Gå til innhold

25K, hva ville du brukt dem til ?


Sephiroth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vent med å bruke de (spar de) til du tenker "dette må jeg bare ha, klarer meg ikke et sekund uten". DVS et tilfelle hvor du ikke er INNNOM tanken "dette er alt for mye penger på noe sånt".

 

Dette vil du sannsynligvis oppdage når du er keen på leilighet, bil, eller noe i den duren, men for all del, kjøp gjerne en vill gitar, et anlegg eller ny pc.

 

Så lenge du blir happy av det og det ikke går nevneverdig utover fremtiden din i en negativ retning.

Lenke til kommentar

ca.18500,- for anlegg (eventuelt hjemmekino) Holder jo mange mange år!! Spørs jo hvor fint du behandler dem.

 

Resten av pengene som blir på 6500,- bruker du til anlegg i bilen hvis du ikke har det fra før av. Har du det fra før av, kjøper du et diament skjede/ørering/ring erc. til dama di eller noe annet fint. :love:

 

Hvis du ikke ahr den beste økonomien kan det være litt lurt å spare...jeg ville helst ha hatt minst 70000 kroner i banken som nødtilfelle. Det skjedde en gang fattern fikk bruk for det når kjøleskapet gikk, måtte kjøpe ett nytt et for 15000. (lønninga kom ikke før om noen uker. (Nydelig kjøleskap! Isbit maksin/vann fra Samasung)

 

:yes:

Lenke til kommentar
For noen kjedelige forslag. Spare til hus? Man skal ikke spare lenge til anlegg, for deretter å bruke det på noe så kjedelig som hus. Kjøp noe skikkelig, f eks hjemmekino. Evt ta deg en extended ferie til Hawaii.

6724268[/snapback]

 

jeg ville brukt mine på en splitter ny bil....

 

kjedelig ?

 

i think not ;)

6724358[/snapback]

Vis meg en bil som ikke er smertefullt kjedelig til 25 000,-

Lenke til kommentar
Hei, kansje litt merklig post, men her it gos.

 

Jeg har i lengere tid spart opp penger til et nytt anlegg.

Har helet tiden sett for meg et Cerwin Vega anlegg til 25K (CLS + NAD+NAD) :dribble: 

Det er bare det at nå som jeg har 25 K, har jeg totalt fått kalde føtter.

Dette er snakk om MYE penger og logisk nok klarer jeg ikke å forsvare et 25K anlegg kjøp, selv om jeg veldig har lyst på det.

 

Da lurer jeg på, hva ville du brukt de pengene på ? jeg kan jo få ganske mye for den prisen.

Noen av mine interesser er: Data/It, Tv video, hifi, Gitar, tja det meste av elektronikk egentlig.

 

Så igjen hva ville du brukt 25.000 hvis du fikk det i dag ? :)

 

CV-SEPH    :w00t:

6723445[/snapback]

 

For å si deg hva jeg ville gjort. Første er å droppe cls-215 høyttalerne og heller gå for et pent brukt eksemplar av CV-1515. Disse vil koste deg rundt 10-11000,- Grunnen til det er fordi 1515 er blitt en meget ettertraktet høyttaler og de øker konstant i verdi. De spiller enda mer brutalt enn cls-215 gjør og i tillegg ser de bedre ut (ihvertfall etter min mening) Disse kan du selge siden med fortjeneste noe du kan glemme med cls-215.

 

Deretter ville jeg droppet nad forsterkerene å heller valgt det alternativet du fikk på avforum.no som er ICE baserte monoblokker. Enten Embla eller Midgard. Disse yter 600watt i 8ohm pr blokk noe som vil si at dette er forsterkere du kjøper en gang og kan bruke på uansett høyttaler frem til du ikke hører lenger. De spiller mye mye penere enn NAD så når du blir eldre å for et kvinnfolk som nekter deg halvannen meter med høyttaler i stua kan du fint selge CV'ene med fortjeneste å kjøpe noe mer sofistikerte høyttalere bygget for pen lyd etc men fremdeles bruke samme forsterkere. NAD annbefales sjeldent til anlegg for pen lyd.

 

Du får utvilsomt mye morsomt ut av et par 1515. Eneste oppgraderingen du senere kanskje kan ta er en SVS PB12-plus subwoofer som kan ta seg av de nederste frekvensene. (denne får det meste til å riste istykker)

Lenke til kommentar
Hei, kansje litt merklig post, men her it gos.

 

Jeg har i lengere tid spart opp penger til et nytt anlegg.

Har helet tiden sett for meg et Cerwin Vega anlegg til 25K (CLS + NAD+NAD) :dribble:  

Det er bare det at nå som jeg har 25 K, har jeg totalt fått kalde føtter.

Dette er snakk om MYE penger og logisk nok klarer jeg ikke å forsvare et 25K anlegg kjøp, selv om jeg veldig har lyst på det.

 

Da lurer jeg på, hva ville du brukt de pengene på ? jeg kan jo få ganske mye for den prisen.

Noen av mine interesser er: Data/It, Tv video, hifi, Gitar, tja det meste av elektronikk egentlig.

 

Så igjen hva ville du brukt 25.000 hvis du fikk det i dag ? :)

 

CV-SEPH    :w00t:

6723445[/snapback]

 

For å si deg hva jeg ville gjort. Første er å droppe cls-215 høyttalerne og heller gå for et pent brukt eksemplar av CV-1515. Disse vil koste deg rundt 10-11000,- Grunnen til det er fordi 1515 er blitt en meget ettertraktet høyttaler og de øker konstant i verdi. De spiller enda mer brutalt enn cls-215 gjør og i tillegg ser de bedre ut (ihvertfall etter min mening) Disse kan du selge siden med fortjeneste noe du kan glemme med cls-215.

 

Deretter ville jeg droppet nad forsterkerene å heller valgt det alternativet du fikk på avforum.no som er ICE baserte monoblokker. Enten Embla eller Midgard. Disse yter 600watt i 8ohm pr blokk noe som vil si at dette er forsterkere du kjøper en gang og kan bruke på uansett høyttaler frem til du ikke hører lenger. De spiller mye mye penere enn NAD så når du blir eldre å for et kvinnfolk som nekter deg halvannen meter med høyttaler i stua kan du fint selge CV'ene med fortjeneste å kjøpe noe mer sofistikerte høyttalere bygget for pen lyd etc men fremdeles bruke samme forsterkere. NAD annbefales sjeldent til anlegg for pen lyd.

 

Du får utvilsomt mye morsomt ut av et par 1515. Eneste oppgraderingen du senere kanskje kan ta er en SVS PB12-plus subwoofer som kan ta seg av de nederste frekvensene. (denne får det meste til å riste istykker)

6726626[/snapback]

Får man preamp, CV-1515 og monoblokker til 25 000 :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...