Gå til innhold

Omtale av Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, for oss newbies som ikke har kjørt så mye med ratt (xbox-spake på NFSU2, Rallisport 2 :blush: ), er det vanskeligere å kjøre med ratt? Skal jeg kjøpe ratt, vil det bli et sånt ratt.

7043636[/snapback]

jeg tror nok det blir litt vanskeligere til å begynne med, det er i alle fall min erfaring fra de gangene jeg har testa bilspill med ratt. spesielt da det er 900 graders ratt, noe som tilsier ganske mye svinging for slake svinger.

 

men når du får trent litt så er ratt og pedaler bedre og lettere å kjøre med. du får fordeler som bl.a. lettere å holde gjevn gass i svingene og ikke minst gjevn sving i svingene. da sparer du fort mange sekunder per runde.

Lenke til kommentar

Å jøye meg, kjente nesten jeg fikk simulator rykninger i begge føtter. Ser ut som jeg må spinke og spare litt og investere i dette, har nemlig et prosjekt på gang. Skal omrigge datarommet litt slik at jeg kan i fremtiden sette opp en ordentlig "bil", med skikkelig ratt med girspake og hele pakken. G25 oppfylte nettopp det kravet, nå trenger jeg bare resten :p

Lenke til kommentar
Lurer på om rattet kommer til å bli støttet av PS3?

7041737[/snapback]

 

Undead,10/10-2006 : 17:31]

 

Si ikke det, de som lager Forza 2 rattet er Forza 2 utviklerne (dvs de bestemmer)

Så vil ikke se bortifra at det rattet kan bli like bra.  ;)

7040883[/snapback]

 

Men vi snakker likevel om rene spekulasjoner..

7041922[/snapback]

 

Er det noen som vet noe sikkert om dette? Spesielt viktig å få greie på siden det skulle være begrenset opplag av g25 rattet.

 

Og for oss som har xbox360 og er fantastisk frustert over ratt-utvalget som er så å si lik null. Og når PS3 kommer til våren ville det jo vært superteit om det ikke skulle fungere til dette. Trenger ett ratt som funker til alle!

Lenke til kommentar

Er veldig interessert i å kjøpe dette rattet men jeg spiller egentlig ikke så veldig mange uber-realistiske bilspill slik som GTR2 (har det, men litt for ensformig for min del). Spiller veldig mye GT4 på PS2 men, og de fleste bilspill som kommer ut på PC. Sitter å venter på Test Drive Unlimited som en kåt unge. Tror dere TD:U vil kunne støtte clutch/girkassa på dette rattet? Har planer om å spille litt småseriøst online :p

Lenke til kommentar

G25 skal ikke støtte Xboxen sier de. men det skader nok ikke å prøve da. uansett så kommer det vistnok et ratt til forza 2, så jeg tror jeg venter på det istede føre jeg går tilinnkjøp av et såpass dyrt tilbehør.

 

litt kjipt om G25 ikke har full støtte for PS3 også da jeg mest sannsynligvis kjøper meg en sånn etterhvert

Lenke til kommentar

Bør man ikke ha en egen gaming-stol for at dette i det hele tatt skal fungere? Kan ikke tenke meg bilfølelsen er så spesielt høy når rattet er plassert alt for høyt, girspaken forsvinner bortover bordet og kontorstolen og pedalene beveger seg i hver sin retning.

 

Hvordan er deres erfaringer med dette? Kunne tenkt meg et slik ratt, men vet ikke helt om jeg har plass til en egen gamer-stol...

Lenke til kommentar
Bør man ikke ha en egen gaming-stol for at dette i det hele tatt skal fungere? Kan ikke tenke meg bilfølelsen er så spesielt høy når rattet er plassert alt for høyt, girspaken forsvinner bortover bordet og kontorstolen og pedalene beveger seg i hver sin retning.

 

Du har vel sett hvordan bl.a. rally- og touringcarførerne har rattet?

Det er hvertfall ikke lavere enn det du vil ha foran pulten.

 

SOLBER2.JPG

 

Flere bilder HER

Endret av [space]
Lenke til kommentar

Man kan vel snekre et eget ratt, pedal, gir stativ som man kan plassere foran en lenestol evt hvor man har noe samme sittestillingen som i en bil hvor man er tiltet noe bakover.

 

hvis det støtter PS3 så blir det et slik på meg, men det krever nesten en form for stativ vil jeg tro. Noen som har en slags tegning på hvilke forhold man skulle hatt mellom ratt, pedaler og gir på et evt. hjemmesnekret konsoll?

 

Går det ann å plassere dette kitet i sånne setesaker man får kjøpt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Går det ann å plassere dette kitet i sånne setesaker man får kjøpt?

7052695[/snapback]

Ja, rattet har standardfester som sitter godt. Setene (de jeg har sett) har imidlertid ikke noe sted beregnet for montering av midtkonsollen, og pedalsettet er så stort at det kan være vanskelig å plassere det på "holderen" til setene. Det burde imidlertid ikke være uoverkommelig å ordne disse bagatellene.

Lenke til kommentar

Kan man sveise så ville jeg laget noe slikt selv jeg, få tak i en utgått rallystol og sveis ramme og sånn sjøl, om man vil ha det lett kan man sveise aluminiumsrør.. ;) Dette kan umulig være vanskelig, og trenger heller ikke koste skjorta! Leker med tanken på dette sjøl ;) Noen som har noen dato på når det slippes i nettbutikkene?? Hos netshop som jeg har bestilt står det ubekreftet 18/10 og hos komplett står det 19/10.. Er det virkelig ingen som veit dette?

Lenke til kommentar

Ting kan tyde på at det vil bli støttet på PS3 hvis du sjekker det tredje bildet her kan du se at etiketten på pakken sier PC/PS3. Men dette kan selvfølgelig være en trykkfeil.

 

Denne tråden har mye diskusjon rundt dette rattet, inklusiv svar fra en logitech ansatt, og jeg er temmelig sikker på at veldig snart etter PS3 slippet i usa vil noen som har tested dem sammen poste resultatet der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...