Gå til innhold

Win ME eller Win 98?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en forholdsvis gammel bærbar pc som jeg har windows ME på. Problemet er at den er forholdsvis treg med dette OS. Vil den fungere bedre med WIN 98?

(Vet at Win ME ikke er det beste OS, men har ikke klart å få nettverkskort (PCMCIA) til å fungere med Win 98 før)

Specs:

266 Mhz

48 MB RAM

Merke: Digital

Er det noen som tilfeldigvis vet hvilken type RAM denne muligens har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert "bærbar" SD-ram (SO-DIMM). Hvis du oppgrader ram med f.eks en 64 eller 128 brikke så kan du sikkert få Win 2000 til å funke tilfredstillenede.

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-11-01 16:31 ]

Skrevet

Min erfaring er at ME er minst like raskt og stabilt på gammle maskiner. Har en P-200, den ble raskere med ME. INGENTING som heter Data eller er datastyrt er stabilt.

Skrevet

Quote:

Den 2002-11-01 16:44, skrev Bernt:

INGENTING som heter Data eller er datastyrt er stabilt.

Det er vel ingen god begrunnelse for å velge noe av det minst stabile. :razz:

Skrevet

Win98 fungerer helt utmerket med 48MB ram. Men det blir i minste laget for WinME, vil anbefale min 128MB.

Hvis du skal velge mellom Win98 og WinME er nok Win 98 second edition den mest stabile, Men å oppgradere til WinME kan løse endel hardware/driver problemer.

For å finne ut hvilken type Ram du har og hvilke størrelse maskinen din støtter må du sjekke i brukermanualen eller på produsentens hjemmeside.

Skrevet

eg bare digger Win98SE

synst sjøl ME var alt for ustabilt...

test SE om du fåt til drivere du, så kan du bruke det viss det er OK..

-Kim-

Skrevet

Quote:

Den 2002-11-01 17:13, skrev AlexK:

Quote:

Den 2002-11-01 16:44, skrev Bernt:

INGENTING som heter Data eller er datastyrt er stabilt.

Det er vel ingen god begrunnelse for å velge noe av det minst stabile. :razz:

Kommer bare med anbefaling om de alternativene har spurte om. Og la på en lten kommentar til slutt. Har Win 98SE som har gått stablit i 2 år med daglg bruk. Og Win ME stabilt i ca. 1 1/2 år med daglig bruk.

[ Denne Melding var redigert av: Bernt på 2002-11-04 19:23 ]

Skrevet

Har også brukt ME i ca 2 år på to maskiner daglig, og det fungerer uten problem nå. Hadde ustabilitet i begynnelsen, men etter hvert som det er kommet Windows Update fixer er ME blitt meget stabil hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...