Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nuffern: Har du prøvd flere PATA-kabler?

7138012[/snapback]

Det har jeg for så vidt ikke gjort, men jeg tviler litt på at det er kabelen. Brukte den som fulgte med kortet. Skal titte litt nærmere på det etter jobben idag. Bytter kabel og ser om det skjer noe mer, men jeg tror nok problemet ligger i instillingene i bios.

Lenke til kommentar
Nuffern: Har du prøvd flere PATA-kabler?

7138012[/snapback]

Det har jeg for så vidt ikke gjort, men jeg tviler litt på at det er kabelen. Brukte den som fulgte med kortet. Skal titte litt nærmere på det etter jobben idag. Bytter kabel og ser om det skjer noe mer, men jeg tror nok problemet ligger i instillingene i bios.

7139171[/snapback]

"Load Deafult Settings"

 

Da skal det fungere. Jeg brukte foresten kabelen som "skal" brukes til HDD til CD-ROM siden "CD-ROM kabelen" var for kort.

Lenke til kommentar

Har bestilt ny datamaskin og venter på at herligheten skal komme fram, men akkurat nå ble jeg en smule engstelig. Bestilte en Zalman CNPS9500LED som kjøler til min E6600 ettersom den ble anbefalt i en tråd jeg hadde. Hovedkortet mitt er ett Asus P5W DH Deluxe og jeg gjorde nettopp en skummel oppdagelse, tror jeg. På Zalman sin nettside finner jeg ikke ordrett at denne kjøleren passer til hovedkortet, men P5WD2 Premium og P5WD2 står oppført som kompatible. Passer kjøleren til hovedkortet mitt eller ikke, ble en smule forvirret da jeg leste dette :hmm:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Det har nå dukket opp et nytt veldig irriterende problem hos meg med hovedkortet.

 

Når jeg booter opp stopper den opp på: Autodetecting 4th Master.

 

Og der står den samme hva jeg gjør og det ender opp jeg må reboote pcn 5-15 ganger før den hopper over.

 

Har våre inni bios, og der kan man ikke deaktivere den kontrolleren.

 

Tar jeg av alle hardisker og dvd brennere så kommer kun Autodectecting 4th Master opp og blir hengende der.

 

Har nå flasha til den nye beta biosen uten hell og samme der.

 

Så hjelp er det noen som vet hvordan jeg fikser dette, eller går hovedkort i retur.

 

Mvh

Frustrert Hovedkort eier

Lenke til kommentar
Har bestilt ny datamaskin og venter på at herligheten skal komme fram, men akkurat nå ble jeg en smule engstelig. Bestilte en Zalman CNPS9500LED som kjøler til min E6600 ettersom den ble anbefalt i en tråd jeg hadde. Hovedkortet mitt er ett Asus P5W DH Deluxe og jeg gjorde nettopp en skummel oppdagelse, tror jeg. På Zalman sin nettside finner jeg ikke ordrett at denne kjøleren passer til hovedkortet, men P5WD2 Premium og P5WD2 står oppført som kompatible. Passer kjøleren til hovedkortet mitt eller ikke, ble en smule forvirret da jeg leste dette  :hmm:

7145347[/snapback]

 

Går nok bra det, passer TTBT så passer den og

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Det har nå dukket opp et nytt veldig irriterende problem hos meg med hovedkortet.

 

Når jeg booter opp stopper den opp på: Autodetecting 4th Master.

 

Og der står den samme hva jeg gjør og det ender opp jeg må reboote pcn 5-15 ganger før den hopper over.

 

Har våre inni bios, og der kan man ikke deaktivere den kontrolleren.

 

Tar jeg av alle hardisker og dvd brennere så kommer kun Autodectecting 4th Master opp og blir hengende der.

 

Har nå flasha til den nye beta biosen uten hell og samme der.

 

Så hjelp er det noen som vet hvordan jeg fikser dette, eller går hovedkort i retur.

 

Mvh

Frustrert Hovedkort eier

7145486[/snapback]

Du har mulighet til å stille inn i BIOS hvor mange sekunder den skal stå og søke etter drev. Prøv å sett den til f.eks 5 sekunder. Kanskje det også hjelper å velge "Load Deafult Settings". Har litt av det samme problemet selv, men hos meg så finner den ikke dvd-drevet som står på IDE1. Har ikke prøvet med annen kabel ennå..

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Det har nå dukket opp et nytt veldig irriterende problem hos meg med hovedkortet.

 

Når jeg booter opp stopper den opp på: Autodetecting 4th Master.

 

Og der står den samme hva jeg gjør og det ender opp jeg må reboote pcn 5-15 ganger før den hopper over.

 

Har våre inni bios, og der kan man ikke deaktivere den kontrolleren.

 

Tar jeg av alle hardisker og dvd brennere så kommer kun Autodectecting 4th Master opp og blir hengende der.

 

Har nå flasha til den nye beta biosen uten hell og samme der.

 

Så hjelp er det noen som vet hvordan jeg fikser dette, eller går hovedkort i retur.

 

Mvh

Frustrert Hovedkort eier

7145486[/snapback]

Du har mulighet til å stille inn i BIOS hvor mange sekunder den skal stå og søke etter drev. Prøv å sett den til f.eks 5 sekunder. Kanskje det også hjelper å velge "Load Deafult Settings". Har litt av det samme problemet selv, men hos meg så finner den ikke dvd-drevet som står på IDE1. Har ikke prøvet med annen kabel ennå..

7149470[/snapback]

 

Hei

 

Takker for forslag men ser ikke ut som det påvirket noe.

 

Det som er så merkeligt er at den tror det er en disk på 4th master selv om jeg

trekker ut hver eneste disk i pc´n.

 

Så det er noe problem i bios, gruer meg hver gang jeg skal restarte for jeg må restarte den så mangen ganger helt til den fortsetter forbi den 4th master sjekken.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor sensoren som måler HK/system temp. sitter? Jeg finner det suspekt at HK har en temp. på rundt 29 grader med kabinettet åpent og romtemp. på 20. (Det er ryddig i kabinettet) Prosessoren (E6600) har en temp. (idle) på 27-29 grader i TAT (20 grader i PC Probe II)

Lenke til kommentar

Får svare meg selv;

The P5WDH-Dx mobo temp sensor is located by the ICH7R southbridge (the chip

under the heatsink located by the red SATA port) which runs hot. So, the

mobo temp is more accurately the ICH7R temp.

Da er det ikke så ille med 29 grader alikevel dersom det er ICH7R som måles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...