Gå til innhold

SE i 2007


Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt min eldgamle T630 nettopp fordi jeg ikke synes det har vært noen overbevisende telefoner siste tiden i bruke penger på annet enn kanskje K700i, deretter gikk det en merkelig vei. Nokia N95 virker interresant, men den er for stor. Neste år kan kanskje SE ha noe som frister lommeboken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ai = oppfølgeren til W810, har 2 megapxl cam.

3.2 megapxl cam kommer i 07 i walkman branding ja.

:)

Pr. i dag lever jeg med en hersens billigmobil fra siemens...

Er ute etter en mobil med 3mpix+ kamera, en god mp3-spiller og ellers greie spesifikasjoner, 3G er slettes ingen ulempe. Vil jeg trenge å vente lenge ut i 2007 for å kunne se noe slikt?

 

Vet ikke om jeg holder ut mye lengre med den telefonen jeg har nå, og har ikke mye lyst til å kjøpe K800i nå, er litt usikker på om mp3-spilleren er like bra som en Walkman-telefon. Dessuten begynner den å få noen måneder på baken og koster fremdeles omtrent det samme som rett etter den kom.

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt min eldgamle T630 nettopp fordi jeg ikke synes det har vært noen overbevisende telefoner siste tiden i bruke penger på annet enn kanskje K700i, deretter gikk det en merkelig vei. Nokia N95 virker interresant, men den er for stor. Neste år kan kanskje SE ha noe som frister lommeboken.

7300923[/snapback]

 

K700 var en møkkatelefon :) - Hadde T610, byttet til K700 så snart den var og få tak i, men byttet tilbake igjen. - Det var absolutt ingen grunn til å oppgradere til K700. - Når K750 kom oppgraderte jeg til denne, og det var en mye bedre oppgradering. - Er enig i at etter K750 har det ikke vært noe som har vært verdt å oppgradere til....

 

hadde M600 hatt kamera så hadde jeg nok gått for den, og akkurat nå hadde jeg nok gått for Z710 hvis den hadde hatt 3G ... jeg har vært på jakt etter ny telefon det siste halve året, men ser ut som SE alltid har lansert gode modeller som mangler en ting jeg "må ha" (f.eks kjempebra telefoner uten 3G, eller 3G telefoner som mangler kamera eller minnekort f.eks)

 

har nesten vært fristet til å bytte til Nokia igjen, men etter å ha prøvd en N70 en stund fant jeg ut at det er totalt uaktuellt å gå tilbake til...

 

Men .. nå ser det kanskje ut som Elena kan bli full klaff? :)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

kjetilk:

Helt enig i din oppsummering der, akkurat det samme som har vært i mitt tilfelle. Eneste grunnen til at jeg nevnte K700i vs. K750 var at K750 hadde dårlig joystick hvis jeg ikke husker feil. Ellers hadde jeg nok skrevet K750.

 

Jeg venter også på denne "telefonen" som jeg ikke har sett ennå hehe. Jeg gidder ikke kjøpe en 3G telefon bare for å ha en 3G telefon. Og jeg har akkurat brukt mye penger på et godt ultrazoom kompaktkamera. Og hva skal jeg med et 3MP kamera i en telefon hvis ikke fotosensoren og optikken er bedre enn i et 2MP? Hvorfor i hele tatt kaste bort verdifull plass på et ekstremt godt kamera i en mobil.

 

Jeg vil ha en telefon som ikke er stor som en murstein, men som har Wlan så jeg kan bruke trådløse soner fra telefonen, siden internett bruk fra telefoner alltid har vært litt ukurrant.

 

Vil ha en stor og god skjerm, vil ha god batteri levetid. N80 har elendig batterilevetid og er dermed helt uinterresant. Skal jeg ha en god skjerm så vil jeg ha en klapp/kamskjell telefon, siden skjermer fort blir ripete. Sving og skyve telefon virker for dårlig sammensatt. Kamskjellet må også ha en god funksjonell ekstern skjerm hvor jeg eks. kan gjøre basale ting uten å måtte åpne telefonen, fra taster på siden etc.

 

PS!

Jeg savner det gode konseptet fra "Pro" telefonene som T68, 6230 osv. Liten og håndterlig, god batterilevetid, men spekket av komunikasjonsteknologi. T630 var vel den siste her før "kamera" og "walkman" fokuset tok over.

 

Gi meg en kamskjelltelefon med det jeg har spesifisert så har jeg telefonen jeg har ventet på siden 1994.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg savner det gode konseptet fra "Pro" telefonene som T68, 6230 osv. Liten og håndterlig, god batterilevetid, men spekket av komunikasjonsteknologi. T630 var vel den siste her før "kamera" og "walkman" fokuset tok over.

 

Gi meg en kamskjelltelefon med det jeg har spesifisert så har jeg telefonen jeg har ventet på siden 1994.

Så du venter på en kamskjellutgave av M600i med WLAN og bra batterilevetid? Kan vel nærmest garantere deg at du må vente nye tolv år før dette kommer. ;)

 

Dessverre er det slik at verken kamskjell (to skjerm trekker mer strøm enn én) eller liten størrelse er forenlig med god batterilevetid, og sammen betyr det nærmest elendig batteri. I tillegg ønsker du WLAN som i bruk må sies å være god batterilevetids nemesis?

