Gå til innhold

Wii ikke nex gen?


Knebel

Anbefalte innlegg

Well, now that I got your attention! :ohmy:

First of all, dette er på ingen måte noen tråd som er opprettet med hensikt for å bashe eller å holde nok en diskusjon om hvem som er fanboy av hva og hvor mye.

Jeg kom over en tråd i Beyond3d konsollforumet som omhandlet en leder (editorial) fra Arstechnica.com som omhandler den nye generasjon konsoller. Jeg synes at John Siracusa som har skrevet artikkelen har en del gode poeng her, og det er meget nøytralt og sakelig skrevet. Så jeg ønsket å dele denne med dere;

Klikk her for lederen..

Jeg synes forøvrig at enkelte her inne, inklusive underskrevne har godt av å reflektere over hvilke verdier vi setter først her og akseptere at andre har et forskjellig syn. Så la nå ikke denne greia bli til nok en trolldans over hva Wii er i forhold til ditt og datt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva som trengst å diskuteres, som ikke har blitt tatt opp før.

 

Han har såklart poenger i massevis, men det hele ender i; "jeg vil ha god grafikk, ikke det samme som sist". Nå er det bare hans mening og jeg respekterer den, for han kommer med gode argumenter. Og ikke slik syting man kan finne på dette forumet.

 

Han vil ha grafikk som imponerer, jeg vil ha noe nytt annet enn grafikk. Sånn er det. Wii er for meg og ikke han.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva som trengst å diskuteres, som ikke har blitt tatt opp før.

 

Han har såklart poenger i massevis, men det hele ender i; "jeg vil ha god grafikk, ikke det samme som sist". Nå er det bare hans mening og jeg respekterer den, for han kommer med gode argumenter. Og ikke slik syting man kan finne på dette forumet.

 

Han vil ha grafikk som imponerer, jeg vil ha noe nytt annet enn grafikk. Sånn er det. Wii er for meg og ikke han.

7137250[/snapback]

 

Han sier da faktisk at han skal ha en Wii, om du ikke leste hele så står det ganske rett fram. Det han derimot mener er at det ikke er noen stor framgang i hardware i motsetning til sine motstandere som har tatt noen gigant hopp innenfor hva maskinene deres er i stand til. Playstation sitter vel med samme kontroll enda, 360 har forbedret sin og Wii kommer sterkest ut for innovasjon iallefall med sine litt merksnodige dingser.

Lenke til kommentar

En del av svarene var mer spennende enn skrivet.

Ser ut til å være en del mer voksne folk der enn på dette forumet. :innocent:

 

Posted October 22, 2006 @ 7:37PM by mattjumbo

It seemed to me that you spent a lot of time trying to convince readers that the Wii is not "next generation." Which is fine except that "next generation" is a marketing catch phrase with no real meaning. Your point about the wow factor is very clear and my point was that I don't think anyone outside of people who game *a lot* have had a "wow" from consoles since the 8 to 16 bit transition.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Sitter for tiden å spiller Gothic 1, er helt oppslukt av spillet og synes det er gøy å se hva som er på toppen av neste bakketopp, er en stund siden sist jeg spill som fikk meg til å sitte oppe til 5 om morran (tror det var GTA:SA).

 

Det er klart grafikken er milevis unna det 3'eren har, det er tross alt noen år i mellom dem, og jeg ville selv spilt G3 viss jeg hadde maskin til det. God grafikk er tross alt bedre enn middelmådig grafikk og jeg hadde ikke hatt noe i mot at Wii var litt kraftigere enn det den er, faktisk synes jeg at den burde være minst 4 ganger krftigere enn GC for å virkelig vise at dette er neste-generasjon, dette kunne vi ikke gjøre før.

 

På den andre siden så ser jeg på prislappen til PS3, og jeg kunne aldri tenke meg å betale så mye for den, jeg synes prisen er alt for høy i forhold til wii/360 med tanke på hva Sony lover, for min del er den ikke kraftig nok. Jeg betalte gladelig 4 laken for x-boxen i sin tid, men jeg hadde/har et dårlig forhold til psx/ps2 kontrollen og Nintendo hadde et ekstremt dårlig fokus på europa, mens M$ lovde det jeg ville ha.

 

Poenget: jeg har forhånds bestilt wii av 3 grunner, prisen, teknologien og zelda. Nintendo har forbedret seg i europa de siste 5 årene så jeg gir dem en sjanse denne gangen.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg ein Xbox 360 for å få nytte av next gen grafikk og andre next gen ting. Men eg vil aldri tru den kan levere spel som Nintendo kan.

