Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen sex betyr ingen forhold?


Anbefalte innlegg

Hører ofte at mange sier at sex er noe av det viktigste i et forhold. Fungerer det ikke topp på sex fronten, fungerer ikke et forhold.. Men hva hvis kjæresten/samboer/ektefellen din hadde blitt utsatt for sykdom /skade etc som gjorde at hun/han ikke var i stand til å ha samleie igjen, hadde det blitt et problem for deg? Er sex så viktig i et forhold at et slikt tilfelle hadde ødelagt forholdet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å tro at dama er noe som er permanent er jo egentlig en dum ide. Akkurat som kjernefamilien er en ide fra usa, men jeg har sluttet å tro på sånt egentlig. Derfor jeg egentlig ble litt trist når jeg leste det hanne skrev i forrige tema. Men jeg vet at hun har rett.

Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for folk som sier at sex er så nødvendig at de hadde gjort det slutt eller vært utro om den andre parten ikke hadde vært i stand til å ha samleie igjen.

Finnes mange måter å kjenne et forholds nærhet på uten sex, selv om det sikkert er prioritert i de fleste voksne (og etter min smak altfor mange unge) forhold.

 

Sex er noe av det fineste et par som er sikre på hverandre (så langt det er mulig) kan gjøre. Det betyr ikke at det skal være et must.

 

Jeg synes ikke man burde ha sex med hverandre i det hele tatt om man ikke følte seg sikker på at det skulle vare for alltid og uten sånne forpliktelser..

 

Jeg vet ikke hva du (Hanne) ser på som erstatninger, men man bør kunne ha et like fint forhold uten sex som med, om man virkelig elsker hverandre.. At den ene er/blir inhabil er ikke god grunn for å gi opp.

 

Edit:

Skjønner dere over her, men sier allikevel et lite fy.. Respekt og kjærlighet ftw! Sex bør ligge på plassen bak..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Kom ikke her å påstå at du ikke ville savnet sexen du en gang hadde med den du elsker?

 

Jeg sier ikke at det skal være sex sex sex all the way, eller at  man skal gi opp om sexlivet går nedover, eller noe blir syk. MEN blir forholdet det samme uten?

7136444[/snapback]

Ingen erfaring på området, men kan nok tro jeg hadde savnet det og at det kanskje ikke hadde blitt det samme.. men hadde aldri gitt opp kjæresten min pga ikke sex.

Lenke til kommentar

Forhold uten sex? Høres helt merkelig ut.

Men nå er jo folk forskjellige da. Jeg for min del hadde virkelig slitt dersom jeg var havnet i en slik situasjon. Tror nok det forholdet hadde endt dårlig. På den annen side så hadde jeg heller ikke forventet at dama skulle bli hos meg dersom jeg ble "indisponibel".

 

Er mulig jeg er kald men jeg tror det er realistisk å anta at man forventer den formen for nærhet i et forhold.

Lenke til kommentar

Tror jeg fint kunne hatt en forhold uten sex, men selvfølgelig er det ikke noe jeg vil. Altså; hvis vi hadde sex og sånt, men så skjedde det plutselig noe som gjorde at det bli umulig (at jeg fikk krøll på staken, eller at..eeh...jeg vet ikke), så hadde jeg ikke gjort det slutt.

Lenke til kommentar
Hører ofte at mange sier at sex er noe av det viktigste i et forhold. Fungerer det ikke topp på sex fronten, fungerer ikke et forhold..  Men hva hvis kjæresten/samboer/ektefellen din hadde blitt utsatt for sykdom /skade etc som gjorde at hun/han ikke var i stand til å ha samleie igjen, hadde det blitt et problem for deg? Er sex så viktig i et forhold at et slikt tilfelle hadde ødelagt forholdet?

7136265[/snapback]

Det er stor forskjell på å være to personer som ikke passer sammen seksuelt, eller ikke gidder/orker mer av diverse grunner og å havne i en situasjon der den andre uforutskyldt ikke lenger kunne ha sex. I første tilfelle kunne et forhold fort ryke for min del. I andre tilfelle ville jeg være innstillt på å ikke svikte partneren. Men det ville være en utfordring.

Lenke til kommentar
Tror jeg fint kunne hatt en forhold uten sex, men selvfølgelig er det ikke noe jeg vil. Altså; hvis vi hadde sex og sånt, men så skjedde det plutselig noe som gjorde at det bli umulig (at jeg fikk krøll på staken, eller at..eeh...jeg vet ikke), så hadde jeg ikke gjort det slutt.

7138655[/snapback]

Tenk deg litt om nå.

 

Det er greit med 0 sex over tid, men hva med 0 sex for alltid ?

 

Jeg hadde ikke funnet meg i det. Selv om jeg er litt sånn som deg å ikke hadde gjort det slutt fordi vi ikke hadde hatt sex på en stund, det ville isåfall vært en fattig grunn for å komme seg ut av forholdet.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg foreksempel hadde vært utsatt for en ulykke som gjorde at jeg ikke kunne ha sex så hadde jeg ikke fortjent å være i et forhold? Skulle jeg da gått og slått opp?

 

Er ikke noe forskjell om det er omvendt; at det er damen som ikke kan ha sex.

 

 

Men selvfølgelig, det er ikke å foretrekke!

 

 

(og nei; alt fungerer fint nedentil hos meg, ikke derfor jeg sier det)

Lenke til kommentar
Så hvis jeg foreksempel hadde vært utsatt for en ulykke som gjorde at jeg ikke kunne ha sex så hadde jeg ikke fortjent å være i et forhold? Skulle jeg da gått og slått opp?

 

Er ikke noe forskjell om det er omvendt; at det er damen som ikke kan ha sex.

7138752[/snapback]

Ser poenget ditt. Nei åsså hadde du blitt lam i tissen hadde det vel ikke vært noe å gjøre med. Men knulling er vel ikke den eneste sexuelle aktivitete her i verden ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...