Gå til innhold

Hvor kjøpe X-Box360 spill?


CCola

Anbefalte innlegg

[Vel eg kaller det svindel å ta 600-700 ,- pr.spill.

 

Jasså? Så når butikkene selger Saint's Row til 599,- så er det butikken som svindler deg? Hvor mye tror du de faktisk tjener på å selge det til deg? 100? 200? *BEEEP* Feil! Med en innpris til butikk på 420,- pluss moms på 25% er vi oppe i 525,- ca. Litt rask hoderegning kan kalkulere det til at ved å selge spillet til deg tjener de hele 74 norske kroner... Wow! Svindel! Lurendreiere! Onde norske spillbutikker som svindler forsvarsløse gamere! :no::roll:

 

selge det til EB Games.. Skal skjekke hva man får for det der :p

6838310[/snapback]

 

fortell oss hva du fikk, kan jo bli business ut av dette :!:

6839500[/snapback]

 

Bortsett fra at de ikke tar inn utenlandske spill da... :thumbup:

Endret av Captain_Nintendo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jasså? Så når butikkene selger Saint's Row til 599,- så er det butikken som svindler deg? Hvor mye tror du de faktisk tjener på å selge det til deg? 100? 200? *BEEEP* Feil! Med en innpris til butikk på 420,- pluss moms på 25% er vi oppe i 525,- ca. Litt rask hoderegning kan kalkulere det til at ved å selge spillet til deg tjener de hele 74 norske kroner... Wow! Svindel!

 

Tror du er litt lost nå.

For det første, så er det spill og ekstrautstyr det er mest avanse på.

F.eks Brain Academy til DS koster 299,- på elkjøp. Etter en del pruting kunne jeg få det for 199,-

For det andre så betaler ikke butikker moms til staten, det er det du som gjør.

For det tredje. Play Asia selger Saint's Row til deg for 270,- og de TJENER penger på det. Hvorfor skal da Elkjøp Norge måtte ta minst 525,- for å gå i 0,- på samme spillet?

 

Tror du vet mindre enn meg om hvordan det er med priser og avanser på spill, og jeg vet ikke så veldig mye jeg heller.

Lenke til kommentar
[Vel eg kaller det svindel å ta 600-700 ,- pr.spill.

 

Jasså? Så når butikkene selger Saint's Row til 599,- så er det butikken som svindler deg? Hvor mye tror du de faktisk tjener på å selge det til deg? 100? 200? *BEEEP* Feil! Med en innpris til butikk på 420,- pluss moms på 25% er vi oppe i 525,- ca. Litt rask hoderegning kan kalkulere det til at ved å selge spillet til deg tjener de hele 74 norske kroner... Wow! Svindel! Lurendreiere! Onde norske spillbutikker som svindler forsvarsløse gamere! :no::roll:

 

selge det til EB Games.. Skal skjekke hva man får for det der :p

6838310[/snapback]

 

fortell oss hva du fikk, kan jo bli business ut av dette :!:

6839500[/snapback]

 

Bortsett fra at de ikke tar inn utenlandske spill da... :thumbup:

6839554[/snapback]

Du er litt lost på det første..

 

Og du, den "utenlandske" versjonen av Saints Row er prikk lik "den norske" (noe som ikke finnes) siden det er sonefritt..

Lenke til kommentar

Jasså? Så når butikkene selger Saint's Row til 599,- så er det butikken som svindler deg? Hvor mye tror du de faktisk tjener på å selge det til deg? 100? 200? *BEEEP* Feil! Med en innpris til butikk på 420,- pluss moms på 25% er vi oppe i 525,- ca. Litt rask hoderegning kan kalkulere det til at ved å selge spillet til deg tjener de hele 74 norske kroner... Wow! Svindel!

 

Tror du er litt lost nå.

Heh, jeg tror du er ute på tynn is nå.

 

For det første, så er det spill og ekstrautstyr det er mest avanse på.

