Gå til innhold

Overklokk er tilbake


Anbefalte innlegg

er  det bare meg som synes det er unyttig med overklokking.. ustabilt så lenge det ikke kan holde en "super ytelse" (som oftest bare er et par prosent bedre enn før det ble klokket) over lang tid så er det ikke vits :p

 

jeg vil heller ha en stabil pc som yter bra enn en ustabil som yter max.

6806415[/snapback]

Dragracing er også unyttig, men det er artig for de som driver med det. En blodtrimma Top Fuel-bil hadde sikkert fått motorras etter noen få mil i vanlig bruk, og motorene totaloverhales mellom hvert eneste løp.

Husk at cutting edge-eksperimenter har en tendens til av og til å avstedkomme produkter som kommer sluttbrukeren til gode. Det kan jo hende at en av ekstremklokkerne plutselig oppdager noe som revolusjonerer hele kjøleteknologien ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kanskje ikke alt her i verden som blir bedre av at overklokk prikker inn storformen, men noen positive trekk fører det jo med seg. Blandt annet er dette noe jeg vil si har noe for seg iogmed at det muliggjør informasjon om produktene som man ellers ikke ville fått.

For meg har denne typen forsøk ganske stor nytteverdi ved kjøp av utstyr.

Nei, jeg har ikke råd til det absolutt nyeste, og jeg er heller ikke på fornavn med mr.ching på fabrikken. Nettopp derfor velger jeg de produktene som klokker bra, så snart de faller innfor det dødelige prissegmentet. Ihvertfall kan nytteverdien av slike forsøk sees hvis man måler dem opp mot en del av databransjens egne uttalelser, som selger produktene sine med skussmål som f.eks "har centrino prosessor"

Lenke til kommentar

Litt spesiell rekonrd, med tanke på at det finnes ett bedre skjemkort på markedet (x1950 XTX) Endea mer imponerende med WR da. Ellers kan kanskje GDDR4 minnet gi en del ekstra ytelse, når man tross alt har tvingt GPU til så ekstrame høyder.

 

Ellers kunne jeg ikke unngå å legge merke til at denne rekorden med single kort er bare 100 poeng fra Dreamhack WRen for under ett år siden, med to kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...