Gå til innhold

Hvor kjøpe X-Box360 spill?


CCola

Anbefalte innlegg

Men får de solgt Quake 4 til Xbox 360 for den prisen da ? Jeg holdt på å dø i helgen når jeg måtte ut med 599,- for Dead Rising. Vi gikk byen rundt for å finne det billigere, men endte opp emd 599,- for spillet.

6842520[/snapback]

 

De kan umulig få solgt Q4 til 799,-

 

599,- er dyrt nok for spill, enig i det. Men det som burde forandres her var importørenes krav til fortjeneste, ikke butikkens. Nå er det desverre sånn at alt som er nytt er dyrt. EB Games har nå 649,- som ut pris på de fleste 360 spillene, men pga. prismatching selger de til 599,-

 

Er veldig spent på å se hva Test Drive Unlimited til PS2 vil gå for, men 360 versjonen av denne var rimeligere enn andre 360 spill dog. 549,- er prisen på den, og med høyere avanse enn DR og SR f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og du, den "utenlandske" versjonen av Saints Row er prikk lik "den norske" (noe som ikke finnes) siden det er sonefritt..

6840479[/snapback]

Nei, det er forskjellige versjoner (amerikanske NTSC, og europeiske PAL), men det hender at de er sonefrie.

6840518[/snapback]

Det avr det jeg sa, Saints Row er sonefritt, dermed er de like.. Ikke sant? :p

Lenke til kommentar
Det avr det jeg sa, Saints Row er sonefritt, dermed er de like.. Ikke sant? :p

6844097[/snapback]

 

Ja, men den versjonen fra PA er jo Kinesisk, EB vil jo ikke ha den i databasen sin og dermed ikke få gitt deg en pris vet du.

6844357[/snapback]

Men språket i spillet kan man jo bytte over :p

 

 

Men er det kinesisk cover da? Alt annet er på engelsk?

 

Hadde EB Games på tråden her nå.. 380,- får man om man leverer det inn som "pre-owned"..

 

Edit: Fra PA:

"Region free

Hi i was also wondering if the game was region and if it was in full english. Also i will be playing this on an Australian xbox 360 so i was wondering if it will work on it. Thanks

Answer: Its regionfree and fully english "

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Det avr det jeg sa, Saints Row er sonefritt, dermed er de like.. Ikke sant? :p

6844097[/snapback]

 

Ja, men den versjonen fra PA er jo Kinesisk, EB vil jo ikke ha den i databasen sin og dermed ikke få gitt deg en pris vet du.

6844357[/snapback]

Men språket i spillet kan man jo bytte over :p

 

 

Men er det kinesisk cover da? Alt annet er på engelsk?

 

Hadde EB Games på tråden her nå.. 380,- får man om man leverer det inn som "pre-owned"..

 

Edit: Fra PA:

"Region free

Hi i was also wondering if the game was region and if it was in full english. Also i will be playing this on an Australian xbox 360 so i was wondering if it will work on it. Thanks

Answer: Its regionfree and fully english "

6844645[/snapback]

 

Spillet er på engelsk ja, men EAN koden på coveret (som brukes i databasene til spillbutikker) er Asiatisk, ergo finner man den ikke. Dermed går den som "default" og man får ikke så mye for den.

 

Problemet er også at det står NTSC på coveret, og kan være Kinesisk text på coveret, og da har ikke butikken lov til å ta den inn ifølge reglene fra hovedkontoret i Svergie.

Lenke til kommentar
Det avr det jeg sa, Saints Row er sonefritt, dermed er de like.. Ikke sant? :p

6844097[/snapback]

 

Ja, men den versjonen fra PA er jo Kinesisk, EB vil jo ikke ha den i databasen sin og dermed ikke få gitt deg en pris vet du.

6844357[/snapback]

Men språket i spillet kan man jo bytte over :p

 

 

Men er det kinesisk cover da? Alt annet er på engelsk?

 

Hadde EB Games på tråden her nå.. 380,- får man om man leverer det inn som "pre-owned"..

 

Edit: Fra PA:

"Region free

Hi i was also wondering if the game was region and if it was in full english. Also i will be playing this on an Australian xbox 360 so i was wondering if it will work on it. Thanks

Answer: Its regionfree and fully english "

6844645[/snapback]

 

Spillet er på engelsk ja, men EAN koden på coveret (som brukes i databasene til spillbutikker) er Asiatisk, ergo finner man den ikke. Dermed går den som "default" og man får ikke så mye for den.

 

Problemet er også at det står NTSC på coveret, og kan være Kinesisk text på coveret, og da har ikke butikken lov til å ta den inn ifølge reglene fra hovedkontoret i Svergie.

6844916[/snapback]

Preowend er preowned, og da bare skjekker de spillet (riper og sånn) også legger de det ut.. Om omslaget er engelsk, finner de det aldri ut..

