Gå til innhold

SE i 2007


Anbefalte innlegg

Håper på en w810i-lignende modell med 3G, kanskje enda bedre kamera, kanskje enda litt smalere og gjerne i rød jeg... Og så håper jeg å kjøpe den innen mars, og å betale under 3000,- for den... (Kan ikke kjøpe k610i uten radio og autofokus og kameralys.)

 

keep dreaming, eller den som venter på noe godt...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjem det ein mobil som skal ta opp kampen mot N95?

7221540[/snapback]

SE vil jo etter hvert oppgradere sin P-serie, og vi vil jo se 5 mpx og GPS også fra SE i fremtiden.. Men de kommer nok ikke til å lage et matchende produkt som konkurrerer med N95 i helhet.. Se f.eks. også på N93..

 

Ikke provoserende ment, men husk at SE er forholdsvis små. Kan ikke forvente slike mobiler som N95 fra dem.

Lenke til kommentar
Kjem det ein mobil som skal ta opp kampen mot N95?

7221540[/snapback]

Ikke provoserende ment, men husk at SE er forholdsvis små. Kan ikke forvente slike mobiler som N95 fra dem.

7221840[/snapback]

At du som moderator kan komme med sånne utsagn er bare til å gråte av.

 

SE har ved flere annledniger hatt mobiler som har overgått Nokia sine konkurerende mobiler. Senest med K800.

Lenke til kommentar
At du som moderator kan komme med sånne utsagn er bare til å gråte av.

 

SE har ved flere annledniger hatt mobiler som har overgått Nokia sine konkurerende mobiler. Senest med K800.

7222734[/snapback]

At jeg er moderator på forumet har ikke tilknyttning til personlige meninger om Nokia, SE eller andre. Håper du respekterer det og lar det være. At du er uenig med meg i det jeg sier skal du selvfølgelig få helt lov til.

 

SE har flere ganger overgått sine konkurrenter, f.eks. med Walkman-serien og kamera i K750i. Du kan dog ikke mene at de er seriøse konkurrenter på det markedet hvor N93 og N95 hører hjemme. Du må se forskjellen på klassene her, det at de har vært forann konkurrentene på enkelte punkter, spesielt kamera i K750i, betyr ikke at de lager mobiler som N95. Det ser heller ikke ut til at SE kommer til å endre seg på dette punktet med det første, men det er forståelig ettersom de har en kolosal vekst i salg allerede.

Lenke til kommentar
Raptor,05/11-2006 : 15:59]At du som moderator kan komme med sånne utsagn er bare til å gråte av.

 

SE har ved flere annledniger hatt mobiler som har overgått Nokia sine konkurerende mobiler. Senest med K800.

7222734[/snapback]

At jeg er moderator på forumet har ikke tilknyttning til personlige meninger om Nokia, SE eller andre. Håper du respekterer det og lar det være. At du er uenig med meg i det jeg sier skal du selvfølgelig få helt lov til.

 

SE har flere ganger overgått sine konkurrenter, f.eks. med Walkman-serien og kamera i K750i. Du kan dog ikke mene at de er seriøse konkurrenter på det markedet hvor N93 og N95 hører hjemme. Du må se forskjellen på klassene her, det at de har vært forann konkurrentene på enkelte punkter, spesielt kamera i K750i, betyr ikke at de lager mobiler som N95. Det ser heller ikke ut til at SE kommer til å endre seg på dette punktet med det første, men det er forståelig ettersom de har en kolosal vekst i salg allerede.

7223410[/snapback]

 

De fleste trenger jo ikke\har jo ikke råd til slike mobielr uansett ;) Men flott at nokia viser hva som er mulig å gir oss et gløtt inn i fremtiden. Problemet med mange av nokias flaggskip er at de ikke skårer topp på det modellene er tiltenkt til, eks N93 som har dårligere kamera enn N73\K800i. Jeg gleder meg ihvertfall til N95 kommer så jeg får prøvd den, men trolig vil jeg ikke kjøpe den, jeg trenger bare en brøkdel av hva den kan by på til en pris som er uaktuell ;)

Lenke til kommentar
at de har vært foran konkurrentene på enkelte punkter [...] betyr ikke at de lager mobiler som N95

At de ønsker å lage og at de kan lage er to forskjellige ting, arehei. Å begrunne at Sony Ericsson ikke kommer med et N95-motstykke fordi det er lite selskap blir for dumt og gir mange oss "det er bare Nokia som kan gjøre sånt"-assosiasjoner.

 

Du skal selvfølgelig få si hva du mener, men hvorfor poster du svar moderatoren i deg burde reagert på?

 

Kjem det ein mobil som skal ta opp kampen mot N95?

Det kommer garantert en Sony Ericsson med 5 MP. Om denne modellen har innebygget GPS kan ikke utelukkes med tanke på at flere digitalkamera kommer med GPS-støtte som forteller nøyaktig hvor bilder er tatt. :)
Lenke til kommentar
Kjem det ein mobil som skal ta opp kampen mot N95?

