Lucas Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Ja, jeg var så lur at jeg formaterte uten å kopiere familie bildene over på laptopen, og nå lurer jeg på om det er mulig å få disse tilbake. Trenger noen tips om hvilket program jeg burde bruke for å få dette til =)
Lakus Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Du har jo nettop formatert? (slettet all data på pc'en) Eller hva?
Superslask Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 GetBackData kan hjelpe deg (kjapt svar)
Lucas Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Du har jo nettop formatert? (slettet all data på pc'en) Eller hva? 6848244[/snapback] noe slikt, ja
General Musa Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 hvis du har formatert og har lagt inn windows er det nok mer eller mindre håpløst,... det finnes programmer(getdataback som nevnt ovenfor) men disse gir begrensede muligheter... musa
Lucas Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Takker for rask respons, skal se hva jeg kan få til med getdataback =) Takker og bukker
mandela Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 (endret) OT, men denne meldingen må komme før eller senere: Backup, backup, backup. Nå har du kanskje lært leksa. Ta backup av alle digitale filer du ønsker å spare, gjerne på ulike medier (annen hdd, DVD / CD osv). Getdataback er et bra program, lykke til med gjenopprettingen Endret 12. september 2006 av mandela
Valotunk Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 tror nok ikke du får dem tilbake 6848259[/snapback] Det er ingen problem å få data tilbake fra en formattert harddisk forutsatt at det ikke er lagret noe på den i ettertid. Selv etter overskriving kan det være mulig å få rekonstruert filer fra før formattering, men jo mer som skrives til disken jo mindre blir sannsynligheten for å finne noe igjen. Ser at GetDataBack er nevnt i tråden. Andre alternativer kan være Ontrack Easy Recovery.
Lucas Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Windows ble installert på nytt på disken, men det er ikke skrevet så mye mer på den, så håper på det beste
tobbesen Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 faktisk så anbefaler man selskaper med sensitiv data å overskrive 7! ganger hvis de vil at det skal være umulig å få tilbake... men da er det jo FBI recover programmer som prøver å få tilbake data det skal være bra mulig å få det tilbake, hvertfall hvis du sender den inn til spesialister... nødvendig?
Stigma Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Så lenge du har: 1) Brukt quick format, og ikke vanlig format (som skriver til hele disken) og 2) Ikke skrevet noe nevneverdig mye data på disken etter den ble formatert Så har du en ok sjans til å redde bildene dine med getdataback. Men har du installer windows på top her etterpå, så er nok mesteparten sikkert vekke allerede. Det er i såfall ren flaks om det er det eller ikke. -Stigma
Lucas Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Har funnet noen bilder, prøvde demoen, så alt som mangler nå, er full version =)
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Noen som kjenner til et slikt program som freeware?
knopflerbruce Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Hvis du hurtigformaterer gjør ikke programmet mer enn å slette "linkene" til stedene på harddisken alle filene ligger. At du har lagt windows oppå der igjen er ikke helt bra, men det bør være mulig å få tak i noe - med mindre du er svært uheldig. Går ut fra at det ikke er snakk om flere GB med bilder her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå