Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her på lan med en bærbar pc.. jaja

 

Kan faktisk se ut som om hovedkort ikke er dødt alikavel.

testet med en gammel p4 og msi 875p, og den bootet heller ikke. Ikke noe form for signal. Så jeg mistenker strømforsyningen min har sviktet (testet på 3 pcer, en som funker 100% bare bytta PSU.) min PSU er forøvrig en Hiper r 580 watt. så skal teste mer.

 

hvis det viser seg at den har streiket ,synes jeg det er ganske labert.

da blir det vell en OCZ GameXtreme 700watt elns :)

 

Update: sitter nå med en Chieftec 360 på

C2D e66 @ 2.4, Ocz pc2 6400 plat, og radeon 1900xtx.

 

alt ser ut til å være stabilt, men gidder dog ikke og overklokka :)

Endret av tyrann
Lenke til kommentar
Sitter her på lan med en bærbar pc.. jaja

 

Kan faktisk se ut som om hovedkort ikke er dødt alikavel.

testet med en gammel p4 og msi 875p, og den bootet heller ikke. Ikke noe form for signal. Så jeg mistenker strømforsyningen min har sviktet (testet på 3 pcer, en som funker 100% bare bytta PSU.) min PSU er forøvrig en Hiper r 580 watt. så skal teste mer.

 

hvis det viser seg at den har streiket ,synes jeg det er ganske labert.

da blir det vell en OCZ GameXtreme 700watt elns :)

 

Update: sitter nå med en Chieftec  360 på

C2D e66 @ 2.4, Ocz pc2 6400 plat, og radeon 1900xtx.

 

alt ser ut til å være stabilt, men gidder dog ikke og overklokka :)

7213432[/snapback]

Det bør du ikke heller, da vil du 100% sikkert få ustail pc med det oppsettet. Jeg har makset ut min 480w hiper selv på [email protected], 5 disker, 4x12cm vifter, vannkjøling og et 7900gt med vmodd. Måtte klokke skjermkortet 70mhz ned i forhold til den klokken kortet klarer på core for at pcen ikke skulle restarte. Jeg har en 550w antec i serveren, men enda ikke orka å ta å bytte.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
har tatt av hettene på heatpipen, såe veit ikke hvordan det tar seg ut.

t]

Kan ikke se at det skal være noe problem å ta av de dekslene på kjøleribbene. De kan jo ikke vite om de har falt av eller ei, og det har da ingen praktisk betydning for kortet bortsett fra at de hindrer luftflyt. Er uansett bare å lime de på igjen

om de er litt bøyd hva så? Et brukt kort som kan da få små "skjønnhetsfeil", har da ingenting med selv hwen å gjøre.

Lenke til kommentar
Når det gjelder det å sette minnet til SPD; gjelder dette for alle minnebrikker? Jeg trenger nemlig ikke dette for å komme over 360, som alle sier. Kjører nå 400 med manuelt innstilte minnetiminger.

7203282[/snapback]

 

Hvilke brikker har du? Kan hende det er noen minnebrikker som fungerer bra med manuelle timings+høy FSB på P5W DH. Men 99% kommer ikke over 360 uten å sette timings til SPD.

7203675[/snapback]

Jeg er nå på 404fsb på mine ocz ddr2 6400 xtc brikker med 4-4-4-10@2v. Dvs manuelle timings. Så det er nok flere brikker som klarer det, og det er ikke rammen, men kortet som sliter med ram. Har enda ikke vært borti ram brikker som ikke klare spd setnings. Dog må de noen ganger ha mer volt enn det oppgis.

Lenke til kommentar
jeg sitter med hyggelige 5.6.6.18 på minne, FYF det plager meg, vil ha en fix.

7220436[/snapback]

 

Helt enig, irriterer meg grenseløst over at det ikke skal gå ann å stille timings manuelt ved høyere frekvenser. Tror jeg kan få Kingston brikkene mine stabile ved DDR2-800 dersom jeg kan stille inn timings manuelt, kjører dem SPD @ DDR2-800 for øyeblikket, gir meg noen feil i memtest86, men alle feilene skjer på samme minneområde, samt i samme test. Så foreløpig klarer jeg meg med "bare" 99% stabilitet. Men som sagt, veldig irriterende...er sikker på at brikkene kan klare høyere overklokk på et annet hovedkort. Er bare det at P5W DH har så mye annet kjekt, derfor vil jeg ikke bytte det ut :roll:

Lenke til kommentar
Er bare det at P5W DH har så mye annet kjekt, derfor vil jeg ikke bytte det ut  :roll:

7220436[/snapback]

 

 

Fjernkontrollen er digg, det ser i det minste bra ut. Det har et utrolig potensiale, bare Det blir fixet Noen leifer i biosen (og generelt noe annet, cold boot, etc etc etc)

Endret av tyrann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Oppdaterte selv nylig mitt P5W DH DLx med 1503-bios.

