Gå til innhold

AMD X2, cache og pris

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

ok jeg har bestilt AMD X2 5000+

på psdata står det nå at det er 2*512kb med cache? men når jeg bestilte den sto det 2*1MB? så hva skjer.. har psdata opplyst feil da eller er det nå det er feil.. og vis de har riktig nå er cache 1MB og 2MB stor forskjell?burde jeg kjøpe en X2 5000+ med 1MB cache?

en annen rar ting er at "X2 4000+ 2*1MB er dyrere en X2 5000+...200ca dyrere

så jeg lurer litt på hva som skjer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ok jeg har bestilt AMD X2 5000+

på psdata står det nå at det er 2*512kb med cache? men når jeg bestilte den sto det 2*1MB? så hva skjer.. har psdata opplyst feil da eller er det nå det er feil.. og vis de har riktig nå er cache 1MB og 2MB stor forskjell?burde jeg kjøpe en X2 5000+ med 1MB cache?

en annen rar ting er at "X2 4000+ 2*1MB er dyrere en X2 5000+...200ca dyrere

så jeg lurer litt på hva som skjer...

6681228[/snapback]

PR-ratingen avgjør cachestørrelsen, så alle X2 5000+ har 2x512kB L2.

4000, 4400, 4800 og FX har 2x1MB.

3800, 4200, 4600 og 5000 har 2x512kB.

Jeg tror AMD har sluttet å produsere prosessorer med 1MB L2 pr kjerne (bortsett fra FX og Opteron). Forskjellen i ytelse er ikke så veldig stor, men har en viss betydning i for eksempel spill.

Skrevet

Jeg vet at i begynnelsen så var det noen som oppga 2x1MB L2-cache på X2 5000+, men det er feil.

Og det er riktig at AMD har sluttet med 2x1MB L2-cache per kjerne, for å få flere kjerner per wafer som gir mindre kostnader per cpu. Så da er det nok stor sannsynlighet for at FX-cpuene heretter egentlig er Opteroner.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet
må bare innrlmme at du skulle at bestillt et "Conroe" oppsett :D mye bedre ytelse for pengene

6687215[/snapback]

jaja ingenting er for sent da alt kan forandres.. jeg tenker seriøst på det da jeg er dritlei av alle forsinkelsene til AMD.

Skrevet
må bare innrlmme at du skulle at bestillt et "Conroe" oppsett :D mye bedre ytelse for pengene

6687215[/snapback]

jaja ingenting er for sent da alt kan forandres.. jeg tenker seriøst på det da jeg er dritlei av alle forsinkelsene til AMD.

6687589[/snapback]

Det er desverre mangelvare av Conroe også. Den billigste modellen er på lager noen steder. Det har også vært forsinkelser her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...