Gå til innhold

Kategori forslag: Russen


Er det ønskelig med et russeforum?  

234 stemmer

  1. 1. Er det ønskelig med et russeforum?

    • Ja
      69
    • Nei
      115
    • Bryr meg ikke
      50


Anbefalte innlegg

...og det kan man gjøre i en sticky tråd i ot baren eller et annet sted..

 

Jeg var russ06 og klarte meg fint uten et helt forum.

Jeg brukte størrelse 38 i sko i 96, så det skulle holde helt fint den dag i dag.

 

 

... går det ikke an å utvikle forumet litt? Og nei, har ingen tro på at nakenbaderne kommer til å skrike etter egen forumdel bare fordi russen får sin egen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter bare ikke hvordan å ha et emne for Russ blir annerledes fra Religion f.eks? Fordi det er mange som syns det å ha religion som kategori er helt meningsløst,mens andre syns det er utrolig kjekt. Det og hadde gått å ha som tråder i OT f.eks.

 

Det skaper jo ingen problemer for de som ikke vil ha russekategori, så hvorfor protestere og ødelegge for de som ønsker det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi trenger en egen russe kategori, altså: Forum > Samfunn/Kultur > Russ

 

Hvis dere søker på russ i dette forumet så for dere opp 11 sider som har russ i topic.

 

- Søk!

 

dette er mer en hva forum delen HWlan 06 har tilsammen ;) og det er flere sider en va Forum>Hardware>prosessor har!! :tease:

 

hvis ikke 11 sider om russ (+ noen mørketall :p som jeg ikke treffer med søker'n) er godt nokk argument så vet ikke jeg :no:

 

så la russen få sitt eget "område" :w00t:

 

Edit: kommer opp noe russland og russerne når du søker, men det er ikke snakk om mye!

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar

Helt klart ja for min del. En egen kategori kan gi mange bra tråder med tips og triks for russefeiringen. Det finnes ikke tvil i min 27 år gamle sjel :)

 

Hei,

 

tenkte berre å opplyse om at det nok ikkje blir eit Russeforum som følge av resultatet av denne avstemninga. (Klart nei-fleirtal)

 

Eg lar tråden og pollen vere åpen dersom det skulle komme nokon supergode innsikter etterkvart.

 

mvh.,

Vegard

6969523[/snapback]

 

Det bør da ikke være flertall som skal være kriterium? Er det mange nok som ønsker det så er det jo en god nok grunn. Flertallet på dette forumet ville jo ikke ha glede av en slik kategori, men det er uansett en god del som vil ha det. År etter år etter år. :)

Lenke til kommentar
Det bør da ikke være flertall som skal være kriterium? Er det mange nok som ønsker det så er det jo en god nok grunn. Flertallet på dette forumet ville jo ikke ha glede av en slik kategori, men det er uansett en god del som vil ha det. År etter år etter år. :)

7012862[/snapback]

 

Vel, eg ser litt på spørsmålet; "er det ønskelig med eit russeforum?" Avstemninga går ikkje på kor mange som faktisk ville tatt det i bruk, men på kor mange som ser det som hensiktsmessig å ha eit slikt forum. Eg meiner fremdeles at det ikkje er nødvendig, men om resten av forumstyret er ueinig med meg skal eg sjølvsagt gje meg på det... :)

Lenke til kommentar

Hvor vidt utenforstående finner det hensiktsmessig med et delforum de aldri kommer til å besøke eller poste i, blir nesten nødt til å stille i andre rekke her. Det som er viktig er de som faktisk kommer til å bruke et slikt delforum, år etter år.

 

Jeg stiller meg bak Dotten i denne saken. (Noe sier meg at det er første gang...)

Lenke til kommentar
Det bør da ikke være flertall som skal være kriterium? Er det mange nok som ønsker det så er det jo en god nok grunn. Flertallet på dette forumet ville jo ikke ha glede av en slik kategori, men det er uansett en god del som vil ha det. År etter år etter år. :)

7012862[/snapback]

 

Vel, eg ser litt på spørsmålet; "er det ønskelig med eit russeforum?" Avstemninga går ikkje på kor mange som faktisk ville tatt det i bruk, men på kor mange som ser det som hensiktsmessig å ha eit slikt forum. Eg meiner fremdeles at det ikkje er nødvendig, men om resten av forumstyret er ueinig med meg skal eg sjølvsagt gje meg på det... :)

7014027[/snapback]

 

hadde spørsmålet vært "er det ønskelig med et "Musikkskaping og instrumenter" forum tviler jeg på at et flertall ser på det som ønskelig. Jeg tror et russeforum ville hatt flere "faste" brukere enn en del av de mindre kategoriene. Men jeg syntes nå de aller er ønskelig, såfremt det er noen saklig grunn til det. Og jeg ser i aller høyeste grad en grunn til et russeforum, på lik linje med at HW-Lan har sin egen kategori. Det er langt flere brukere hvert år som blir russ enn det er brukere som skal på lan, vil jeg tørre å påstå. For ikke å snakke om de småkategoriene som "bøker" o.l. Bare med å skrive om det kan jeg se for meg alle de gode guidene og trådene med gode råd :)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg bryr meg spesielt mye, men om jeg som en gammel gledesdreper skulle komme med et poeng så er det at alle særgrupper har godt av et alternativt syn på sine oppfatninger som de kanskje ikke får hvis de har sitt eget forum der ingen andre vanker.

