Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Etter installasjon av XP, så gikk jeg inn i bios for å sjekke litt temperaturer. Det viste seg at MB temp lå på 44 grader, og CPU (E6300) lå på 32,5 grader. Er ikke dette ganske ille? Tenker spesielt på MB temp. Dekselene som sitter over de passive kjølerene har blitt fjernet.

 

Blir spennede å se hvordan E6300 klokker på min maskin. Har ræva minne, så det er nok minnet som blir avgjørende. Håper bare det ikke setter for store begrensninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter installasjon av XP, så gikk jeg inn i bios for å sjekke litt temperaturer. Det viste seg at MB temp lå på 44 grader, og CPU (E6300) lå på 32,5 grader. Er ikke dette ganske ille? Tenker spesielt på MB temp. Dekselene som sitter over de passive kjølerene har blitt fjernet.

 

Blir spennede å se hvordan E6300 klokker på min maskin. Har ræva minne, så det er nok minnet som blir avgjørende. Håper bare det ikke setter for store begrensninger.

7166145[/snapback]

Dette er helt normal temp for dette kortet, delvis grunnet dårlig plassering av sensoren og delvis det faktum at NB blir veldig varm på dette kortet. 40c er ikke skadelig. PS: Reéll CPU temp er nok noe høyere enn du tror, bruk intel therm. tool (link på side 1) for å få nøyaktig resultat.

Lenke til kommentar
Etter installasjon av XP, så gikk jeg inn i bios for å sjekke litt temperaturer. Det viste seg at MB temp lå på 44 grader, og CPU (E6300) lå på 32,5 grader. Er ikke dette ganske ille? Tenker spesielt på MB temp. Dekselene som sitter over de passive kjølerene har blitt fjernet.

 

Blir spennede å se hvordan E6300 klokker på min maskin. Har ræva minne, så det er nok minnet som blir avgjørende. Håper bare det ikke setter for store begrensninger.

7166145[/snapback]

 

Hovedkort-brikkene tåler litt varme, så er ikke grunn til bekymring så lenge det er stabilt. Til opplysning ligger P5W DH sin temp. sensor under ICH7 brikken (southbridge), så temperaturen på northbridge vil du ikke få vite før du evnt måler på egenhånd. CPU temp i BIOS er helt på jordet, du kan plusse på ca 10 grader for å få kjernetemperatur. Tips: Last ned Intel thermal analysis tool, eller Everest Ultimate Edition (ikke gratis), disse viser korrekte kjernetemperaturer for Core 2 prosessorer.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Andrvas, du nevner at sensor ligger i southbridge, og at man må måle "manuelt" for å finne temp i NB, hvordan har det seg da at jeg kan lese av at MB tempen har gått ned rundt 10 C ved skifting av kjølepasta osv på NB?  :D

7171735[/snapback]

 

Ganske enkelt fordi de henger sammen med linket heatpipe, de fordeler på varmen

Lenke til kommentar
Andrvas, du nevner at sensor ligger i southbridge, og at man må måle "manuelt" for å finne temp i NB, hvordan har det seg da at jeg kan lese av at MB tempen har gått ned rundt 10 C ved skifting av kjølepasta osv på NB?  :D

7171735[/snapback]

 

Ganske enkelt fordi de henger sammen med linket heatpipe, de fordeler på varmen

7171750[/snapback]

 

hmm, tar jeg enormt feil hvis jeg sier at SB ligger "under" RAMen og NB ligger over den oransje PCI-E sloten? se bildet på side 1 :hmm:

Isåfall henger de IKKE sammen

Endret av Thmas
Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Sitter og surrer med pcen min nå (sjekk sign), har ett irriterende problem! Ettersom man må sette ram til å gå etter SPD timings eller hva det heter så kjører ramen min på ufattelig dårlige timings! Er det noen måte å komme rundt dette på? kanskje noe ala A64 tweaker?

7176458[/snapback]

Hvem har sagt att du MÅ ha SPD på?

Når jeg har det på så kjører det også dårlige timings, noe som den ikke er bygd for engang.

Slå av SPD og sett timings på det brikkene har, eller sett de litt lavere hvis du ønsker å overklokke de litt.

Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Sitter og surrer med pcen min nå (sjekk sign), har ett irriterende problem! Ettersom man må sette ram til å gå etter SPD timings eller hva det heter så kjører ramen min på ufattelig dårlige timings! Er det noen måte å komme rundt dette på? kanskje noe ala A64 tweaker?

7176458[/snapback]

Hvem har sagt att du MÅ ha SPD på?

Når jeg har det på så kjører det også dårlige timings, noe som den ikke er bygd for engang.

Slå av SPD og sett timings på det brikkene har, eller sett de litt lavere hvis du ønsker å overklokke de litt.

7176732[/snapback]

 

Hvis du sjekker signaturen min ser du at det ligger på 430FSB, for å få dette må man sette RAM på SPD (så vidt jeg skjønte på xs.org)...

Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Sitter og surrer med pcen min nå (sjekk sign), har ett irriterende problem! Ettersom man må sette ram til å gå etter SPD timings eller hva det heter så kjører ramen min på ufattelig dårlige timings! Er det noen måte å komme rundt dette på? kanskje noe ala A64 tweaker?

7176458[/snapback]

Hvem har sagt att du MÅ ha SPD på?

Når jeg har det på så kjører det også dårlige timings, noe som den ikke er bygd for engang.

Slå av SPD og sett timings på det brikkene har, eller sett de litt lavere hvis du ønsker å overklokke de litt.

7176732[/snapback]

 

Hvis du sjekker signaturen min ser du at det ligger på 430FSB, for å få dette må man sette RAM på SPD (så vidt jeg skjønte på xs.org)...

7176905[/snapback]

Jeg har satt fsb til 326 og spd er manual, alt funker her perfekt.

Du har nok mistforstått

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
den vil rett og slett ikke boote uansett hva enn gjør med andre innstillinger når man er over 360FSB, forferdelig iriterende...

7178010[/snapback]

 

Det synes derimot ikke jeg..

Hadde jeg vært så frustrert over dette faktum (som flere av dere) hadde jeg solgt kortet (som mange andre også har gjort) og brukt ett annet hk.

HK'et er da mer enn greit til tross for en del "bugs"?

Lenke til kommentar
Det som er, er at jeg liker alt annet ved dettte kortet :p

 

Venter til det har kommer flere kort på markedet før jeg bytter det ut, en E6600 på 430x9 er uansett mer enn nok nå om dagen :)

7178567[/snapback]

Send mail til Asus så fikser de en patch/uptade til oss, vi må bare gi de litt mer tid.

Klarer de å lage hovedkortet klarer de å fikse en litten feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...