 

Ikke at det var stor fortjeneste her da.. :p

 

Edit: Noen skikkelige barneleifer.. :!: Om dere vil le av dem er du i innleggene under :p:innocent:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Preowend er preowned, og da bare skjekekr de spilelt (riper og sånn) også legger de det ut.. Om omslaget er engelsk, finner de det aldri ut..

6845340[/snapback]

Så du tror ikke NTSC øverst i høyre hjørne vil være en give-away, altså? ;)

 

Og som Captain Nintendo påpeker, de vil ikke finne noe på EAN-koden, noe som gjør at de kommer til å stille spørsmålstegn ved hvorvidt det vil fungere på PAL-konsoller og kanskje de vil tro at det er fordi det ikke funker at du vil selge et nesten helt nytt spill? ;)

Lenke til kommentar
Sist jeg leverte inn spill skjekket de ikke noen kode.. Men pyttpytt, andre tider :p

6845461[/snapback]

 

EAN koden er strekkoden bak på alle spill. Den som blir scanna for å finne pris, lagerstatus etc.

 

Hver gang du leverer/kjøper spill blir denne koden scannet, for å finne ut hvor mye du skal få/betale.

 

Denne er forskjellig fra region til region, USA, Europa, Asia (noen ganger også delt opp i Europa som UK, Scandinavia, Eire etc.)

Endret av Captain_Nintendo
Lenke til kommentar

ok jeg har noen spørsmål:

 

Så hvorfor er det slik at distributørene tar så innihampen dyre priser til Norge i forhold til USA?

(Jeg har skjønt at selve spillbutikkene ikke har så stor avanse)

 

Hvorfor må det på død og liv lages "Norske" versjoner på spillene, slik at de blir utsatt i flere måneder i forhold til release date internationalt?

(I mange tilfeller er det jo bare snakk om en norsk manual)

Hvorfor kan man ikke gi ut den engelske (japanske) orginal utgaven, og heller opplyse kjøper om hva man kjøper? dvs om man absolutt vil ha orginal utgaven må man vente til den kommer?

Hvorfor er det de svakeste man beskytter i såtilfelle?

 

Når politikerene setter opp tollgrensen (ja det skjer før eller siden), hva gjør distributørene da? Setter de ned prisene til butikkene tilsvarende, slik at folk faktisk kjøper spill/dvd i Norge? Hvis ikke kommer "alle" til å handle i utlandet.

Lenke til kommentar
ok jeg har noen spørsmål:

 

Så hvorfor er det slik at distributørene tar så innihampen dyre priser til Norge i forhold til USA?

(Jeg har skjønt at selve spillbutikkene ikke har så stor avanse)

6854786[/snapback]

Skal ikke begi meg inn på hvordan priser blir satt, men jeg tror det er mer enn distributøren som spiller inn her. For eksempel er X360-spill distribuert av Microsoft veldig billig i Japan, mens det samme spillet koster mer i USA og Europa. Det skyldes strategisk prising, hvor MS forsøker å penetrere det japanske og asiatiske markedet.

 

Hvorfor må det på død og liv lages "Norske" versjoner på spillene, slik at de blir utsatt i flere måneder i forhold til release date internationalt?

(I mange tilfeller er det jo bare snakk om en norsk manual)

6854786[/snapback]

Det er ikke norske versjoner som er problemet, det er tyske, italienske, franske og spanske versjoner som er problemet. De må oversettes og de må dubbes. Siden Norge er europeisk og del av det samme markedssegmentet, havner vi i samme bås og må vente sammen med europeere som må ha spillene sine på morsmålet.

 

Hvorfor kan man ikke gi ut den engelske (japanske) orginal utgaven, og heller opplyse kjøper om hva man kjøper? dvs om man absolutt vil ha orginal utgaven må man vente til den kommer?

Hvorfor er det de svakeste man beskytter i såtilfelle?

6854786[/snapback]

Dette dreier seg om kostnader. Det er en god del dyrere å distribuere to forskjellige versjoner av et spill til et land, og jeg ser for meg at det kan bli vanskelig å forutsi for distributøren og butikkene hvor mange kopier som trengs av hver versjon.

 

Når politikerene setter opp tollgrensen (ja det skjer før eller siden), hva gjør distributørene da? Setter de ned prisene til butikkene tilsvarende, slik at folk faktisk kjøper spill/dvd i Norge? Hvis ikke kommer "alle" til å handle i utlandet.

6854786[/snapback]

Jepp, "alle" kommer til å handle i utlandet. Hvorfor tror du politikerene ikke har gjort noe enda? Muligens grunnet lobbyvirksomhet fra de som lever av at vi er nødt til å betale dyrt i egne butikker og ikke kan bestille billig i utlandet? ;) Skulle tollgrensen heves til 1000,- som den sittende regjering gikk til valg på, så ville utenlandshandelen eksplodert på småelektronikk og multimediaprodukter. Dermed ville færre kjøpe filmene og spillene sine på kjøpesentrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...