6840445[/snapback]

Jepp, 75 kroner (i C_N sitt eksempel) i motsetning til 0 kroner eller tap på salg av konsollen.

 

F.eks Brain Academy til DS koster 299,- på elkjøp. Etter en del pruting kunne jeg få det for 199,-

6840445[/snapback]

Og Brain Academy var det eneste du kjøpte den dagen? I så fall må du gjerne komme med noen prutetips, for det har jeg aldri fått til. :)

 

For det andre så betaler ikke butikker moms til staten, det er det du som gjør.

6840445[/snapback]

Eh nei. Kunden betaler et momspåslag til butikken som igjen betaler moms til staten på alt de selger til sluttkunde. I C_Ns regnestykke ble dette håndtert helt riktig.

 

For det tredje. Play Asia selger Saint's Row til deg for 270,- og de TJENER penger på det. Hvorfor skal da Elkjøp Norge måtte ta minst 525,- for å gå i 0,- på samme spillet?

6840445[/snapback]

Kaaan det tenkes at distributøren av spill i Norge tar liiiitt andre priser enn distributøren til play-asia?

 

Tror du vet mindre enn meg om hvordan det er med priser og avanser på spill, og jeg vet ikke så veldig mye jeg heller.

6840445[/snapback]

Du er klar over at du argumenterer med en (C_N) som har salg av spill som jobb?

 

Jeg for min del ble etterhvert en god kunde på en butikk i Levanger som solgte spill (Norli) mens jeg bodde der. Og jeg diskuterte priser på diverse med multimediaansvarlig, og jeg fikk noen ganger se innprisen på spill hos dem (og siden jeg antagelig var en litt _for_ god kunde, så hendte det jeg fikk kjøpe nesten til innkjøpspris). Og prisene fra distributør er slik C_N beskriver. Det er ikke fryktelig mye avanse for butikkene. De setter ikke prisen til 6-700 kroner for morro skyld. Butikkene vet jo også at de som kjøper spill ikke liker så høye priser, og at det da blir mindre salg.

 

Ellers gjelder det som regel at jo større kvanta du kan kjøpe inn, jo billigere blir spillene. Og det er forskjell på distributørene. Elkjøp for eksempel bruker ikke samme distributør som andre spillbutikker i Norge. Og siden de kjøper i svært store kvanta, så får de også spillene til en helt annen innpris enn andre spillbutikker her til lands. Dermed kan de sette lavere pris på spillene enn andre spillbutikker på de fleste titlene, og de kan kjøre kampanjer på gamle spill som de får billig av sin distributør fordi de kjøper så innmari mange.

Lenke til kommentar
Tror du er litt lost nå.

For det første, så er det spill og ekstrautstyr det er mest avanse på.

F.eks Brain Academy til DS koster 299,- på elkjøp. Etter en del pruting kunne jeg få det for 199,-

For det andre så betaler ikke butikker moms til staten, det er det du som gjør.

For det tredje. Play Asia selger Saint's Row til deg for 270,- og de TJENER penger på det. Hvorfor skal da Elkjøp Norge måtte ta minst 525,- for å gå i 0,- på samme spillet?

 

Tror du vet mindre enn meg om hvordan det er med priser og avanser på spill, og jeg vet ikke så veldig mye jeg heller.

6840445[/snapback]

 

Heh... Så jeg er lost er jeg? Tja, mulig det, men ikke på dette iallefall. Jeg driver butikk for å tjene til livets opphold (hmm... kanskje det er et snev av fornuft i det jeg sier?) så innpriser er noe jeg kan.

 

For det første, så ja, det er størst avanse på spill og tilbehør (konsoller TAPES det penger på) men det betyr ikke at alt har like høy avanse. Hvorfor tror du PS2 spill koster mindre enn 360 spill? Innprisen vettu... Alt som er nytt koster langt mere å ta inn pga. økt risiko fra leverandør så vel fra andre momenter.

