Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har begynt og kjøre mine Corsair 2gig pc6400c4 på 5-5-5-15 nå for det at siden jeg klokket så setter minne seg på for lav trc, spd viser at den skal stå på 22 men når jeg kjører 400fsb, 4-4-4-12 og en ratio på 1:1 så ligger trc på 16 og orthos viste da at det ble litt ustablit, var det som blant førte til noen crash i supreme commander tror jeg.

 

Men tinger er jo det at det er jo ingen måte og stille trc i biosen på dette kortet, hvorfor har jeg ikke hørt om noen av dere med samme problemet. Og hva skal jeg gjøre ? dette kortet husker jeg skulle jo være så veldig bergnet på overklokking også fra produsentens side og så har de ikke engang tatt med muligheten for og gjøre de nødvendige innstillingene ?

 

dravisher: jeg leste i en tråd ang intels nye 45 nm cpu'er (her på forumet)og dette kortet skulle visst støtte 45 nm, men regner da med at en bios oppdatering er helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Her finnes en oversikt over hvilke hovedkort støtter 45nm. Jeg ser ikke P5W, men det finnes flere hovedkort med samme chipset, så det er vel kun snakk om en BIOS oppdatering for at det skal funke?

 

http://event.asus.com/mb/45nm/

Om du ser på forrige side i tråden så linkes det til de siste biosene med støtte for 45nm dualcores på p5w dhd. Trodde heller ikke det støttet disse før jeg så den siden.

Lenke til kommentar

Å, det visste jeg aldri om, men den trc innstillingen jeg snakker om har ikke noen problemer med og stilles inn, den er simpelten ikke der til og stilles på i det hele tatt. Okey vel da er vel det en svakhet med dette kortet da at det manlger den innstilingen, må vel byttes ut uansett hvis jeg skal ha nehalem\westmere når den tiden kommer, vis jeg har penger :)

 

Men på en annen side, siden intel ikke har integrert minnekontroller ennå så gjør det kanskje ikke så mye med bare ett hakk høyere latency, ja når jeg tenker meg om hvor mye kan det ha å si uansett men godt og få det avklart at sånn er det, og at ikke det bare er meg som ikke skjønner hvordan det gjøres.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Lite aktivitet her, mange som har bytta ut grom hovedkortet allerede?

uansett nå støtter dette kortet også:

Core 2 Duo E8200

Core 2 Duo E8400

Core 2 Duo E8500

ifra bios 2504 og oppover

 

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...W%20DH%20DELUXE

ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...%20DH%20Deluxe/

 

Hvordan vil det være å bruke en Q9450 sammen med dette kortet? Kan jeg ødelegge noe hvis jeg prøver og det ikke skulle fungere?

Lenke til kommentar
Lite aktivitet her, mange som har bytta ut grom hovedkortet allerede?

uansett nå støtter dette kortet også:

Core 2 Duo E8200

Core 2 Duo E8400

Core 2 Duo E8500

ifra bios 2504 og oppover

 

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...W%20DH%20DELUXE

ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...%20DH%20Deluxe/

 

Hvordan vil det være å bruke en Q9450 sammen med dette kortet? Kan jeg ødelegge noe hvis jeg prøver og det ikke skulle fungere?

Trur ikke at det funker før evnt en oppdatert bios kommer ut.. men det er ikke sikkert skjer.. (dog har det kommet ut en ny bios 2602 men om den støtter q9450 veit jeg ikke)

Om noe blir ødelagt om du prøver trur jeg neppe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Elsker dette hovedkortet!

 

Men trenger litt hjelp til å overklokke Cpuen min litt, som er en Core 2 Duo E6400.

 

Jeg har FSB speeden på 390. Da blir cpuen på 3.12GhZ. Idle temp på 19c, og 35-40c med full load.

 

Men øker jeg fsb'en til 395, eller høyere. Da får jeg blåskjerm hele tida!

 

Noen som vet hva jeg burde gjøre? Prøvde å øke MCH volten, men virket ikke som at det gjorde noe spesielt resultat.

 

Takk!<3

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vet at denne tråden er gammel, men jeg sitter her med 4 harddisker. Ingen står i RAID og jeg har ikke enablet noen av RAID funksjonene. Så diskene står som single.

 

Har den siste tiden hatt koblet i tre harddisker, men nå har jeg nettopp fått meg en ny 1TB-disk. Men den kommer ikke opp i BIOS uansett hvilken setting jeg velger i BIOS. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Prøver å installere Windows 7 64bit på dette hovedkortet, på ein 1 tb disk, men det liker den svært dårlig.

Noken som har noken triks?

 

finnes disken i bios.

Når eg kjem til "hvor vil du installere Windows?" så er det ingen disk der.

Har prøvd med diverse kontrollere og loada medfølgende drivere, men ingenting sprett fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...