 

[Off topic rant]

Det er bare å se på et gjennomsnittlig sett med russeregler fra en fritt valgt by i et fritt valgt år så skjønner man at de lider av idemessig innavl. Russen er programforpliktet til å kopiere russen fra året før dem, uansett hvor mye russen før dem lovet å skjerpe seg. Og neste vårs russ kommer til å love akkurat det samme, på vegne av de som komme etter dem igjen. Som selvsagt gir katta og skal planlegge sine egne greier, som er basert på arvede forventninger til hvordan russetiden "skal" være og dermed blir like dumt.

[/Off topic rant]

 

Unnskyld tiraden. Hva russen gjør og ikke gjør har jeg ingenting med, med mindre de gjør det utenfor mitt soveromsvindu klokka 2 om natta. ;)

 

Poenget er at dersom disse trådene postes der det vanker andre enn dem selv kan de kanskje få innspill fra folk som heller litt kaldt vann i blodet på enkelte. Noen som kan si at "var det en dum ide for 3 år siden er det en dum ide idag", eller rett og slett bidra med litt livsvisdom og sunn fornuft. Boring, I know, men det kan umulig være til skade.

 

Noen nevnte religion som egen kategori. Men det er den faktisk ikke. Religionsdiskusjonene skjer i PRS, altså sammen med politikk og andre samfunnsorienterte diskusjoner. Hvilket betyr at de religiøse blir utsatt for de ikke troendes kritiske kommentarer. På samme måte møtes ulike andre "interessegrupper" i fri meningsutveksling, og gjør PRS til noe mer enn et hallelujamøte for de allerede overbeviste.

 

Dette er litt anderledes enn "faglig spesialiserte" forum som musikkskapning eller programmering som bare har intern interesse blant de som driver med det.

 

Nå er jeg sikker på at de troende kunne tenke seg å få utveksle tanker om sin religion uten å bli trakkasert av binærlogiske ateister, akkurat som russen kunne tenke seg å tenke ut [eksempler sensurert...] uten slemme bemerkninger fra folk som kanskje ikke engang har vært russ selv. Det er ikke så gøy å bli plaget av folk som ikke har fatta noen ting, enten man er pinsevenn eller russ.

 

Men vondt av det har de neppe.

 

Når det er sagt, det er ikke mitt forum, og jeg skal ikke stå i veien for folk som vil ha et forum. Lykke til!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

@TWFA: Hvor vidt russen gjør det samme som alle de foregående kullene har vel heller lite å si, da man gjerne er interessert i å diskutere fester, russebiler, russetreff, knuteregler, klær og alt mulig med folk fra sitt eget russekull. Det er snakk om diskusjon om ting som skjer der og da, ikke en generell "kunnskapsdatabase" der alle gode og mindre gode "ideer" listes opp, og ferdig med det.

 

Greit å opprette en sticky, men det bør vel være russ som diskuterer med russ fra eget kull, det året de er russ som står i fokus i en slik kategori?

 

 

Jeg ser heller ingen grunn til at disse eldre og mer erfarne medlemmene som f.eks. selv gjorde noe dumt i russetida ikke kan ta turen innom en eventuell russekategori og helle kaldt vann i årene til de aktive der. Kategorien blir åpen for alle, og jeg ser ikke helt det store argumentet.

Lenke til kommentar

Jeg ville nå helt klart gått innom en russekategori, like mye som jeg ville gått innom en religionskategori. Dette selv om jeg hverken er russ eller religiøs.

 

Men jeg ville ikke giddet å følge med i en russetråd.

 

Så om ikke annet så syntes jeg TWFA argumenterer mer for en russekategori enn mot :)

Lenke til kommentar

Jeg for min del håper at alle skolene som har en såkallt terrorsjef innen russen anmelder dem. En gang må det bli slutt på disse tåpelige russefeiringene. De er jo verre enn engelske fotballsupportere. Utvis de som ikke viser respekt for sine medelever, så blir det slutt på disse fantestrekene deres,

Lenke til kommentar

Hva bryr andre seg om at vi starter en egen russekategori? De fleste som har stemt nei er nok ikke russ i år heller. Menmen, vi får klare oss med det lille vi har. En russetråd som skal omhandle omtrent tusen (?) russ på denne siden. Hvor mange russ er det? Sikkert lurt å telle alle 88' modellene på forumet...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...