 

Du kan IKKE sammenligne DS og 360, her snakker vi to vidt forskjellige kalkyler. Et DS spill koster jo aldri i nærheten av 420,- inn siden disse ikke koster 599,- ut til sluttkunde.

 

For det andre, er det du som er lost her... Når jeg kjøper spill fra en leverandør, la oss si EA, så betaler jeg moms på alt jeg (les butikken) kjøper.

 

For det tredje, hva i alle dager går igjennom hodet ditt når du sammenligner Play-Asia og El-Kjøp? Play-Asia er en nettbutikk som selger Asiatiske og Amerikanske spill, spill som har en helt annen pris enn i Norge. Hvis du oppriktig tror at vanlige Norske butikker får slike priser inn er du, som du selv sa, skikkelig lost. I de fleste tilfeller er Play.com billigere enn våre leverandører. Tenk på den du...

 

Du sier at Play-Asia TJENER på det, sitter du med konkrete innpriser hos dem eller? Du har inside knowlege om Play-Asia? Onkelen din driver det? Har en kompis, som har sett en fyr som kjenner en kar som jobber der? Saken er at du ikke har den fjerneste anelse om de TJENER penger, hvor mye de TJENER osv.

 

Du må forstå at Norge ikke er et marked som noen bryr seg om, Svergie er over 5 ganger så stor som oss, og de får ikke store oppmerksomheten de heller. Vi får ikke de beste prisene rett og slett fordi markedet ikke er stort nok.

 

El-Kjøp er nevnt flere ganger i posten din, du ser vel på de som en slags idealistisk kjede som selger så billig som mulig eller? El-Kjøp er en av hovedgrunnen til at forbrukere får et urealistisk prisbilde. Når DS kom f.eks. dumpa (bombe) El-Kjøp rundt 100 konsoller til langt under 1000 lappen. Så når de gikk tomme satt de opp prisen igjen, men det var vi i andre butikker som fikk massivt pes om at vi var "dritdyre" og kommentarer som "møkkasjappe" "idioter" siden vi solgte den til veiledende fra Bergsala. Har ikke noen planer om å røpe innprisen på den ved release, siden det sikkert vil skremme deg mer enn du aner.

Lenke til kommentar

Spel er overprisa, eg støtter alle med å kjøpa frå Play-Asia. At norske butikker ikkja kan konkurera med utanlandske viser jo at det er ein feil her i verda. At butikker seier at dei ikkje greier å konkurera med utanlanske butikker er bare ein JÆVLIG dårleg unnskyldning. Det blir som å sei at

Konkuranse er sunt uansett om den kjem frå utlandet.

Og dei som får pengane for spelet lever ganske trolegt eit meget bra liv i tillegg.

 

Eg synes det er latterleg at feks kvalitetspølser frå Tyskland er nesten bannlyst her i Noreg :(

Lenke til kommentar

Jeg har sett innpris listen Coop Obs når det kommer til spill på PS2, og den var litt lavere enn hva Captain_Nintendo sier, men ikke mye (snakk om tiere her). Det jeg derimot reagerer på er det som blir sagt om momsen, for meg bekjent betaler ikke bedrifter moms i vanlig forstand. Alt her i landet blir fakturert med moms når det kjøpes om det er en bedrfit eller en privatkunde som kjøper det, men til slutt så er det kunden som kjøper spillet som betaler momsen til staten. Nå vet ikke jeg helt hvordan det fungerer i spillsjapper, siden jeg ikke har vært borti det noen gang, men her jeg jobber fører vi iallfall et momsregnskap hvor vi enten får penger tilbake eller må betale moms til staten (selger vi mye og kjøper lite må vi betale til staten siden vi har tatt inn mer moms enn vi har betalt osv.).

