Gå til innhold

Crysis på nex gen konsoll allikevel?


Knebel

Anbefalte innlegg

Syns ikke PC'en er i større mangel av gode spill nå enn før, syns faktisk det er utrolig mange bra spill. Klar over at det er smak og behag, men det er jo ganske mange kvalitetstitler der ute, og kommende i nærmeste framtid.

 

Bare i Oktober kommer Gothic 3, Battlefield 2142, Warhammer 40.000: Dawn of War - Dark Crusade, Age of Empires III: The WarChiefs, Football Manager 2007, Pro Evolution Soccer 6, Neverwinter Nights 2, Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent, Dark Messiah of Might and Magic, F.E.A.R.: Extraction Point.

 

I September hadde vi Call of Juarez, Rome: Total War - Alexander, Broken Sword: The Angel of Death, Just Cause, Dungeon Siege II: Broken World, LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, Company of Heroes.

Og til for eksempel meg, frister INGEN av de :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

360 vill ikke gi full dx10, men ganske nærme,

 

noen av de første bildene og filmene av crysis kjørte i dx9 og det så ekstremt ut, mange trodde ar dette var dx10, dx10ble ikke lagt til senere i prod,

 

da utviklerne sa at det var dx9 trodde ikke så mange på det for det så ganske såbra ut, men selvfølgelig ser det helt utrolig ut med dx10.

 

men uansett, 360 kan kjøre dette spillet uten prob, men ikke med full dx10.

men pent blir det

 

CY: If you have a high-end DX9 card with an equal level of CPU and memory--basically today's "gamer rig"--you will enjoy Crysis with close-to-D3D10 fidelity. Don't forget that for a long time, we ran the game only on DX9 hardware, even though people thought it was D3D10. You can be sure your high-end gamer rig will satisfy your expectations--but with D3D10, you will surpass them.

 

Q&A Dx10 crysis

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

for og si det sånn, når de lagde GeOW brukte de 2xGF7800GTX tror jeg det var, og en vass dual core,(for og simulere 360 power) crysis kan kjøres på mindre, Crytek er mestre til og få det til og se bra ut på mindre specs.

 

så crysis kan nok kjøres ganske bra på en 360, kanskej ikke fullpupp sided den ikke støtter full Dx10,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Er Crysis virkelig blitt annonsert til f.eks. X360? Eller er det bare spekulasjoner?

7715104[/snapback]

 

bare spekulasjoner.... men jeg tror og håper at det gjør

ar ikke så veldig lyst til og oppgradere datan, og data spilling er dødt for meg, etter jeg fikk meg en 360

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Er Crysis virkelig blitt annonsert til f.eks. X360? Eller er det bare spekulasjoner?

7715104[/snapback]

 

bare spekulasjoner.... men jeg tror og håper at det gjør

ar ikke så veldig lyst til og oppgradere datan, og data spilling er dødt for meg, etter jeg fikk meg en 360

7715119[/snapback]

 

Sammer her. Har gitt opp PCen helt.

Håper VIRKELIG at Crysis blir å se til 360 :D

Ellers så gleder jeg meg veldig til Age of Conan da!

Lenke til kommentar
Med 1mb cache til deling for alle tre.

For all del, kan godt hende det er mogleg. Men til no har eg ikkje sett nokre spel på 360 som verkeleg er intensive på fysikkdelen. Crysis er det mest virkelighetsnære spelet til dags dato, pg eg er spent på om det kan overførast like lett.

7713840[/snapback]

1MB delt cache er neppe den største beskymringen for flertråd prossesering. Mtp Crysis ikke er blitt designet for å utnytte Ageia PhysiX eller flyttall kraften til en GPU for fysikken er det ekstremt tvilsomt det er noe her som overgår hva Xbox360 kan gjøre. For en tåpelig forsøk på å sværte Xbox360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg vil tro det at crysis vil kjøre bedre på en 360 enn pc av hva det angår ytelse, men med tanke på dx10 må 360 se seg slått.... men det hadde ikke vært noe problem å optimalisert spillet til å glatt kjørt det på 360 og ps3. men det kommer selvfølgelig ann på hva ea og crysis vil da. eier ea crytek eller er de kun utgiver? for hvis ea eier crytek og navnet crysis så skal man ikke se bort ifra at man får det på konsol også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

finnes den en sammenligning av 360 sin DX og DX10, bare for og se hva som mangler osv,

hvis jeg har skjønnt det riktig har 360 shaddere som kan modifiseres til bruk, noe som er dx10 standard. har på følelsen at 360 kan kjøre DX10 sin visuelle egenskap men kanskje ikke den bedre ytelsen av DX10.

Lenke til kommentar
Med 1mb cache til deling for alle tre.

For all del, kan godt hende det er mogleg. Men til no har eg ikkje sett nokre spel på 360 som verkeleg er intensive på fysikkdelen. Crysis er det mest virkelighetsnære spelet til dags dato, pg eg er spent på om det kan overførast like lett.

7713840[/snapback]

1MB delt cache er neppe den største beskymringen for flertråd prossesering. Mtp Crysis ikke er blitt designet for å utnytte Ageia PhysiX eller flyttall kraften til en GPU for fysikken er det ekstremt tvilsomt det er noe her som overgår hva Xbox360 kan gjøre. For en tåpelig forsøk på å sværte Xbox360.

7715345[/snapback]

 

Altså, no snakka eg ikkje spesifikt om det som gjaldt fysikken. Men den totale prosessorkraften som krevst for å køyre Crysis inkludert fysikken. (Spesielt med tanke på at ein heil jungel kan bli lagt øyde og blader reagere ulikt på kor dei blir trefte med kuler osv., den typen ting)

Altså, tre kjerner er jo kjempebra. Men 1mb cache på deling er jo nettopp det som ER det store minuset når det gjeld fleirtrådsprosessering. Det burde du vite før du seier eg gjer eit "tåpelig forsøk".

 

Anandtech (nokon som faktisk har peiling):

The three cores share a meager 1MB L2 cache, which should be fine for single threaded games but as developers migrate more to multi-threaded engines, this small cache will definitely become a performance limiter.  With each core being able to execute two threads simultaneously, you effectively have a worst case scenario of 6 threads splitting a 1MB L2 cache.

 

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2453&p=3

 

Frå samanlikninga av Ps3 og 360 til Anandtech.

Lenke til kommentar

Mer cache hadde vært bedre, men det diskuteres i hvor stort problem det egentlig er. Det virker å være en større enighet om at med all problematikken rundt fler-tråd prossesering er 1MB delt cache for XeCPU'en heller et mindre problem. Uansett ser jeg det som veldig lite sannsynlig at det har blitt gjordt et så dårlig design valg at - slik som du virker å prøve å fremstille det - fler-tråd kjøring er nær ubruklig på Xbox360.

 

Looking at XeCPU, we've got 1 MB L2 cache. Between three cores that's 333 MB each which isn't bad - more than SPUs (though really the figures aren;t comparable as they're used differently.) Adding another 3 hardware threads takes that down a lot.

 

However I don't know if that's really gonna be too bad. Yeah, more cache is great, but the cache can be managed similarly to SPU LS with prefetching commands etc. Also threads and cores can share data by writing it to the unifed cache.

 

I think it quite possible that a couple threads lock down say 64 KB for 32+32 KB buffered streamed data, while another thread works on some material that stored locally to feed a fourth...three or four threads could probably be quite happily fed on 256 KB, leaving 384 KB each for two major threads (generic processing) would shouldn't be too bad a limiting factor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...