 

Hvorfor ønsker du kamskjell? Om det siden du ønsker at skjemen skal ligge beskyttet inne i telefonen når den ligger i lomma er ikke problemet verre enn at du må legge mobilen med skjermen inn (mot kroppen), holde lomma fri for annet enn enn mobilen og legge en beskyttelsesfilm på skjermen. :)

 

Det nærmeste du kommer en slik mobil fra Sony Ericcson i 2007 blir nok M600is oppfølger.

Lenke til kommentar

Sigmund:

 

- 2 skjermer trekker ikke mer strøm hvis kun den du ser på er aktiv. Når du åpner den så slås den mindre eksterne av, når du lukker den slås den interne av.

 

- Jeg tror jeg er mer forsiktig med mine telefoner en den jevne nordmann, men en skjerm som er åpen for ytre påvirkning blir alltid oppripet. Jeg har siden 6110 og eldre altid passet på skjermen på mine telefoner. De blir oppripet hvis man ikke styrer livet etter telefonen. På flere telefoner hadde jeg beskyttelsesplastikken så lenge som mulig. Men hvorfor alt dette tullet når man kan lage et mobilt konsept som tar hensyn til det å være mobilt?

 

En kamskjell telefon er derfor helt ideelt og forunderlig at de ikke satser mer på dette konseptet nå som skjermen blir viktigere og viktigere. laptops har hatt dette koseptet i alle år og det fungerer flott.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 skjermer trekker ikke mer strøm hvis kun den du ser på er aktiv. Når du åpner den så slås den mindre eksterne av, når du lukker den slås den interne av.
Grei nok teori, men i praksis er ting dessverre annerledes (to skjermer tar ikke dobbelt så mye, men at det trekker mer enn én skjerm er det ingen tvil om).

 

På flere telefoner hadde jeg beskyttelsesplastikken så lenge som mulig.
Jeg snakker ikke om orginalplasten, men en beskyttelsesfilm du legger på i ettertid. :)
Lenke til kommentar
Jeg vil ha en tlf med UIQ og TS, med flipp, nr taster og QWERTY tastatur du kan skrive skikkelig på, med muligheter til å fjerne flip slik skjerm blir stor og fin, wlan, kamera min 3 mpx, mp3 muligheter er uvesentlig (stor fordel vist det ikke er en hovedfunksjon vertfall alla w-serien er ikke min ting, samme er vekt og størrelse uvesentlig, skjermen må være stor. 

7299106[/snapback]

Sleng på GPS også, så blir jeg også fornøyd!! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg vil ha en tlf med UIQ og TS, med flipp, nr taster og QWERTY tastatur du kan skrive skikkelig på, med muligheter til å fjerne flip slik skjerm blir stor og fin, wlan, kamera min 3 mpx, mp3 muligheter er uvesentlig (stor fordel vist det ikke er en hovedfunksjon vertfall alla w-serien er ikke min ting, samme er vekt og størrelse uvesentlig, skjermen må være stor. 

7299106[/snapback]

Sleng på GPS også, så blir jeg også fornøyd!! :yes:

7305941[/snapback]

Ikke forvent det i 2007 :p

Lenke til kommentar
gps har vel snart blitt krav på alle mobiltelefoner i usa, eller?
Mulig du ikke vet forskjellen på Panic Alarm og GPS? :nei:

 

:p

 

 

On Topic: Som bmwm3 har sagt veldig tidlig i tråden kommer vi garantert til å se innebygget GPS i flere enheter, enten vanlig GPS eller A-GPS.

 

Poster noen bilder som skal være tatt av Sofia, men vær klar over at dette (om i det hele tatt bildene er av en ekte SE-modell) også kan være av K810i (helt lik K800i utenom ny UI, innebygget minne som W900i og bedre video).

dsc00297qk0zk0.th.jpgdsc00311te2sa2.th.jpgdsc00312ka0jn0.th.jpg

Lenke til kommentar
gps har vel snart blitt krav på alle mobiltelefoner i usa, eller?
Mulig du ikke vet forskjellen på Panic Alarm og GPS? :nei:

7307295[/snapback]

 

var bare en person på ett annet forum som postet noe om at en snart ikke kunne finne en telefon uten gps eller noe i den dur. personen ville ikke ha disse telefonene pga bekymringer om sporing eller noe sånt...

 

ikke umulig at det var den panic alarm greia du snakker om, som jeg forøvrig ikke har den fjerneste anelse hva er for noe siden jeg aldri har hørt on den før. holder meg ikke så veldig oppdatert når det kommer til det amerikanske mobilmarkedet.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Er bildene tatt med T610?
Nei, EXIF-informasjonen sier de er tatt med en Sony Ericsson W900i. :)

 

ikke umulig at det var den panic alarm greia du snakker om, som jeg forøvrig ikke har den fjerneste anelse hva er for noe siden jeg aldri har hørt on den før. holder meg ikke så veldig oppdatert når det kommer til det amerikanske mobilmarkedet.
Det hele var egentlig ment som en tull. Skal vi derimot snakke alvor er det slik at selv bilnøkler er utstyrt med en panic button (naturligvis, eneste stedet du kan angripe en amerikaner er når de løper redde fra hjemmet og til militær-SUVen sin). Har hørt flere mobiltelefoner skal være utstyrt med en slik "jeg blir overfalt"-knappen. :roll:
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...