 

For å sei det rett ut, så er eg direkte skuffa big time over grafikken på Xbox 360 spel og synes forskjellen er mykje mindre mellom Xbox og Xbox 360 enn det var mellom N64 og GC. Det verste er jo halvparten av Xbox 360 spel hakker jo i tillegg :(

 

Vil framtida vise at Wii kan levere fantastisk grafikk? Vil Xbox 360 vera i stand til å bli betre enn det den er idag?

 

Eg trur det kjem til eit punkt der at next gen grafikk blir for dyrt og ikkje lønner seg så Wii greier seg bra mot både PS3 og Xbox360 når det kjem til det visuelle.

 

Det som verkeleg skuffer meg med Wii er prisen, den er litt for dyr ja :(

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva som trengst å diskuteres, som ikke har blitt tatt opp før.

 

Han har såklart poenger i massevis, men det hele ender i; "jeg vil ha god grafikk, ikke det samme som sist". Nå er det bare hans mening og jeg respekterer den, for han kommer med gode argumenter. Og ikke slik syting man kan finne på dette forumet.

 

Han vil ha grafikk som imponerer, jeg vil ha noe nytt annet enn grafikk. Sånn er det. Wii er for meg og ikke han.

7137250[/snapback]

 

Han sier da faktisk at han skal ha en Wii, om du ikke leste hele så står det ganske rett fram. Det han derimot mener er at det ikke er noen stor framgang i hardware i motsetning til sine motstandere som har tatt noen gigant hopp innenfor hva maskinene deres er i stand til. Playstation sitter vel med samme kontroll enda, 360 har forbedret sin og Wii kommer sterkest ut for innovasjon iallefall med sine litt merksnodige dingser.

7137395[/snapback]

Ja, det skal han. Det var bare måten han skriver det på som jeg syns var litt sånn. Altså som en neste generasjons konsoll. Om det høres fornuftig ut :ermm:

 

Men hovedspørsmålet er vel hva egentlig definerer man neste generasjon? Er vel mange måter, som helt sikkert er forskjellig hos alle. Personlig generaliserer jeg på dette og mener alle nye konsoller er neste generasjon. Bare at to stk. går en annen vei enn den andre. Og det er jeg faktisk ganske glad for.

Lenke til kommentar
For å sei det rett ut, så er eg direkte skuffa big time over grafikken på Xbox 360 spel og synes forskjellen er mykje mindre mellom Xbox og Xbox 360 enn det var mellom N64 og GC.

Hva slags skjerm bruker du Xbox 360'n din på?

 

Synes artikkelen var interessant lesing, og at karen hadde gode poenger...

Lenke til kommentar
De lager jo tross alt Mario og Pokemon. Om og om igjen. Er jo morsomt det, særlig i lengden. Slikt går jeg aldri lei. Og heldigvis gir de meg 5 års gammel grafikk i 5 år til også. Kan ikke bli bedre.

7137819[/snapback]

 

Er nok ikke bare nintendo som lager flere spill i en serie.

 

Fifa (kan nok ikke telles på 2 hender), Tekken 5(6 m/ tekken tag?), Ridge Racer 7, Halo 3 (blir nok ikke siste), GTA, Need for speed, Pro Evolution Soccer, Buzz, Singstar, Final Fantasy +++

 

At det kommer flere spill i en serie tyder vel på at folk vil ha de, tror ikke folk begynner å grine forde "du" ikke vil ha dem.

 

Kan ikke sammenligne alle spill bare forde de inneholder en kar som heter Mario.

 

Vi vil få se bedre grafikk enn vi fikk se på GC, spørsmålet er når. Skal ikke si mer enn det.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig poengene i artikkelen er godt oppsumert tidligere, selv om artikkelforfatteren er flink til å skrive, og dermed klarer å gi inntrykk av at poengene hans er viktigere enn de egentlig er: Han vil ha bedre grafikk, og dette er den siden av en ny konsoll som for ham er viktigst.

