Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen sex betyr ingen forhold?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Myrsnipa_*

Jeg er helt enig i lathorvs syn. For meg er ikke sex det viktigste i et forhold. Det finnes mange andre måter å vise nærhet på, enn sex. Det beste er å kan holde noen tett inntil seg og vite at de er like glad i deg, se de inni øynene og få et styk på kinnet. Det er en herlig følelse å vite at noen elsker deg. For noen er sex det avgjørende om at et forhold blir bra. Og noen igjen er i et litt dårlig forhold pga sexen i det minste er bra.

Så hvis samboeren min skulle miste evnet til å ha sex, blir jeg ikke mindre glad i han for det. For meg er andre verdier mer verdt en sex. Sex er mer en handling vi gjør for å ha det deilig sammen. Og det er ikke det avgjørende i forholdet.

Elsker man virkelig noen, så går man igjennom mye for det.

Lenke til kommentar

Greit nok, sex kan være det viktigste for en person, men det sårer like mye uansett det at den dingsen nedenom er alt dama bryr seg om. Jeg ville følt meg som søppel da. Heldigvis har jeg bare hatt en dame tidligere og hun var snill som et lam, hun forlot meg ikke før jeg ble voldelig. Det kaller jeg trofasthet.

Lenke til kommentar

Jeg måtte nok ha opplevd å ha sex med partneren min før jeg kunne gitt opp sex. Jeg hadde nok hatt problemer med å bli sammen en med en person som var innhabil fra dag én i forholdet. Hadde partneren min blitt innhabil i dag hadde jeg nok valgt å kjempe for forholdet. Hadde det vært jeg som ble innhabil, ville jeg nok at han skulle fått hjelp utenfra av en elskerinne eller noe, så lenge han ble hos meg.

Lenke til kommentar

Men hva mener dere egentlig med et forhold uten sex da? Ingen penetrering er mulig? For for meg er sex myye mer enn bare ut inn-ut inn....jeg har da prøvd å tenke meg ting som gjør det umulig å ha sex,og tenker da for eksempel at gutten mister evnen til å bruke penisen...for da sitter jo man igjen med resten av kroppen. Man har lepper og hendene fremdeles. Jeg tenker heller at man må begynne å være mer kreative i sengen. Finne nye måter å kose og være nær hverandre som kan gjøre like stor nytte som sex.

 

Jeg tenker at i et liv uten sex er det nærheten jeg ville savnet,og om ikke noen av oss utviklet en mystisk hudsykdom som gjorde at man ikke kunne bli tatt på,ville dette funket utmerket. Jeg tror heller at vi ville funnet flere måter å "kose" oss på en vi gjør i dag.

 

Tror at de som sier de hadde vært utro eller slått opp osv uten sex,ikke er så gamle eller modne.

Lenke til kommentar
Et langvarig forhold ville nok vært problematisk uten sex, ja.. Null sex for dama, betyr null sex for deg. Hvis du er 20, og skal være sammen med dama di i 60-70 år til, uten sex lissom.. Ser ikke for meg at jeg hadde takla det

7169417[/snapback]

Det behøver ikke bety null sex. Hvis jeg hadde blitt inhabil nedentil, ville jeg brukt munn og hender på kjæresten for å glede henne, og fordi jeg ønsker at hun skal ha det bra. Hvis hun var blitt inhabil, regner jeg med at hun ville gjort det samme, om ikke annet for å glede meg. Den som er blitt inhabil må jo være uten seksuell nytelse samme hvem man blir sammen med. Munn og hender kan være nesten like intimt som selve samleiet, og spesielt munn synes jeg er like deilig.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvordan forholdet er. Hvis du er sammen med en du elsker dypt og inderlig er det ikke naturlig for meg iallefall å forlate henne fordi vi ikke kunne ha sex mer. Apropos nærhet: det er vel fullt mulig med nærhet og kroppskontakt selv om man ikke har sex? Det hender at dama og jeg har slik nærhet uten at det ender med sex (selv om jeg ofte har mer problemer med å ikke "fullføre" enn henne). Så jeg er uenig med dem som sier at man hadde savnet nærheten når sexen uteble.

 

Det finnes dessuten andre måter å ordne seg på mht. sex. I tilfeller hvor partneren hadde vært utsatt for en ulykke, som gjorde sex umulig i fremtiden, bør "bortesex" aksepteres. I et slikt tilfelle ville jeg tatt det opp med henne og snakket om det. Kjenner jeg henne rett, ville hun ikke ha nektet meg sex for alltid. Hva er det for slags mennesker som sier slikt isåfall? Makt over andre på den måten bør ingen ha.

 

Men dersom forholdet er løsere og dere ikke elsker hverandre, er det vel kanskje ikke til å unngå at bortfall av sex kan skade forholdet i slik grad at det blir brudd. Sex er såpass viktig i et forhold at det mangler noe vesentlig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...