Det kommer garantert en Sony Ericsson med 5 MP. Om denne modellen har innebygget GPS kan ikke utelukkes med tanke på at flere digitalkamera kommer med GPS-støtte som forteller nøyaktig hvor bilder er tatt. :)

7223645[/snapback]

 

Har ikke BMWM3 sagt at det kommer en SE i 1/2Q 2007 med 5 megapiksler og innebygget GPS, men ikke alt det andre som N95 har. Fant ikke svaret hans, men bare mener jeg har lest det her for noen uker siden. Huske itj! :roll:

Lenke til kommentar
Har ikke BMWM3 sagt at det kommer en SE i 1/2Q 2007 med 5 megapiksler og innebygget GPS, men ikke alt det andre som N95 har.
Sannsynligvis ser vi oppfølgeren til K800i rundt samme tid som K700i/K750i/K800i kom på markedet (april/mai). Lansering bør derfor være i februar rundt 3GSM.

 

Dette med GPS i akkurat K800i-oppfølgeren er litt usikkert ennå, men at Sony Ericsson kommer til å ha GPS innebygget i modeller neste år er helt sikkert. ;)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Ikke sjangs i havet at SE kommer med noe som en gang ligner på N95 enda. Men de fokuserer heller ikke på det samme punktet som Nokia gjør med sin N-serie. Nokia er desidert størst, så derfor BØR de også ha de største tekno-bombene og komme med de mest avanserte telefonene. Det er sånn det skal være. De som er markedslederene er de som i størst grad skal tøye grensene og sørge for at utviklingen går videre. Dette gjelder ikke bare SE. Ingen annen produsent kan måle seg med N95. Derfor vedder jeg hatten min på at vi ikke vil se en direkte N95-utfordrer før slutten 2007. Kanskje ikke engang da.

SE har ved flere annledniger hatt mobiler som har overgått Nokia sine konkurerende mobiler. Senest med K800.

7222734[/snapback]

Nokia har til en hver tid (de siste par årene) hatt en modell som er en større tekno-bombe enn det SE har hatt. Utfordreren til K800 var N73, og N73 er helt klart en mer funksjonsrik telefon enn K800.

Lenke til kommentar
Nokia har til en hver tid (de siste par årene) hatt en modell som er en større tekno-bombe enn det SE har hatt. Utfordreren til K800 var N73, og N73 er helt klart en mer funksjonsrik telefon enn K800.

7223895[/snapback]

 

Men det blir jo en rar sammenligning når N73 og K800i ikke er direkte konkurrenter, verken på pris, målgruppe eller funksjoner med hovedfokus, dessuten kom jo N73 en god stund etter K800i. Hvis du skal ha en bra radio\mp3-mobil og må velge mellom N73 og K800i vil jeg helt klart tatt K800i, vil du derimot ha proff-funksjoner og en av de største skjermene til mobil pr idag er N73 det beste valget.

Lenke til kommentar

Vi får bare håpe at N95en ikke går i fella slik de gjorde med N80 og N91 og måtte utsette den i 16 år nærmest pga softwareproblemer. Synes d høres litt for godt ut at N95 har så og si alt innebygget, dette MÅ jo by på problemer i software. Men hadde vært genialt da om de klarte lage en strøken en da. Men blir spennende å se hva SE og alle andre fabrikantene kommer med også for å prøve å ta litt av kaka til Nokia. :cool:

Lenke til kommentar
Kjem det ein mobil som skal ta opp kampen mot N95?

7221540[/snapback]

Ikke provoserende ment, men husk at SE er forholdsvis små. Kan ikke forvente slike mobiler som N95 fra dem.

7221840[/snapback]

At du som moderator kan komme med sånne utsagn er bare til å gråte av.

 

SE har ved flere annledniger hatt mobiler som har overgått Nokia sine konkurerende mobiler. Senest med K800.

7222734[/snapback]

Skjønner ikke hva denne Arhei gjør i denne tråden i det hele tatt. Dette er vel en tråd dedikert til SE og ikke Nokia?

Påstanden hans om SE er jo rett og slett latterlige.

Lenke til kommentar
Raptor,05/11-2006 : 15:59]
Kjem det ein mobil som skal ta opp kampen mot N95?

7221540[/snapback]

Ikke provoserende ment, men husk at SE er forholdsvis små. Kan ikke forvente slike mobiler som N95 fra dem.

7221840[/snapback]

At du som moderator kan komme med sånne utsagn er bare til å gråte av.

 

SE har ved flere annledniger hatt mobiler som har overgått Nokia sine konkurerende mobiler. Senest med K800.

7222734[/snapback]

Skjønner ikke hva denne Arhei gjør i denne tråden i det hele tatt. Dette er vel en tråd dedikert til SE og ikke Nokia?

Påstanden hans om SE er jo rett og slett latterlige.

7224325[/snapback]

 

du må passe litt på hva du sier, ellers får du advarsel fra han :thumbup:

Lenke til kommentar

Her var det blitt mye rart siden sist.

Hehe, arehei, at du ikke lærer..

:)

Og symbian pro er igang også.

:)

 

First thing first.

