå har det seg faktisk slik at mange ER opptatt av specs og hva maskinen klarer å yte, i mine øyne det jeg vil kalle next-gen.

Men blir det virkelig gøy å spille grøtete wiigrafikk om 5 år, på 1080p skjermer.

 

 

"The console is roughly twice as powerful as a GameCube, putting it in horsepower territory beyond Xbox, but well shy of Xbox 360."

 

Fra artikkelen det ble referert til i diskusjonen når det ble påstått av aidon at Wii er litt svakere enn Xbox. Tror nok Wii er en del hakk sterkere enn Xbox. Mange som overdriver hvor svak Wii egentlig er her. Jeg synes grafikken i endel av det som har blitt vist fram ikke ser så aller verst ut til å være førstegenerasjon.

7143349[/snapback]

 

Arkitekturen på Wii er velkjent, enten den er sterkere enn GC, eller ikke. Derfor kan man presse maksimalt med krefter ut av konsollen fra første stund, noe man ikke kan med 360 og PS3.

7143390[/snapback]

 

Jeg er fullstendig klar over at arkitekturen er lik, men tror nok vi får se en del bedre grafikk i senere generasjoner med Wii-spill likevel. Og den grafikken som er vist foreløpig er da et helt greit utgangspunkt. Og ja Wii er sterkere enn GC.

Lenke til kommentar
Fra artikkelen det ble referert til i diskusjonen når det ble påstått av aidon at Wii er litt svakere enn Xbox. Tror nok Wii er en del hakk sterkere enn Xbox. Mange som overdriver hvor svak Wii egentlig er her.

7143349[/snapback]

Ouch! Her blingsa jeg tydeligvis litt. Sorry!

Lenke til kommentar

Grafikk vs. gameplay kan diskueres i det uendelige.

 

Noen MÅ ha grafikken, andre ser på friskt gameplay som det eneste som teller. Personlig har jeg helt og fullt tro på Nintendo at de kommer til å gjøre Wii verdt å eie, spesielt når jeg ser på hva de har gjort med DSen (min favorittkonsoll for øyeblikket).

 

Men jeg VET selvfølgelig ikke, siden jeg aldri har prøvd Wii.

Men jeg vet at hvis Wii kan gi meg opplevelser på linje med Ouendan, Phoenix Wright, LostMagic, så er jeg solgt.

Lenke til kommentar
XBOX 360 kan snart spille HD DVD-filmer, og PS3 kan snart spille BR-filmer (i 7.1 Surround), det går også rykter om DVR-støtte til PS3. Man kan også plugge et vanlig tastatur i USB-porten på PS3. Dessuten vil Linux bli tilgjengelig fra starten. :)

7142904[/snapback]

Det er dette som er forskjellen på oss to, Dragon Hunter. Det er dette du forbinder med next-gen. Jeg er bare opptatt av spillopplevelsen, likegyldig konsoll og hardware. Jeg tror nok det er mange som er som meg, og derfor reagerer på dine innlegg.

 

For meg er fortsatt nintendo synonym med en kidskonsoll med laber grafikk, mens  playstation og xbox har rettet seg mot de eldre gamerne.

7143194[/snapback]

Jeg har forståelse for denne tankegangen, for har man ikke prøvd Nintendo-franchiser med åpent sinn, er det lett å bli lurt til å tro at det bare er for barn. Men derfor syns jeg litt synd på dere som ikke har opplevd disse spillene, for de er grisebra, franchise eller ikke. Super Mario Sunshine, Metroid Prime 1 og 2 og Zelda: Wind Waker tilhører kremen av spillopplevelser jeg har hatt. Da kan du si hva du vil om melking. Jeg sier at jeg gir blanke så lenge spillene er så bra. Det blir noe helt annet med lange serier som Mario Party og Dynasty Warriors...

Lenke til kommentar
[Jeg har forståelse for denne tankegangen, for har man ikke prøvd Nintendo-franchiser med åpent sinn, er det lett å bli lurt til å tro at det bare er for barn. Men derfor syns jeg litt synd på dere som ikke har opplevd disse spillene, for de er grisebra, franchise eller ikke. Super Mario Sunshine, Metroid Prime 1 og 2 og Zelda: Wind Waker tilhører kremen av spillopplevelser jeg har hatt. Da kan du si hva du vil om melking. Jeg sier at jeg gir blanke så lenge spillene er så bra. Det blir noe helt annet med lange serier som Mario Party og Dynasty Warriors...

7145816[/snapback]

 

Jeg har aldri sagt noe om melking. Men såklart melker man, nintendo har melket mario så til de grader, sega med sonic, playstation med f.eks tekken. Xbox er såpass nytt, så de har ikke melket så mye, hvis man ikke ser bort i fra spill som f.eks DoA =)

 

Men what the heck, jeg elsker tekken spillene, og så lenge nintendofans digger mariospilla så ser jeg på dette kun som positivt for oss gamere :D

 

Jeg mener man kjøper en viss konsoll fordi man liker spillene de har =)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt noe om melking. Men såklart melker man, nintendo har melket mario så til de grader, sega med sonic, playstation med f.eks tekken. Xbox er såpass nytt, så de har ikke melket så mye, hvis man ikke ser bort i fra spill som f.eks DoA =)

 

Men what the heck, jeg elsker tekken spillene, og så lenge nintendofans digger mariospilla så ser jeg på dette kun som positivt for oss gamere :D

 

Jeg mener man kjøper en viss konsoll fordi man liker spillene de har =)

7145964[/snapback]

Ser at jeg uttrykte meg dumt. Det var ikke ment at du har sagt noe om melking. Det var bare jeg som tenkte på det mens jeg skrev, og var ment til "du" som i "they". Sorry. Men godt å se vi er enige da. Det er jo strengt tatt likegyldig hvilket nummer som står etter tittelen eller hvor mange spill hovedpersonen har deltatt i før så lenge spillet i seg selv er underholdende og gir spilleren det han/hun vil ha. Sånn sett kan til og med Dynasty Warriors 5 betraktes som et greit spill, så lenge man ikke har spillt de tidligere iterasjonene. ;)

 

Men nå er vi vel et stykke utenfor topic, er vi ikke...? :blush:

Lenke til kommentar

Litt utenfor topic ja, men allikevel et interresant poeng. Vil si den "melkingen" dere kaller det for, ikke nødvendigvis negativ. Av samtlige mariospill jeg har spilt, er det fortsatt ingen som har skuffet meg enda. Det finnes også en årsak til at det hele tiden kommer nye mariospill, folk ønsker det. Da er det vel selvsagt at en produsent som Nintendo fortsetter å produsere mariospill. Mario er for øvrig kåret til verdens mest "kjente" spillkarakter. Han fikk en egen voksfigur i hollywood, og er meget populær :) Har selvsagt forståelse for at mange ikke liker mario-spill, men det finnes også mange som synes spillene er helt kanon. Når jeg kjeder meg veldig, tar jeg opp pspen å spiller supermario bros 3, som jeg fortsatt finner som et tidløs spill.

 

Før øvrig finnes det også en del spin-off spill der mario er deltaker. For å nevne en serie, så har alltid mario kart i mine øyne vært tidenes vors-spill. Men hvor var vi egentlig..? :blush:

Endret av Matsini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...