Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Noen som har fått lyddriverne til å fungere bra med Vista? Har prøvd alle de få driverne jeg har funnet, men alle resulterer i skurring noen ganger og ofte at musikkavspillerprogrammene mine ikke får spilt av sanger, sånn at jeg må restarte. :/

9505719[/snapback]

Bruker de nyeste driverne ifra asus.com og har ingen problmer med skurring.. men hvis man kun bruker gammle drivere skurrer det litt i spill men ikke på de nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg bootet ifra PXE LAN?

Jeg har skrudd på alle mulige instillinger i BIOS, men hvordan får jeg valget med å boote ifra LAN?

I boot priority så får jeg bare 3 valg, og det er HDD, Floppy og CD-ROM.

Samme med listen jeg får når jeg trykker F8 under oppstart.

 

Onboard PCIE GbE LAN_1 [ENABLE]

Onboard PCIE GbE LAN_2 [ENABLE]

LAN Option ROM                [ENABLE]

 

Edit: Det funker på en annen PC, med samme hovedkort.

Har oppdatert med nyeste BIOS på det kortet jeg hadde problemer med uten at det hjelp, så er vel en feil på hovedkortet da?

 

Men fikk laget en PXE-boot CD og bootet derfra.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Jlona: I dag vil vel et P35-basert kort være et bedre valg? Da er du jo "klar" for 45nm cpuene også.

 

P5W DHD er et bra kort, men begynner å merke alderen i forhold til nye chipsets.

 

Er dog et par gode ting, som full viftekontroll på alle headers fra speedfan, og ac3 via spdif fra onboard lydkort, men ellers? not so much bortsett fra at det er stabilt og igrunn ikke klokker så bra (tolk det positivt eller negativt som du selv vil)

 

 

Kent-Hugo: ja, selvfølgelig. Jeg har en 500GB Samsung koblet til min maskin uten problemer. Les manualen om du har kortet, ffs :)

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, har et problem med SPD på minnet når jeg klokket cpuen fra 3.2 til 3.5.

PC-en starter ikke når spd er av, altså manuel timing på cas latency, har prøvd alle mulige CL, t.o.m CL6. Men når SPD er på som er "CL 5.6.6.18" så funker PC-en perfekt. Noen som har en løsning på dette? Jeg vet at rammen takler lavere cas selvom den er ganske hardt overklokket nå.

Edit: Fant ut at 376fsb på cpu er maks der jeg ikke trenger å slå på SPD, tar jeg f.eks. 377fsb så vil den ikke starte helt til jeg har slått spd på igjen. Irriterende! :(

 

 

cctz1.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Jeg vurderte å kjøpe dette hovedkortet, men så la jeg merke til at prosessoren jeg har valgt (Intel Core 2 Duo 3.0GHz) opererer med/på 1333 MHz. I samme butikk står det på dette hovedkortet (P5W DH Deluxe) at maks databushastighet er 1066 MHz.

 

Det går da ikke? Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Edit: Jeg søkte litt mer i tråden, og fant noe snakk om Bios. Vil det fungere hvis jeg (selvsagt gjør jeg det) oppdaterer til nyeste Bios versjon?

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt dette hovedkortet, og har fått blåskjerm noen ganger?

Jeg har hovedkortet på jobb, og har fått blåskjerm 4-5 ganger nå på et år.

 

Asus skal aldri se dagens lys i min stue iallfall.

 

 

Edit: Jeg sier ikke at det er en selvfølge at blåskjermene skyldes hovedkortet, men det er sterkt mistenkt. Men det er uansett ikke det som er grunnen til at jeg ikke liker ASUS.

 

 

Edit2: Jeg vet, freddy85, at det skjelden er hovedkortet som er problemet.

Men har også hatt problemer med at det ikke tar diverse skjermkort. (blåskjerm)

Har også hatt problem med et likedan kort, som nevnt i #562

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Er det noen som har hatt dette hovedkortet, og har fått blåskjerm noen ganger?

