Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Kjøpte 9700NT for ikke så lenge siden, og plassen tror jeg ikke du skal tenke så mye på  :p

8584086[/snapback]

 

Høres bra ut, takker. Noen som vet hvordan det er med plassen til Zalman CNPS7700 og om den får plass i P5W DHD?

8584254[/snapback]

Yes, du får plass til den.

Du skal ikke ha heller noen problemer med andre kjølere som er på markedet.

Det du skal tenke på er om du får plass i kabinettet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte 9700NT for ikke så lenge siden, og plassen tror jeg ikke du skal tenke så mye på  :p

8584086[/snapback]

 

Høres bra ut, takker. Noen som vet hvordan det er med plassen til Zalman CNPS7700 og om den får plass i P5W DHD?

8584254[/snapback]

Yes, du får plass til den.

Du skal ikke ha heller noen problemer med andre kjølere som er på markedet.

Det du skal tenke på er om du får plass i kabinettet!

8584278[/snapback]

Takk for det. Skal skaffe meg ganske stort kabinett, så skal nok få plass ;)

Lenke til kommentar
Har installert BIOS 1803 i dag og kan avkrefte at det er mulig å sette multiplier høyere enn 10 i denne BIOS. For min egen del rullet jeg tilbake til 1601 som har åpen multiplier opp til 20. Ellers ingen problemer med 1803 den forholdsvis korte stunden jeg hadde den installert.

7782681[/snapback]

 

Er det noen som vet om dette er mulig for E6320, eller er det hardware låst? Jeg kommer ikke høyere enn 410mhz fsb, så jeg en multiplierøkning hadde nok gjort susen.

 

Skal forresten bytte ut kjølepasta på NB og SB samt sette chipset volt til 1,85, men kan man egentlig vente seg noen stor fsb-økning av dette? Hva er den høyeste fsb man kan forvente å oppnå med dette kortet med standard kjøleløsning? Hører mange si lovord om P5B-serien, særlig deluxe-kortet, men gjelder dette også for conroe?

Endret av sgc
Lenke til kommentar
Heisann, lurte bare på en ting, laster ned ny bios nå, hvordan innstalerer man denne uten ved hjelp av diskett ?

 

Jeg er egentlig ganske ny på Asus. Har gode erfaringer med Abit og ville prøve med noe annet, Takk for all hjelp ;)

8676366[/snapback]

 

Personlig har jeg bare brukt utilitien til asus som flasher i windows. Dette har vært enkelt og greit for meg.. :yes:

Lenke til kommentar
Heisann, lurte bare på en ting, laster ned ny bios nå, hvordan innstalerer man denne uten ved hjelp av diskett ?

 

Jeg er egentlig ganske ny på Asus. Har gode erfaringer med Abit og ville prøve med noe annet, Takk for all hjelp ;)

8676366[/snapback]

 

Personlig har jeg bare brukt utilitien til asus som flasher i windows. Dette har vært enkelt og greit for meg.. :yes:

8676379[/snapback]

 

Okey, takk for raskt svar, finner jeg denne på cden ? eller er det mulig å laste den ned fra nettsidene til hovedkortet ? (orker ikke pakke opp hk eska om ikke nødvendig)

Lenke til kommentar

Yes, tenkte jeg skulle se å få fikset pcen ettersom det er helt jævlig nå.

 

Har 4 disker men noe er veldig galt, lurte på om noen kan fortelle meg eksakt hvilke sata porter jeg skal bruke for at det skal fikse seg. Foreløpig ser det slik ut:

 

Primary IDE Master........Not Detected
Primary IDE Slave..........Not Detected
Third IDE Master............Samsung 250GB (boot disken)
Third IDE Slave..............WD 500GB
Fourth IDE Master...........External disk 0 :no: 
Fourth IDE Slave............WD 500GB

 

Får 4th master disk error eller noe lignende i POST men F1 i resume funker fjell og 500GB Samsung er å finne i Windows.

 

Men som dere kan skjønne er ikke dette helt optimalt. Noen som har noen tips? Jeg vil også legge til at Jeg har en SATA dvd brenner jeg også vil bruke, hvilken port skal jeg bruke til den? :(

Lenke til kommentar
Yes, tenkte jeg skulle se å få fikset pcen ettersom det er helt jævlig nå.

 

Har 4 disker men noe er veldig galt, lurte på om noen kan fortelle meg eksakt hvilke sata porter jeg skal bruke for at det skal fikse seg. Foreløpig ser det slik ut:

 

Primary IDE Master........Not Detected
Primary IDE Slave..........Not Detected
Third IDE Master............Samsung 250GB (boot disken)
Third IDE Slave..............WD 500GB
Fourth IDE Master...........External disk 0 :no: 
Fourth IDE Slave............WD 500GB

 

Får 4th master disk error eller noe lignende i POST men F1 i resume funker fjell og 500GB Samsung er å finne i Windows.

 

Men som dere kan skjønne er ikke dette helt optimalt. Noen som har noen tips? Jeg vil også legge til at Jeg har en SATA dvd brenner jeg også vil bruke, hvilken port skal jeg bruke til den? :(

8686081[/snapback]

Før du gjør noe som helst, vil jeg råde deg å laste ned og installere nyeste bios (2004). Når du har gjort det så kobl til slik:

Hvis alle er sata:

Harddisk 1 på SATA1

harddisk 2 på SATA3

SATA DVD-brenner på SATA4

og resten på EZ_raid.

Lenke til kommentar
Tusen takk, prøver med en gang!

 

Edit: Får en bad cmos error etter POST, og fremdeles 4th disk error

 

Bios viser nå nøyaktig det samme men, den siste disken (4th ide slave) er byttet ut med dvd'en

8686368[/snapback]

Kunne du skrivd ned alle diskene du har og om det er sata og ide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...