Gå til innhold

Hva er din favoritt-DVD?


L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg liker mine tre Tarantino-filmer. Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown: Alle kjøpt på HMV i London med noen års mellomrom, alle dobbeldisk og alle nydelige. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe noe Tarantino-collection fordi hans filmer er det laget så heftige utgaver av fra før. Jeg har også ventet med å anskaffe meg Kill Bill i påvente av at filmen blir klippet til èn film og servert i en heftig, europeisk utgave.

Lenke til kommentar

Min favoritt er kanskje POTC, der jeg fikk både den "normale" dvd-utgaven, pluss The Lost Disc av søsteren min til jul for et par år siden. Er nok den jeg har sett flest ganger (bortsett fra Harry Potter 1 på VHS:woot:).

 

Ellers er jeg rimelig forelsket i Tarantino-boksen min, for da jeg kjøpte den hadde jeg ikke sett noen av filmene hans, og nå elsker jeg alle. Matrix-boksen er jo rimelig sexy, og spekket med bonusmateriale, men har ikke fått sett noe særlig på den enda.

Lenke til kommentar
Jeg liker mine tre Tarantino-filmer. Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown: Alle kjøpt på HMV i London med noen års mellomrom, alle dobbeldisk og alle nydelige. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe noe Tarantino-collection fordi hans filmer er det laget så heftige utgaver av fra før. Jeg har også ventet med å anskaffe meg Kill Bill i påvente av at filmen blir klippet til èn film og servert i en heftig, europeisk utgave.

6675271[/snapback]

med resturant senen i farger!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg liker mine tre Tarantino-filmer. Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown: Alle kjøpt på HMV i London med noen års mellomrom, alle dobbeldisk og alle nydelige. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe noe Tarantino-collection fordi hans filmer er det laget så heftige utgaver av fra før. Jeg har også ventet med å anskaffe meg Kill Bill i påvente av at filmen blir klippet til èn film og servert i en heftig, europeisk utgave.

6675271[/snapback]

med resturant senen i farger!

6675399[/snapback]

 

Jepp, enig. Men jeg er redd den aldri kommer på europeiske markeder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hmm, nå begynner jeg å bli litt usikker på om kjøpet fra USA er så dårlig.

 

Jeg sammenlignet av en eller annen grunn min Book of The Dead med brodern sin i dag. Han bestilte sin fra USA da den var ny og dyr, mens jeg bestilte min fra Play for en hundrings. Jeg synes at coverene er oppsiktsvekkende ulike:

 

post-46601-1155578722_thumb.jpg

 

Nå inneholder jo R2-versjonen da en ganske så bra kortfilm med Bruce Campbell, men likevel... R1-versjonen ser jo MYE bedre ut! Den er mye mer dyp og detaljert. det som år litt inn og ut på coveret til R1-utgaven er på en måte bare tegnet på coveret til R2-utgaven!

 

Det er i allefall klart at om man er fan av Evil Dead, og om man ikke bryr seg så mye om prisen, så er kjøpet fra USA definitivt det beste.

6674245[/snapback]

 

Jeg har R2-versjonen, og coveret er klin lik din brors R1-versjon. Det er nok bare du som har vært veldig uheldig med kvaliteten på ditt cover.

 

---

 

Min favoritt-DVD må være Monty Python and the Holy Grail.

 

Ikke bare er det tidenes morsomste film, men DVD-utgaven er lekker.

 

B0001V01BQ.02.LZZZZZZZ.jpg

 

R2 CE United Kingdom - (Columbia Tristar Home Entertainment - Collectible Box Set)

Extras:

DISC 1

*The Film

Audio Commentary by Directors/Actors Terry Gilliam and Terry Jones

Audio Commentary by Actors John Cleese, Eric Idle & Michael Palin

Special Feature For The Hard Of Hearing (the Main Menu read out loud)

On-Screen Screenplay

'Follow The Killer Rabbit Feature'

DISC 2

Singalongs:

- "Knights Of The Round Table" (1:27)

- "Sir Robin" (1:26)

- "Monks Chant" (1:15)

"Quest For The Holy Grail Locations" documentary (47:00)

Sacred Relics:

- Education Film:

---- "How To Use Your Coconuts" (2:58)

- Japanese Version (8:34)

- "On Location With The Pythons" featurette (BBC Film Night Report) (17:11)

- Old Rubbish (6pages)

- Artefacts (5images)

- Photos (83images)

- Trailers:

---- Original UK Trailer (3:03)

