Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Hvordan oppdaterer man BIOS? Kjørte Asus Update og endte opp med en zipfil som kalles AsusUpdt70705, hva skal jeg gjøre med denne filen? Skal den pakkes ut for så og legges inn på diskett eller skal den ligge som en zipfil på disketten?

 

Når jeg starter maskinen på nytt, oppdateres bios automatisk så lenge disketten står i? Aldri gjort noe lignende før :)

 

Edit: Når jeg ser etter så får den ikke ikke plass på en diskett :dontgetit:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkort-brikkene tåler litt varme, så er ikke grunn til bekymring så lenge det er stabilt. Til opplysning ligger P5W DH sin temp. sensor under ICH7 brikken (southbridge), så temperaturen på northbridge vil du ikke få vite før du evnt måler på egenhånd. CPU temp i BIOS er helt på jordet, du kan plusse på ca 10 grader for å få kjernetemperatur. Tips: Last ned Intel thermal analysis tool, eller Everest Ultimate Edition (ikke gratis), disse viser korrekte kjernetemperaturer for Core 2 prosessorer.

7169594[/snapback]

Med TAT så viser den at CPU (E6300, ikke-klokket) ligger på ca. 44 grader idle. Mener å ha lest om mange som har hatt betydelig lavere idle temp enn dette.Har satt på en fet NorthQ-kjøler på CPU, så jeg hadde håpet at temp skulle vært noe lavere. På en annen side er kanskje dette normalt?

Lenke til kommentar

Kjører nå e 6600, OCZ 2gb Platinum XTC 800 4-4-4-10 uten å bruke spd settings med 1:1 mot cpu fsb. Funker flott på mitt p5w dh dlx. kort. Men brikkene måtte ha nøyaktig 2v. Alt utenom dette faila de i memtest86 og blend testen i prime. Kjører atm bare 3.2 400x8. Har kjørt på 3.6 før, men blei så sabla varmt grunnet dårlig cpu blokk. Venter på den nye skal komme i posten. Da blir det 400x9. Er også dårlig kontakt mellom cpu og vannblokk, dårlig arbeide av intel med den ihsen.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har erfaring med disse modulene, og hvor mye de kan overklokkes?  TWIN2X2048-6400C4PRO

De har også EPP, har dette kortet støtte for EPP?. Jeg kjører nå på PC2-6400, men jeg veit at jeg kan klokke de mer, men da trenger jeg annen kjøling.. :-(

7190911[/snapback]

Kun Nvidia 590-chipset støtter EPP hvis jeg husker korrekt. Men du har ikke behov for EPP, er lett å stille timings selv.

Lenke til kommentar

har et ørlite problem her, prøver å klokke kortet mitt men på FSB over 350 får jeg sort skjerm, altså maskinen starter men skjermen slår seg ikke på.

Hva kan være problemet?

 

For specs, se sign, jeg låser også pcie sloten på 100 og har prøvd å øke volt på CPU, er vel ikke nødvendig for ram? kjører heller ikke ramen over 50 MHz mere eller mindre enn orginalt.

Lenke til kommentar
Disablet 'Hyperpath' i bios?

7198721[/snapback]

+sette minnet til SPD?

7199197[/snapback]

 

joda, gjorde begge disse tingene for litt siden, kom faktisk et stykke lengre da :D 400 FSB + MP på 9, kom forbi bootscreen, men kommer ikke så langt at windows begynner å laste (det skal ikke ta laaang tid?). Ga da cpuen 1.5V skal vel være nokk eller? :hmm:

 

Kan nevne at biosen min er v1503

Endret av Thmas
Lenke til kommentar
Disablet 'Hyperpath' i bios?

7198721[/snapback]

+sette minnet til SPD?

7199197[/snapback]

Når det gjelder det å sette minnet til SPD; gjelder dette for alle minnebrikker? Jeg trenger nemlig ikke dette for å komme over 360, som alle sier. Kjører nå 400 med manuelt innstilte minnetiminger.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Når det gjelder det å sette minnet til SPD; gjelder dette for alle minnebrikker? Jeg trenger nemlig ikke dette for å komme over 360, som alle sier. Kjører nå 400 med manuelt innstilte minnetiminger.

7203282[/snapback]

 

Hvilke brikker har du? Kan hende det er noen minnebrikker som fungerer bra med manuelle timings+høy FSB på P5W DH. Men 99% kommer ikke over 360 uten å sette timings til SPD.

Lenke til kommentar

Interessant! Ser i profilen til Pennywise at det er slike brikker han også har. Tror kanskje jeg bør vurdere å skaffe meg et slikt sett :hmm: . Value brikkene mine er visst ikke så fantastiske som jeg trodde de var, klarer kun å kjøre de på stock 100% stabilt...kjørte de på 400MHz tidligere, men etter at jeg testa brikkene med memtest86+ viste de seg å ikke være så overklokkingsvillige allikevel :(. Takler ikke engang 350MHz stabilt :thumbdown: .

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en løsning på at kortet booter treigt? Har testet alle løsningene som var listet på xtremesystems til ingen nytte. Hos meg stopper det opp like før usb-tilkoblingene blir listet opp (bare mus). Vanligvis er ikke dette et problem da det ikke tar altfor lang tid, men en sjelden gang kan det ta flere minutter. Helt tilfeldig hvor lang tid det tar, fra 10 sekunder til 2 minutter.

 

Dette har ikke plaget meg så mye siden maskinen funker bra utenom denne bagatellen og jeg restarter ikke så ofte at det gjør noe, men det hadde vært greit å funnet en løsning på det.

Endret av toygard
Lenke til kommentar

toygard.

 

har du prøvd og sette alle q-fan options'a i bios til ignored ligger under advanced "trur" jeg

 

Her kommer en gledlig nyhet.. :)

 

Faktsik ikke.

Mitt p5w dh har gitt opp livet på farmen,

og hviler i esken sin.. snart klar for RMA har tatt av hettene på heatpipen, såe veit ikke hvordan det tar seg ut.

 

Har mulighet til og kjøpe ett, p5b Deluxe eller ett p5w dh (Igjen).. tenker hardt nå ja. jeg skal også på LAN i dag..kult

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...