 

Etter min oppfatning er "neste generasjon" også mer en markedsføringsgimmick enn, slik artikkelforfatteren later til å mene, et objektivt mål eller sett med verdier konsollene må oppfylle. Jeg ser i alle fall ingen grunn til at MS og eller Sony skal få diktere hva dette utrykket skal bety ved å vektlegge sine konsollers sterke sider, og tilogmed nekte for at betegnelsen (som åpenbart er positivt ladet) passer på motstanderens konsoller (eller i alle fall hevde at den passer dårligere). Den eneste objektive verdien vi kan putte inn i betegnelsen "nextgen" er at det er den generasjonen konsoller som kommer etter den forrige. Jeg har alltid foretrukket gaming på PC, og derfor først og fremst sett etter konsoller som tilbyr noe radikalt annerledes. PCer har, og vil, med mulig unntak av de første månedene etter konsolllansering, alltid ha, et fortrinn på maskinvare, og god grafikk kan dermed på ingen måte kalles annerledes. Nintendo, og Sony (MS bare i svært liten grad) har kunnet tilby gode spill som var utilgjengelige på pc, og som i alle tilfeller egnet seg best på konsollformatet. Både nye spillkonsepter, og nye styreredskaper har dukket opp. Når nintendos neste maskin velger å fokusere på dette blir jeg glad, fordi dette er spill en helt klart kan si at ikke "ville ha dukket opp uansett". Nyskapende, spennende spillopplevelser, i tillegg til, selvsagt, nintendos ekstremt solide franchiser.

 

Bedre grafikk får vi etterhvert uansett, og grafikken på de nye konsollene (i alle fall ikke det vi har sett til nå) gir ingen wow-følelse for PCeiere. (sikkert ikke skrekkelig mange andre heller). Om noen ønsker å stille "wow"opplevelser som betingelse for at noe skal kunne kalle seg "nextgen" tror jeg wii stiller sterkere der også. Nyskapende (nextgen?) gameplay er viktigere enn nyskapende (nextgen?) grafikk. Sistnevnte kan uansett hevdes være en overdrivelse i alle fall ang. 360s.

 

Nåvel. Vi kan jo ikke vite allverdens om hverken PS3s grafikk, wiis egentlige nyskapning ang. kontrolleren, eller hvilke spill som vil komme på hvilke formater. Om wiis kontorllsystem derimot blir like bra som mange av oss forventer, og om ninendo fortsettre å lage spill med varig sjarm, så vet jeg hvilke konsoll jeg vil betegne som "mest" neste generasjons.

Lenke til kommentar

Hele "Next-Gen" begrepet er så unyttig at jeg får mageknip. Eneste spørsmålet er: tilfører dingsen noe nytt, og er det moro (og i såfall verd pengene)?

 

Muligheten for å laste ned demoer til xbox 360 er f.eks. nok "nytt og moro" for meg til at jeg hadde kjøpt en 360 i stedet for en vanlig xbox, uavhengig av om grafikken var bedre eller ikke.

 

Wii tilfører helt klart noe nytt, så nå gjenstår det å se om det er moro.

Lenke til kommentar
betyr ikke next gen at det er neste generasjon?

enten det er bra eller dårlig?

tenk om barn ikke kunne fått tittellen neste generasjon fordi de ikke var like gode som foreldrene:P

 

nå må folk gi seg med "oo its teh next gen!!11"  og bare ta ting for det det er!

7139035[/snapback]

 

Men hva er egentlig vitsen med en ny generasjon hvis den ikke er bedre enn den forige? :dontgetit:

Lenke til kommentar
betyr ikke next gen at det er neste generasjon?

enten det er bra eller dårlig?

tenk om barn ikke kunne fått tittellen neste generasjon fordi de ikke var like gode som foreldrene:P

 

nå må folk gi seg med "oo its teh next gen!!11"  og bare ta ting for det det er!

7139035[/snapback]

 

Men hva er egentlig vitsen med en ny generasjon hvis den ikke er bedre enn den forige? :dontgetit:

7139163[/snapback]

 

 

ikke vet jeg:P

men når en ny konsoll blir lansert så er det neste generasjon, ikke noe synsing å mening sånn er det bare:P

Lenke til kommentar
Eg har faktisk plasma skjerm og surround anlegg, men tar eg og samanlikne DOA3 med DOA4 eller Resident Evil 4 mot Dead Rising så er det liten forskjell.

7137675[/snapback]

Jeg er enig at det ikke er mye som har skjedd grafikkmessig i hvertfall DOA-serien. Men det som er det store med Xbox 360 er jo å spille i full HD-oppløsning uten kompromiss på effekter. Call of Duty 3 demonstrerer dette svært bra. Det er dette som er next gen som jeg ser det, spill og filmer i full HD-oppløsning. Det blir ikke helt det samme med en vanlig TV for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...