5 megapxl mobil, oppfølgeren til K800, har ikke GPS pr idag.

Det er ment for en annen mobil bl.a

:)

 

Så, er det fristene å svare på noe av det grumset her.

 

Det er de største produsentene sin oppgave å pushe ny teknologi, helt riktig - dette betyr ikke at andre produsenter kan eller har teknologi til å lage tilsvarende produkter.

:)

Man kan gjerne bli imponert over dette, og det er noe av meningen selvsagt.

At de såkalte super mobilene er så super som markeds føring og hype skulle tilsi...

La oss nevne et par som mer eller mindre floppet ...

N90...

N93...

Mht N95, så er det enkelte her inne som dyrker symbian og Nokia toppmodeller.

Det grenser nesten til fanatisme, la oss slippe det i tråder hvor det ikke er relevant - ok?

Takk!

:roll:

 

Skjønner ikke hvorfor det er et voldsomt behov for å påføre sine meninger ned over hodene på andre?

Vær heller fornøyd med det du har.

:)

 

Kan vi holde tråden nogenlunde nå?

Takk.

Lenke til kommentar

Mye å svare på her.. Skal prøve å svare på det meste.

 

De fleste trenger jo ikke\har jo ikke råd til slike mobielr uansett

Nettopp! Det er derfor jeg mener at SE absolutt gjør det klokt i å ikke entre slike markeder. De store salgene ligger uten tvil ikke i klassen 5-6 tusen kroner, men langt lavere. Da er det forståelig at det er der SE satser.

 

Å begrunne at Sony Ericsson ikke kommer med et N95-motstykke fordi det er lite selskap blir for dumt og gir mange oss "det er bare Nokia som kan gjøre sånt"-assosiasjoner.

Hmm, den assosiasjonen der er jo da faktisk riktig. Det er jo tydeligvis bare Nokia som kan gjøre sånt. Jeg har i hvert fall sett lite som tyder på noe annet.

 

Ikke sjangs i havet at SE kommer med noe som en gang ligner på N95 enda. Men de fokuserer heller ikke på det samme punktet som Nokia gjør med sin N-serie. Nokia er desidert størst, så derfor BØR de også ha de største tekno-bombene og komme med de mest avanserte telefonene. Det er sånn det skal være. De som er markedslederene er de som i størst grad skal tøye grensene og sørge for at utviklingen går videre. Dette gjelder ikke bare SE. Ingen annen produsent kan måle seg med N95. Derfor vedder jeg hatten min på at vi ikke vil se en direkte N95-utfordrer før slutten 2007. Kanskje ikke engang da.

Klokt sagt. Helt enig. Leit at folk lar seg provosere mer av det bare fordi meningene kommer fra meg og ikke f.eks. deg.

Nokia har til en hver tid (de siste par årene) hatt en modell som er en større tekno-bombe enn det SE har hatt. Utfordreren til K800 var N73, og N73 er helt klart en mer funksjonsrik telefon enn K800.

Nettopp, og det er ingenting som tyder på at dette kommer til å endre seg.

 

Vi får bare håpe at N95en ikke går i fella slik de gjorde med N80 og N91 og måtte utsette den i 16 år nærmest pga softwareproblemer.

Lei av å si dette: N80 var 2-3 uker forsinket.

 

Skjønner ikke hva denne Arhei gjør i denne tråden i det hele tatt. Dette er vel en tråd dedikert til SE og ikke Nokia?

Påstanden hans om SE er jo rett og slett latterlige.

Du langer ut mot meg, men kommer ikke med et eneste argument. Langt fra første gang.

 

du må passe litt på hva du sier, ellers får du advarsel fra han

Advarsler gis for brudd på forumreglene. Personangrep er klart brudd på forumreglene, men dette gjelder mot alle, ikke bare moderatorer.

 

Hehe, arehei, at du ikke lærer..

Er alltid åpen for å lære mer. Fortell meg gjerne, så lærer jeg. Inntill da får jeg leve i det du hevder er uvitenhet.

 

Det er de største produsentene sin oppgave å pushe ny teknologi, helt riktig - dette betyr ikke at andre produsenter kan eller har teknologi til å lage tilsvarende produkter.

Skulle det vært enda en "ikke" inni der? Det du sier nå er jo at selv om Nokia klarer det betyr det ikke at SE klarer det. Og det er jo nøyaktig det jeg og sier :)

 

Ser heller ikke at denne tråden er noe off-topic, da tråden handler om rykter om nye SE-mobiler og aktuelt tema nå er om SE vil lage en konkurrent til N95.

 

Folkens, jeg vet det er mange som er forelska i SE sine mobiler her på forumet og ellers i Norge (de selger jo i underkant av 8% utenfor landets grenser). Jeg forstår og at det er provoserende for enkelte når jeg sier at SE rett og slett ikke makter å lage noe så utrolig som en N95. Men, i stedet for da å bable om at jeg er moderator, at jeg vil gi advarsler, osv. osv., kan dere ikke holde dere til saken og argumentere i mot meg?

 

Følger mer enn gjerne opp diskusjonen, som alltid :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...