Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle er SATA

 

Samsung 250GB

Samsung 500GB

2xWD RE2 500GB

 

Har kommet til konklusjonen at EZ Raid port #2  ikke funker. Verdt å reklamere?

 

Og den ene er jo veldig rar, den som kommer opp som external. For et møkkahovedkort.

8687084[/snapback]

Ok, da er jeg redd du ikke får koblet til noen fler enheter utenom SATA1, 3 og 4...

Er også enig at det er dumt, ellers er det et bra hovedkort..

Gir opp, kanskje andre kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Vel, EZ Raid #2 porten funker ikke, det kan jeg bekrefte først som sist.

 

Tror det beste blir om jeg bare kjøper meg et sata kontroller kort snart, kanskje til sommeren. må vel bli 4-8P, synd det er så dyrt :(

 

On a side note, mistet 2x500GB idag etter å ha formatert, den ene var fylt til randen med korrupte filer, den andre var tom da jeg plugget den inn i porten dvd'en brukte. Formaterte begge to siden jeg ikke orker recovery maset! Det meste er erstattelig uansett. :)

Lenke til kommentar

Jess, nå er jeg med å tester min eldre pentium 4 530 "prescott" på dette kortet.

Jeg har ikke rørt minnevolten (er så usikker der)

mens cpu volt er skrudd opp til 1,45..

 

Men når jeg klokker mer enn 240 så stopper pcen å svare, blåskjerm etc..

Noen tips til hva jeg bør gjøre ?

Har nyeste bios.. (2004)

 

 

Nb, har DDR2 pc4300 , som går inn som 3200 på bios (noe jeg ikke har skjønt helt hvorfor)

 

Legger ved et bilde av litt specs og av minnet:

post-94598-1180704711_thumb.jpgpost-94598-1180704993_thumb.jpg

 

 

Bilde av minnefrekvenser etc:

Lenke til kommentar

Endra vCore til 1,5 og klokket den opp til 3,9.(Ble veeeldig ustabil)

men nå stopper den helt, bør jeg stille mer på vCore ?

 

Etter jeg klokka startet ingenting lengre, kom inn i windows men pcen bare hang seg.

 

Jeg har en liten mistanke om at det er minne som er flaskhalsen her. og når jeg sjekker spefikasjoner på Futuremark via 3dmark05 så står det at internal clock max er på 3,8 og det er akkurat her cpu blir veldig ustabil.

 

Jeg kjører nå på 3,75 eller noe og da har jeg stabilt.

 

Jeg vil klokke cpu så mye som mulig, skal snart ha meg ny uansett.

Lenke til kommentar

Hei, har P5W DHD HK. Men det virker som det faktisk ikke går ann å koble til CD-Rom som bruker de brede kablene, men kun SATA CD-Rom. Er det slik? Fikk koblet til 1 SATA disk, men kablen til den andre passer kun inn i PRI_EIDE inntaket nederst til venstre, men det funker ikke :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bruker harddisk kabelen på kontakten som sitter ved siden av strømkontakten til to DVD-Rom og det funker helt fint. Tror ikke CD/DVD kabelen virker på den kontakten av en eller annen grunn. Jeg kjører ikke noe på den andre kontakten. Jeg regner med at CD/DVD-Rom skal virke i den kontakten, men jeg tror kanskje at den ikke virker hvis du ikke bruker den ved siden av strømkontakten. Vet ikke helt jeg, men sånn jeg bruker det funker det helt fint.

Lenke til kommentar

Funker fett med HDD kabel, men hvis man går inn på "Min Datamaskin" er det bilde av en harddisk til med stort rødt spm.tegn på. Tror PCen er litt usikker på om det er en DVD-brenner eller harddisk den har fått.

 

En annen ting, vet ikke om det har noe som helst med saken å gjøre, er at når man starter opp PCen, vises denne DVD-brenneren i neon-grønt på HW-infoen. Nærmere bestent står det ODDO: Optiarc DWD Rw AD 7173A I skikkelig selvlysende Neongrønn :p

Endret av TQuiller
Lenke til kommentar
Funker fett med HDD kabel, men hvis man går inn på "Min Datamaskin" er det bilde av en harddisk til med stort rødt spm.tegn på. Tror PCen er litt usikker på om det er en DVD-brenner eller harddisk den har fått.

 

En annen ting, vet ikke om det har noe som helst med saken å gjøre, er at når man starter opp PCen, vises denne DVD-brenneren i neon-grønt på HW-infoen. Nærmere bestent står det ODDO: Optiarc DWD Rw AD 7173A I skikkelig selvlysende Neongrønn  :p

8792450[/snapback]

 

Samme "problemet" har jeg.

Noen som har en ide for å få det fjernet. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...