---- US 2001 Re-Release Trailer (3:20)

- The Cast

Unshot Footage:

- Monty Python And The Holy Grail In Lego ("Knights Of The Round Table" Song performed with Lego) (1:38)

- "Location Recce" featurette (with Director's Commentary) (2:15)

- Unused Ideas (13images)

DVD-ROM Features:

- Weblinks

BOX

Monty Python and The Holy Grail Screenplay Book

Postcards

Numbered Senitype Film Cell

Subtitles:

English and 'For People Who Don't Like The Film'

Picture format:

1.85:1 Anamorphic PAL

Soundtrack(s):

English Dolby Digital 5.1

English Dolby Digital 2.0 Surround

Case type:

Special Case

Notes:

Custom package with additional contents over the regular SE's.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Design: The Lord of the Rings Trilogy: Limited Edition DVD Set

Denne er så vakker, desverre står ikkje innholdet i stil med innpakningen. I staden for massevis av ekstramateriell har dei lagt inn ein kinoversjon og ein utvida versjon i pakken. Den manglar også DTS-lydspor.

 

B000GTLR2A.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V60831307_.jpg

 

Med innhold og alt kjem The Lord of the Rings Trilogy: Extended Edition Set høgt opp på lista, tre fantastiske filmar og timevis med ekstramateriale, boksen er heller ikkje vond å sjå på.

Edit: Æsj...får vondt inni meg kvar gang eg ser Limited Edition-pakken, har så lyst å kjøpe.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Design: The Lord of the Rings Trilogy: Limited Edition DVD Set

Denne er så vakker, desverre står ikkje innholdet i stil med innpakningen.

 

Det er helt nye behind the scenes-dokumentarer også videre i den boksen da. I tillegg til de to forskjellige versjonene, som er på en egen dobbel-sidet DVD.

 

EDIT: Ja, har kjøpt. Kommer en gang neste uke. :)

Endret av Solid Snake
Lenke til kommentar
Design: The Lord of the Rings Trilogy: Limited Edition DVD Set

Denne er så vakker, desverre står ikkje innholdet i stil med innpakningen.

 

Det er helt nye behind the scenes-dokumentarer også videre i den boksen da. I tillegg til de to forskjellige versjonene, som er på en egen dobbel-sidet DVD.

 

EDIT: Ja, har kjøpt. Kommer en gang neste uke. :)

6791070[/snapback]

:love:

Du må kome med eit fyldig referat i Filmprat-tråden om den boksen, eg er på nippet til å bestille.

Lenke til kommentar
Jeg liker mine tre Tarantino-filmer. Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown: Alle kjøpt på HMV i London med noen års mellomrom, alle dobbeldisk og alle nydelige. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe noe Tarantino-collection fordi hans filmer er det laget så heftige utgaver av fra før. Jeg har også ventet med å anskaffe meg Kill Bill i påvente av at filmen blir klippet til èn film og servert i en heftig, europeisk utgave.

6675271[/snapback]

 

Skal den klippes sammen? sånn ca. utgivelsesdato på den? Den skal jeg ha :)

 

Uansett, de tre du nevner er høyt verdsatt her også, men jeg setter Gudfaren-boksen min med Triologien og en disk med ekstramateriale i en sort boks over.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar
Jeg liker mine tre Tarantino-filmer. Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown: Alle kjøpt på HMV i London med noen års mellomrom, alle dobbeldisk og alle nydelige. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe noe Tarantino-collection fordi hans filmer er det laget så heftige utgaver av fra før. Jeg har også ventet med å anskaffe meg Kill Bill i påvente av at filmen blir klippet til èn film og servert i en heftig, europeisk utgave.

6675271[/snapback]

med resturant senen i farger!

6675399[/snapback]

 

Jepp, enig. Men jeg er redd den aldri kommer på europeiske markeder.

6675450[/snapback]

 

Da kjøper man den japanske sone 2 utgaven så har man den i farger og den gjør se veldig mye bedre ut i farger for å si det pent. Kan kjøpes fra YesAsia.com.

Kill Bill, vol. 1

 

 

Favoritt utgaver:

 

Taegukgi : 4 disc Special Limited Edition:

 

l(167).jpg

 

Infernal Affairs Trilogy Boxset Limited Edition:

 

l(820).jpg

 

A Better Tomorrow I, II, III Collection:

 

l(12).jpg

 

Alle kan kjøpes fra DVDfromKorea.com

 

For ikke å glemme den første utgaven av Fight Club på R1 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...