Jeg har hovedkortet på jobb, og har fått blåskjerm 4-5 ganger nå på et år.

 

Asus skal aldri se dagens lys i min stue iallfall.

 

 

Edit: Jeg sier ikke at det er en selvfølge at blåskjermene skyldes hovedkortet, men det er sterkt mistenkt. Men det er uansett ikke det som er grunnen til at jeg ikke liker ASUS.

blåskjerm skyldes veldig skjeldent hovedkort heller minnne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei P5W DH eiere

 

Jeg har hatt et Asus P5W DH kort med 2x1Gb Kingston Value PC25300 CL5 brikker i ca et år.

CPU: C2D E6400

 

Har kjørt en enkel overklokking med "Overclocking profile" i BIOS. Denne er satt til "FSB1333/DDR2-667"

 

Dette har fungert smertefritt til nå.

 

Kjøpte to identiske minnebrikker (altså 4x1Gb i dual channel), - alt fungerer bra på "Auto" altså ingen overklokking.

 

Når jeg nå stiller inn overclocking profile på FSB1333/DDR2-667 - vil ikke maskinen boote.

 

Har tatt ut en brikke (3x1Gb dual channel asymetric) fungerer profilen med FSB1333, men på ytelses tester er rammen vesentlig tregere enn det opprinnelige oppsettet med 2x1Gb (regner med dette skyldes at det ikke opereres i dualch. lengre.

 

Er det noen som vet hva som er feil?

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få kjørt 4 brikker i med FSB1333/DDR2-667?

Lenke til kommentar

Noen som aner hvorfor maskina mi plutselig slår seg av, får ingen feil melding, den starter greit opp igjenn hvis jeg skrur av strømmen på psu i 20-30 sekund og så starte opp. da fungerer den fint, men kan godt resette seg igjen, har tatt ut alt mange ganger og gjor reint, har også grei temperaturer mener jeg.

 

Har selv tenkt på at det enter er ustabil psu eller hovedkort.

 

Har også klokket cpuen, men tror ikke det er det som er feilen, pga den klikke like på mye default.

 

 

 

fsb 362

cpu vcore 1,425

 

har ikke klokket rammen enda, pga aldri gjort det før :p

 

 

PS: noen som har toms hardware guiden enda?

Lenke til kommentar

Hallo godtfolk.

Den guiden du etterlyser nessi er her.(hvis det er den du etterlyser)

http://www.tomshardware.com/2006/10/11/fou..._duo/page3.html

 

Jeg har nå fått mitt hovedkort drept av hiperR580 ,og jeg ser på signaturene deres at det er mange hiper eiere

her i denne tråden.Bytt den ut først som sist er mitt råd. Min nye psu kom en dag forsent.

 

Så mitt problem var hvilket nytt hovedkort skulle jeg velge etter havariet.Det har jo kommet masse nytt etter at

jeg kjøpte det forrige.Etter mye søk og lesing på nettet,endte jeg opp med Asus P5W DH igjen. :thumbup:

Jeg er faktisk veldig fornøyd med dette kortet.Masse dill dall og støtter quad ,som jeg putta i denne gangen.

I tillegg har det jo blitt lattelig billig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter jeg oppdaterte til siste bios ble multipliern på 8x266, stillte den til 8x300 slik at jeg får samme hastighet..

Hvorfor ble mulitipliern 8 istedenfor 9 som den var før og har det noe å si at jeg bruker 8x300 istedenfor 9x266?

og hvordan stiller jeg tilbake til 9?

 

 

edit: fant det

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

sitter fortsatt på dette hovedkortet jeg, skal kjøpe E8500 eller Q9450 snart. Gode nyheter at jeg kan kjøre på dette hovedkortet da, kansje jeg venter til nyere chipsets før jeg kjøper nytt hk :)

 

Og det var ikke hk sin feil at maskina mi slo seg av flere ganger daglig. Det var Hiper psuen min sin feil. Sier bare, aldri mer Hiper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...