Gå til innhold

Crysis på nex gen konsoll allikevel?


Knebel

Anbefalte innlegg

finnes den en sammenligning av 360 sin DX og DX10, bare for og se hva som mangler osv,

hvis jeg har skjønnt det riktig har 360 shaddere som kan modifiseres til bruk, noe som er dx10 standard. har på følelsen at 360 kan kjøre DX10 sin visuelle egenskap men kanskje ikke den bedre ytelsen av DX10.

7715876[/snapback]

Xenos har nok ikke helt de samme mulighetene, men API skal visnok oppføre seg veldig likt DX10. Dette letter kryssplattform utviklingen mellom PC og Xbox360. Mye av forbedringene i DX10 gjelder også i langt større grad for PC, der konsoll ikke har den samme problematikken. Når det gjelder Crysis er det uansett ganske liten visuel forskjell fra DX9 SM3.0 til DX10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xenos har nok ikke helt de samme mulighetene, men API skal visnok oppføre seg veldig likt DX10. Dette letter kryssplattform utviklingen mellom PC og Xbox360. Mye av forbedringene i DX10 gjelder også  i langt større grad for PC, der konsoll ikke har den samme problematikken. Når det gjelder Crysis er det uansett ganske liten visuel forskjell fra DX9 SM3.0 til DX10.

7716847[/snapback]

Det er en stor forskjell, og jeg skal si deg hvorfor: Fordi i all hovedsak så er det ikke mye nye funksjoner i DX10, men det som er viktig er at overhead bandwithen på GPUen går ned, mindre kall fra CPU til GPU konstant - og deretter kan utviklerne legge til masse mer grafiske effekter uten at frameraten går ned til 5.

 

Hittil har vi ikke sett for mye av Crysis i DX10, men vent til spillet kommer ut, tro meg.

Lenke til kommentar
Det er en stor forskjell, og jeg skal si deg hvorfor: Fordi i all hovedsak så er det ikke mye nye funksjoner i DX10, men det som er viktig er at overhead bandwithen på GPUen går ned, mindre kall fra CPU til GPU konstant - og deretter kan utviklerne legge til masse mer grafiske effekter uten at frameraten går ned til 5.

Overhead fra app til API til driver til skjermkort ja. Disse forbedringene er hva jeg mente som gjelder mer for PC enn konsoll.

 

Hittil har vi ikke sett for mye av Crysis i DX10, men vent til spillet kommer ut, tro meg.

7717591[/snapback]

Jeg tror heller på Crytek.

 

If you have a high-end DX9 card with an equal level of CPU and memory--basically today's "gamer rig"--you will enjoy Crysis with close-to-D3D10 fidelity.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Alt tatt i betraktning; det vi vet av fakta, ryktene, podcastingen osv så kan man vel bare trekke den konklusjonen at ingenting er riktig før utviklerne sier noe om det. Og så langt så har Cryteks adm.dir sagt at det er ikke noen som helst planer om å lage en *port* for konsoll. Det *kan* dermed være et grunnlag for at det kanskje skal komme et eget type spill til konsoll, altså i samme stil som Far Cry. Dette underbygges også av at utviklerne tidligere har uttalt at det ikke kommer noen port til konsoll pga teknologien, men at det kanskje kunne komme "crysis lignende" spill til X360 og/eller PS3.

 

Men som sagt, kommer ikke til å stole på noe som helst før vi har en pressemelding fra Crytek og/eller EA om hva som skjer med spillserien. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

synes denne var bra jeg

 

To recap, it's a tale of three "no's":

 

They have NO PROBLEM porting Crysis to the 360 and the PS3,

They have NO IDEA if Xbox 360 and PS3 graphics will be the same drool-inducing pics from the PC version - or not, and

They currently have NO PLANS to port Crysis to the 360 and PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...