Gå til innhold

Crysis på nex gen konsoll allikevel?


Knebel

Anbefalte innlegg

Crytek som står bak den PC eksklusive tittelen Crysis har tidligere påstått at det ikke ville være mulig å porte spillet til konsoll. Påstanden var at til og med nex gen konsollene var rett og slett ikke kraftig nok til dette spillet.

 

Vel, nå mener de tydeligvis noe annet:

http://ps3.qj.net/Suddenly-Crytek-thinks-n...pg/49/aid/68551

 

Ingenting er visstnok avgjort om de kommer til å gjøre en konsollversjon, men den brå endringen i holdning kan jo tyde på at de har blitt konfrontert av minst en nex gen konsoll produsent.

 

Det siste er spekulasjoner selvfølgelig, men det er da lov å håpe.. PC gamerne mistet uansett et støttepunkt i PC vs Konsoll diskusjoner.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper egentlig at spillet kommer til konsoll. For meg så har PC spilling blitt dødt de siste årene da det kommer altfor få spill som interesserer meg nok til at jeg gidder å oppgradere maskinvaren hvert år. De påstod tidligere at PS3/X360 ikke var sterke nok, men det er da mulig å nedgradere grafikken noe slik at det går. Ser jo flere spill til 360 og PS3 som til dels kan konkurrere med Crysis grafikken.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Så lenge dette ikkje påvirker PC-versjonen er det greit for meg. For konsoll-folket sin del håper eg at dei tek seg god tid og prøver å utnytte konsollane best mogleg.

 

Ingenting er visstnok avgjort om de kommer til å gjøre en konsollversjon, men den brå endringen i holdning kan jo tyde på at de har blitt konfrontert av minst en nex gen konsoll produsent.

Evt. er det EA som gjerne vil ha spelet på dei fleste plattformane.

 

Jeg går også med planer om å la være å oppgradere Windows leeeeeengst mulig, men Crysis er ikke det spillet som blir viktigest for meg. :-/

7018900[/snapback]

Trur ikkje at det blir så stor forskjell på dx9 og dx10 versjonen av Crysis, så sånn sett er det ingen grunn til å gå til Vista.

Lenke til kommentar
Høres bra ut! 360 og PS3 er så absolutt sterke nok til å dra Crysis, de har jo knapt begynt å vise muskler. :)

7019353[/snapback]

I ren prosesserings kraft ja, men hva det kan skorte på er minne. Dem burde nok få den ganske tilnærmet PC versjonen, kanskje med noen nedkutta områder. En "spin-off" alla FarCry Instincts tilpasset konsollene er også en tanke.

Lenke til kommentar

Syns ikke PC'en er i større mangel av gode spill nå enn før, syns faktisk det er utrolig mange bra spill. Klar over at det er smak og behag, men det er jo ganske mange kvalitetstitler der ute, og kommende i nærmeste framtid.

 

Bare i Oktober kommer Gothic 3, Battlefield 2142, Warhammer 40.000: Dawn of War - Dark Crusade, Age of Empires III: The WarChiefs, Football Manager 2007, Pro Evolution Soccer 6, Neverwinter Nights 2, Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent, Dark Messiah of Might and Magic, F.E.A.R.: Extraction Point.

 

I September hadde vi Call of Juarez, Rome: Total War - Alexander, Broken Sword: The Angel of Death, Just Cause, Dungeon Siege II: Broken World, LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, Company of Heroes.

Lenke til kommentar

Hehe, det er smak og behag ja BTK. Ingen av titlene forrige måned appelrerte til meg, og det er kun SC:DA som ser bra ut for min del, og denne er jo multiplatform. Men dersom man liker slike spill du listet opp er jo PC pardis, da de ikke akkurat blir det samme på konsoll :)

 

Men jeg håper virkelig EA ber de fikse dette spillet til PS3 og 360, da PC'en min ikke engang vil kunne dra dette på laveste settings mest sannsynlig :(

 

Edit: Men dette med at håndkontroll er så dårlig til FPS skjønner jeg ikke... har spilt mye CSS og andre spill som krever rask reaksjon, og disse funker selvfølgelig ikke på konsoll. Men de fleste normale FPS spillene er da null problem... og på blant annet CoD2 og FarCry til 360 har jeg aldri hatt problemer med å føre siktekrysset rett på hodene til mine fiender og trekke av... det å snipe og treffe en fyr man bare såvidt ser armen til gjøres jo også hele tiden på CoD2 multiplayer (og de fleste andre spill) så da kan jeg ikke skjønne hva som gjør alt så utrolig mye morsommere på PC når det kun er snakk om å være et par ms rakere :dontgetit:

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Jeg er vant med FPS på PC, og det er ikke før nå den siste tiden jeg har spilt det "seriøst" på konsoll, og jeg skjønner heller ikke hva alle klager om, ja, det var veldig uvant, upresist og tregt i forhold til mus og tastatur i starten, og det kan aldri bli like bra som med mus og tastatur, men det tok meg ikke lange tiden å bli vant til det heller.

 

Når jeg først hadde blitt vant med det syns jeg det faktisk var kult å spille med gamepad. Selv om du spiller på høy vanskelighetsgrad er det ikke noe problem, ei heller multiplayer, du tar ikke headshot like raskt og presist som med mus, men det bryr meg lite, jeg syns faktisk shoot-outs med gamepad er mer underholdende nå, fordi med mus så blir det nesten for enkelt. Blir på en måte mer intenst med gamepad, bare gøy med noen streifskudd her og der som skaper litt kaos i miljøet, man kan nesten si det blir mer realistisk med gamepad. Og uansett, multiplayer, alle stiller likt så det er ikke noe å syte over.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+981234789

crysis kommer helt sikkert til 360 og PS3 men ikke med det første,

de sa at de konsa på pc i første omgang og mulig konsoller senere.

de gjør nok det med tanke på salg, de selger nok noen mill på konsoller også.

og de sier neppe nei takk til penger

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...