Gå til innhold

SE i 2007


Anbefalte innlegg

Min teori er at det går på økonomi. SE(og andre "små" produsenter) kan godt ha teknologien til å lage avanserte telefoner som N95, men derimot mangler de økonomiske musklene som trengs for å kunne tilby en liten gruppe mennesker slike telefoner. I tillegg så har nok nokia mer å ta av om et slikt prosjekt skulle floppe, noe de mindre produsentene kanskje ikke har.

 

Alt i alt mener jeg at økonomi(som herav kommer fra posisjon i markede) har en stor del å si for hva de forskjellige produsentene kommer med slags mobiler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min teori er at det går på økonomi. SE(og andre "små" produsenter) kan godt ha teknologien til å lage avanserte telefoner som N95, men derimot mangler de økonomiske musklene som trengs for å kunne tilby en liten gruppe mennesker slike telefoner. I tillegg så har nok nokia mer å ta av om et slikt prosjekt skulle floppe, noe de mindre produsentene kanskje ikke har.

 

Alt i alt mener jeg at økonomi(som herav kommer fra posisjon i markede) har en stor del å si for hva de forskjellige produsentene kommer med slags mobiler.

7226280[/snapback]

 

Helt riktig.

I tillegg er N95 mest markedsføring.

Viser hva produsenten kan lage.

Det betyr imidlertid ikke at disse "komplette" mobilene er bra i daglig bruk.

Jeg visste tidligre til N90 og N93 som visste litt av hva jeg mente.

N90 skulle være banebrytene innen mobil foto, men tapte 9 av 10 tester mot K750, og var treg, stor og dyr.

Faktum er at Nokia kom ikke med ny FW for å rette opp betydelige bugs før det nesten var gått et år.

Hva sier det, jo at det ikke var den mobilen med høyest prioritering, den skulle først og fremst ikke selge i stort volum.

Slik er det med N93 også, og N95, de er eksperimenter på avansert teknologi, men blir holdt igjen på enkelte områder, som f.eks batteri.

Så for meg og mange andre blir det mest hype og markedsføring.

:)

 

Er alltid åpen for å lære mer. Fortell meg gjerne, så lærer jeg. Inntill da får jeg leve i det du hevder er uvitenhet.

 

Poenget mitt er følgende:

Hva er vitsen med å rote til en tråd med slike påstander du kommer med, ser ut som om du bare vil lage bråk?

Det er greit at du er totalt forblindet og at nokia er din religion arehei, men ikke dytt det over på oss andre er du snill.

Og som moderator ser jeg ikke poenget med det...

Er det så vanskelig å holde seg til topic'en?

 

Ser heller ikke at denne tråden er noe off-topic, da tråden handler om rykter om nye SE-mobiler og aktuelt tema nå er om SE vil lage en konkurrent til N95

 

Det er ikke noe aktuelt tema mht N95 og motsvar fra SE.

SE skal vokse og tjene penger, punktum, derfor er N95 noe som ikke er aktuelt å produsere.

Det neste greia er for 2008, men nå er det jeg som roter til denne tråden.

Kan vi ikke ha fokus på SE, det er tross alt det tråden skal handle om ok?

:)

Lenke til kommentar

For å supplere litt ift N93 så får den ganske middelmådig kritikk grunnet at kameraet blir utkonkurrert av lillebror N73, noe som er flaut når N93 skal være flaggskipet. Nå har det riktignok kommet nyere firmwarer som fjerner noe av den ekstreme oppskrapingen i bildene.

 

litt enig med bmwm3 arehei, ser virkelig ikke poenget med at du drar inn Nokia i en SE tråd, virker som du gjorde det utelukkende for å provosere, blir som om noen skal dra inn SE i nokia-tråder, ihvertfall bør du som moderator holde deg til topic når du skriver svar, greit nok at du ikke liker SE, det begynner de fleste å skjønne nå, akkurat som at jeg ikke liker LG osv ;)

Lenke til kommentar
Helt riktig.

I tillegg er N95 mest markedsføring.

Viser hva produsenten kan lage.

Nettopp. Mobiler som N90, N93 og til dels N95 er ikke laget for å selge mye. Derfor forståelig at SE ikke lager slike telefoner.

 

Slik er det med N93 også, og N95, de er eksperimenter på avansert teknologi, men blir holdt igjen på enkelte områder, som f.eks batteri.

Alle mobiler har sine svakheter. At Nokia ennå ikke har klart å lage en smartmobil med veldig bra batteri betyr ikke at disse mobilene sees på som mindre viktige, men heller at en mobil med f.eks. 2,4" skjerm, ekstra rask prosessor osv. osv. tar ganske mye strøm. Klart at teknologien har utviklet seg langt saktere på dette området enn andre.

 

Hva er vitsen med å rote til en tråd med slike påstander du kommer med, ser ut som om du bare vil lage bråk?

Bråk vil jeg ikke lage. Diskusjon dog, har jeg ingenting i mot så lenge den foregår på ordentlige måter. Her i denne tråden er det dog klart ikke jeg som har fått diskusjonene utenfor regler og normal oppførsel. Regner med dere er enige i det.

 

Det er greit at du er totalt forblindet og at nokia er din religion arehei, men ikke dytt det over på oss andre er du snill.

Og som moderator ser jeg ikke poenget med det...

Er det så vanskelig å holde seg til topic'en?