Selv om jeg ikke følte meg plaget av "cold-boot bugg'en" så ble jeg ikke lei meg for at den er borte.. :)

Det som kanskje var litt skufende er at jeg fremdeles har en "wall" ved FSB396-398.

Har prøvd å boote på FSB401-410 uten problem.. også satt opp VCore, men systemet "fryser" ved Orthos....etter fra alt fra 3 til 12 minutter (ca).

Dette uavhenig av om jeg øker voltsettings (vMch), eller om jeg booter ved f.eks. 395 eller 401 og bruker SetFSB til å øke til 410 (eller litt mer).

Mitt kort/system er 100% stabil ved FSB < 400 @ 1.40. Noe mer klokk er ikke mulig/har ingen hensikt for annet enn benching (3DMark/SuperPi som ikke belaster begge kjernene for lenge).

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva folk med Noctua NH-U12F-kjøler, (eller tilsvarende), på CPU gjør for og få nok kjøling til chipset'et . Kjører en E6600, ingen overklokking, og Probe II viser 20 grader på CPU, og 40 grader på MB når maskinen er idle.

 

Har inntrykk av at kjølingen for chipset'et er laget for og bruke orginalviften, eller tilsvarende, som følger med boxed CPU'en.

 

Har et Thermaltake Armor kabinett med plenty kjøling, så det må nesten være selve airflow'en over MB som er problemet.

Går ut ifra at det Probe II viser som MB temperatur, er tilsvarende chipset'et !??

 

Noen som kan tipse meg i riktig retning ?

 

Så til RAM'en .....

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 , står nå på MB, men bios finner ut at jeg har 5300 RAM, og iflg. manualen anses alt over 667 MHz på RAM som overklokking. Skulle gjerne hatt oppsettet for denne RAM'en i bios, hvis noen har mulighet til og hjelpe meg her.

 

Til info har jeg bios ver. 1503

Lenke til kommentar

Jeg har et litte prob. jeg får ikke postet når jeg øker fsb over 333, har prøvd mer volt + mye rart frem og til bakke, men setter fsb tilbake til 333 er alt ok . Ingen feilmelding oc volt ,innstiling, trykk f1 for resum åå åå er så lei den meldingen.. :mad:

 

Har E6600 cpu på 1.3v og 2 GB DDR2-kit fra Kingston med PC2-6000 (4-4-4-12) på 1:1

Lenke til kommentar

Da har jeg nå fått min Silverstone Zeus 850W.

 

Må si den var stor i forhold til chieftec'n. Den har nå kjørt på 3.4Ghz, i noen timer med masse bf2 spilling, og har ikke merket noen "feil"/restarts. Orthos i 4 timer nå, hipern klarte kun 30min.

 

Skal teste litt og "maxe" ut så fort en ny offisiel Bios kommer :).

 

Update!: bootet på 3.8ghz med 1.48 Vcore. men sleit med og game og 3dmark 06.

restartet seg etter 30min intens spilling av bf2 og antivirus, 3dmark kom den til den 2. Cpu testen.

Endret av tyrann
Lenke til kommentar
nei  må si  p5w dh skuff meg så jælvingt.

de ny geil 6400c4 2*1gb funker mer 350 buss :S :( gled meg til  nf680 sli kort kommer gitt  så kort går over knet mitt

 

geil brikke funker flott på p5b+E6300 box  450*7  unte problem

7260055[/snapback]

 

Kortet drooper noe helt for j**velig. Ellers er det dønn stabilt @ stock - ikke hatt problemer med med minnedividere eller noe sånt. (Corsair RAM).

 

DFI skal vistnok slippe sitt RD600 i desember - avventer dette før det enten blir et DFI eller et nf680i kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...