Lenke til kommentar
Det jeg derimot reagerer på er det som blir sagt om momsen, for meg bekjent betaler ikke bedrifter moms i vanlig forstand. Alt her i landet blir fakturert med moms når det kjøpes om det er en bedrfit eller en privatkunde som kjøper det, men til slutt så er det kunden som kjøper spillet som betaler momsen til staten.

6842353[/snapback]

Det viktigste å huske på er at moms på en vare bare blir betalt inn til staten én gang, og det er den som ender opp med å kjøpe varen til eget forbruk (det så være bedrift eller privatperson) som får momsen på regninga si.

 

Nå var dog Captain Nintendo litt kjapp i hoderegninga si. Moms beregnes av utprisen, ikke innprisen, slik at en utsalgspris eks moms er ikke på 494 som C_N antydet, men heller 480,-. 480,- + 25% gir 600 kroner. Altså er avansen på 60 kroner for et spill hvor innprisen er 420,-.

Lenke til kommentar
Vel eg fikk nesten hakeslipp når eg såg Quake4 til 799,- sammen med PD:Z til 750,- m.andre titler. Det er for jævlige priser  meiner eg. Og så er den forskjellen mellom konsoll og PC så latterlig til tider at man nesten må begynne å lure.

6842355[/snapback]

Det var noen festlige priser ja. Hvilken butikk var dette? Har aldri selv sett tilsvarende priser, heldigvis... ;)

Lenke til kommentar
Vel eg fikk nesten hakeslipp når eg såg Quake4 til 799,- sammen med PD:Z til 750,- m.andre titler. Det er for jævlige priser  meiner eg. Og så er den forskjellen mellom konsoll og PC så latterlig til tider at man nesten må begynne å lure.

6842355[/snapback]

 

:ohmy:

 

Damn boy... Det var noen syke priser indeed... Kan si at Quake4 til 360 går for 299,90 her i gården.

 

Det er desverre noen butikker ikke har et fornuftig prisnivå på spillene sine. Men oftest vil jeg vel si at dette skyldes at de ikke har noen kunnskap om produktgruppen de selger. De fleste som driver med spill som detaljhandel ønsker ikke å være dyrest, ofte går det sport i å være billigere enn naboen (med mindre man er så uheldig å være nabo med El-Kjøp som har råd til å dumpe varer/kjøpe 10.000 ganger mer enn vanlige butikker).

Lenke til kommentar
Vel eg fikk nesten hakeslipp når eg såg Quake4 til 799,- sammen med PD:Z til 750,- m.andre titler. Det er for jævlige priser  meiner eg. Og så er den forskjellen mellom konsoll og PC så latterlig til tider at man nesten må begynne å lure.

6842355[/snapback]

 

Narvesen tar vel omtrent slike priser.

Lenke til kommentar
Vel eg fikk nesten hakeslipp når eg såg Quake4 til 799,- sammen med PD:Z til 750,- m.andre titler. Det er for jævlige priser  meiner eg. Og så er den forskjellen mellom konsoll og PC så latterlig til tider at man nesten må begynne å lure.

6842355[/snapback]

 

Narvesen tar vel omtrent slike priser.

6842487[/snapback]

 

Ja når du sier det så har eg sett Quake4 til samme prisen også der.

Lenke til kommentar
Vel eg fikk nesten hakeslipp når eg såg Quake4 til 799,- sammen med PD:Z til 750,- m.andre titler. Det er for jævlige priser  meiner eg. Og så er den forskjellen mellom konsoll og PC så latterlig til tider at man nesten må begynne å lure.

6842355[/snapback]

 

Narvesen tar vel omtrent slike priser.

6842487[/snapback]

 

Men så er Narvesen en kiosk da, og ikke en spillbutikk. De er også de som selger blader som i UK koster £4.99 til 150NOK.

 

Narvesen og El-Kjøp tilbyr vel så ulike løsninger som det går ann. Blir som å sammnligne Ikea sine priser med Room.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...