Som sagt, i stedet for å beskylde meg for Nokia-religion osv. osv., argumenter heller i mot meg. Synes jeg får svært lite konkret tilbake.

 

Det var heller ikke jeg som bringte inn et nytt tema for å lage debatt, jeg svarte enkelt og greit på et spørsmål som absolutt var innenfor trådens tema.

 

SE skal vokse og tjene penger, punktum, derfor er N95 noe som ikke er aktuelt å produsere.

Nettopp det jeg og sier jo... Hvorfor er vi så uenige da? Hvis du får lov til å si det må vel jeg og.

 

Kan vi ikke ha fokus på SE, det er tross alt det tråden skal handle om ok?

Vi har fokus på SE, men med en gang det blir noe negativt i "fokuset om SE" så er dette plutselig off-topic, provosering og alt verre er. Skjerpings.

 

ihvertfall bør du som moderator holde deg til topic når du skriver svar, greit nok at du ikke liker SE, det begynner de fleste å skjønne nå, akkurat som at jeg ikke liker LG osv

Har prøvd å argumentere for at jeg ikke skriver off-topic. Håper jeg har klart å overbevise noen om akkurat det.

 

Jeg har ikke noe i mot SE, de lager bare ikke den typen mobiler jeg ønsker, men som jeg sier så er det heller ikke der pengene ligger og derfor helt forståelig at de overlater sånne markeder til andre.

Lenke til kommentar

Kjære Arhei. Hva i alle dager får deg til å tro at vi som leser SE i 2007 over hode er interesert i å lese om Nokiamodeller i denne tråden.

Dessuten har vel SE hatt modeller som overgår Nokia, den siste er P990, etter _min_ mening. Og her kan du komme dragende med N-ditt og N-datt, men ingen av eksisterende n-modeller overgår P990i!

Lenke til kommentar

iopy, Du trenger ikke komme her med mer flamebait nå når diskusjonen er over. Det viste seg nemlig at vi alle sammen var enige fra begynnelsen av. SE bør ikke, og kommer heller ikke til å lage en N95 utfordrer. Så jeg skjønner egentlig ikke hva diskusjonen handlet om :hmm: Og P990i?? Please, den har ikke en gang EDGE!

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
iopy, Du trenger ikke komme her med mer flamebait nå når diskusjonen er over. Det viste seg nemlig at vi alle sammen var enige fra begynnelsen av. SE bør ikke, og kommer heller ikke til å lage en N95 utfordrer. Så jeg skjønner egentlig ikke hva diskusjonen handlet om :hmm: Og P990i?? Please, den har ikke en gang EDGE!

7230512[/snapback]

Men den har da mange andre fortreffelige funksjoner. Den perfekte telefon finnes desverre ikke, men SE P990 er det nermeste man kommer... :)

Lenke til kommentar
iopy, Du trenger ikke komme her med mer flamebait nå når diskusjonen er over. Det viste seg nemlig at vi alle sammen var enige fra begynnelsen av. SE bør ikke, og kommer heller ikke til å lage en N95 utfordrer. Så jeg skjønner egentlig ikke hva diskusjonen handlet om :hmm: Og P990i?? Please, den har ikke en gang EDGE!

7230512[/snapback]

Men den har da mange andre fortreffelige funksjoner. Den perfekte telefon finnes desverre ikke, men SE P990 er det nermeste man kommer... :)

7230655[/snapback]

Noen perfekt telefon vil vi aldri få se nei!Men at P990i er det nærmeste vil nok flere være uenige med deg i, meg inkludert!

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

symbian_pro

For orden skyld.

Det er ordlyden som man reagerer på her inne, ikke hvordan det faktisk er.

Det ER trist når man møter mods med så store bind for øynene, og med så sterke meninger.

 

Du hetser en for å fortsette diskusjonene, men hva gjør du selv?!!?

Du avslutter den hvertfall ikke med den posten.

EDGE?

Ja, hva skulle man gjort uten EDGE tro, verdens mest nyttige feature...

:no:

 

Til alle, kan vi være enige om å være uenige nå, så kan de som vil snakke om Nokia gå til nokia tråder, og vi andre lese og debattere SE her inne - ok?

Takk!

:)

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
bmwm3, du snakket for noen dager siden om "flaggskipet" til w-serien.

 

Vet noe hvor langt uti 2007 denne kommer? Har du mer info om denne telefonen?

 

Vel, vi snakker her om oppfølgeren til W950...

Så kan du tenke deg hvor den ligger i løypa, W950 kom nettopp ut så...

Jeg ville ikke forventet noe med det første.

Kommer litt ann på Nokia sin model....

:)

 

Hadde vært fint med en oppdatert oversikt over de telefonen du vet kommer og specs på de

 

Jeg har vel ikke tenkt å si så mye mer enn det jeg har fortalt nå.

Det er en tid for alt.

Mht litt mer orden, så har jeg ikke tid, er på jobb.

Du kan jo nøste opp det du kanskje?

:)

Lenke til kommentar
vil oppfølgeren til w950 blir bedre enn oppfølgeren til m600i?

7231573[/snapback]

 

Bedre...

De dekker hver sitt segment, M6** dekker business.

W9** dekker underholdning.

Så er det bare å spørre seg selv, hva trenger jeg?

:)

7231714[/snapback]

 

Høm høm... Jeg likte lissom fargen på m600i bedre enn w950, og spesielt tastatur løsningen til m600i var drit morsom. w950 ser for vanlig ut mener jeg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...