Gå til innhold

Demo av Dark Messiah of Might & Magic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oblivion er så langt bort fra rollespill man kan få en rollespill, til om med FAble er mer rollespill en Oblivion (likte det første oblivion).

 

Har spillt rollespill siden Vallhall på spectrum 48k (bare skrift) så jeg har en viss forventing når det blir lovet et godt rollespill.

 

Og Dark Messiah er enda mindre rollespill enn Oblivion, mye mindre, jeg vil ikke en gang kalle det for et rollespill.

Lenke til kommentar
1. person? Rollespill er jo egentlig som skapt for 3. person. Det er derfor det kun finnes 2-3 stykker som har 1. person (Morrowind og Oblivion, pluss noen til).

 

Jeg har skikkelig sansen for First Person RPG, men det kommer ikke så mange av dem. Men når man først skal trekke frem spill i sjangeren, så må man også trekke frem System Shock serien :)

 

Ellers hadde jeg sansen for Deus Ex også. Deus Ex 2 derimot var en kjempe skuffelse.

 

Men har spillt gjennom demoen et par ganger. Synes den virker veldig bra. Trur dette kan bli en av de store i sjangeren. Men jeg har litt problemer med denne måten å gjennomføre nærkamp på.

Men jeg liker Severance type kamp kontroll bedre. Det vil si "frem -> frem + mus1" i stedet for "frem + hold mus1 -> vent -> slipp mus1".

 

edit: Trykkfeil

Endret av YoYo
Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt gjennom demoen 3 ganger eller noe sånt, og må si jeg er storfornøyd!

 

Sinnsykt heftig kampsystem, og meget bra at de har gjort det slik at man ser føttene når man ser ned og slikt, da jeg synes det øker innlevelsen en god del.

 

Det skal bli spennende å se resten av spillet så snart det dukker opp i butikkene, jeg tror dette kan bli utrolig bra. :yes:

 

YoYo: Enig i det med System Shock-serien, i allefall System Shock 2 (jeg har ikke prøvd det første selv). Hvorvidt det blir riktig å kalle det et rollespill eller ikke er jeg litt usikker på, men det har i allefall noen ganske gjennomførte RPG-elementer med tanke på hvordan man kan utvikle characteren og slikt. Det er helt klart et av de aller beste spillene jeg noensinne har spilt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Severance sier du? Jeg spilte gjennom Severance med ALLE karakterene og lærte alle de fete og kompliserte komboene på tastatur. Må vel prøve dette da. Så en techdemo fra E3 som var helt vanvittig.

 

System Shock 1 er mye mye vanskeligere enn 2'rn, fordi det fantes ikke normalt mussystem som vi er vant til, mouselook. Så man måtte mappe alle synsfunksjoner til tastaturet, ble rimelig HEFTIG mange knapper å holde styr på bare for å gå rundt og se seg opp og ned og til siden. Husk, i Doom kunne man ikke se oppover engang, så dette var temmelig banebrytende.

 

Pluss det er et helt interface med biomods og programvareplugins å huske på også. Og grafikken ser ikke pen ut, men det glemmer man ganske kjapt fordi spillet rett og slett er dødsbra. Også er en stor del av spillet i "cyberspace", som er terminaler som står rundt omkring der man logger seg på og flyter rundt og løser små gåter eller åpner låste dører og plukker opp informasjonskapsler og programvare, pluss slåss med vaktprogrammer. I SS2 er cyberspace kun helt i slutten. Du logger ikke på terminaler og oppgraderer skills i enern, det var jo noe Shodan gjorde i 2'rn for å gjøre deg til hennes perfekte avatar.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Og Dark Messiah er enda mindre rollespill enn Oblivion, mye mindre, jeg vil ikke en gang kalle det for et rollespill.

 

Tja med fast travel og at alle til envher tid er på samme lvl med Oblivion så vet jeg ikke helt.

 

Uansett ikke helt poenget egentlig, Mesiah er nokk det Oblivion prøvdet på å lage. Men nå må jeg jo prøve Mesiah mer først da, så skal ikke utale meg så mye om det enda.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at det er noe å diskutere. Dark Messiah er jo IKKE et rollespill, og det har jo utviklerne selv sagt! Det er et actionspill med RPG-elementer. Det er heller ikke hva Oblivion noen gang prøvde å være. Oblivion er et open-ended RPG hvor du kan gå hvor du vil, skreddersy din karakter, gjøre sideoppdrag, osv. Dark Messiah er ikke slik. Man kan ikke gjøre sideoppdrag, da man hele tiden vandrer i en stor "gang" hvor man av og til skal få små valg som f.eks. hvor å entre fiendens leir slik man gjør i demoen. Man kan gå opp i level, men systemet er laaaangt ifra like massivt som andre rollespill.

 

Bitex, demoen bruker akkurat samme brett som tech-demoen (pluss et treningsbrett).

Men selv om at du har sett tech-demoen er demoen verdå laste ned. Å se dette spillet er på langt nær like utrolig tøft som det er å spille det. ;)

 

EDIT: Fra denne siden kan dere lese følgende:

 

Almost two years later Ubisoft dropped the bomb: they appointed a task force to reinvent the franchise - to take the key ingredients of 3DO´s M&M universe and create a new foundation for all M&M games to come. Heroes would be continued with a 5th game - but there's no RPG in the pipeline! The new Dark Messiah of Might & Magic is marketed as an action game with an "RPG-layer" - does this mean it's an action-RPG or is it just a shooter with a few stats?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Oblivion er et open-ended RPG hvor du kan gå hvor du vil, skreddersy din karakter, gjøre sideoppdrag,

 

Nei vær så snill da, portene står bare der å venter som du kan gå inn i når som helst, så kan du fast travel rundt for å ta drøss xp oppdrag som alle rpg har hatt siden tidenes morgen.

 

 

Står fortsatt på den meningen at mesiah har fått til det Oblivion prøvdet på

Lenke til kommentar

Se i min EDIT i posten over, så ser du at de selv ikke engang satser på å kalle det et rollespill.

 

Oblivion ER open-ended. Hvis du nekter på det, så har du ikke forstått meningen med ordet. Ja, det er scriptet - noen som har sagt noe annet?

Det jeg mener er at du kan gå HVOR SOM HELST, når som helst, og at du kan ta massevis av oppdrag i den rekkefølgen du vil, og du kan spille i over hundre timer uten engang å røre hovedoppdragene. DET er open-ended. 100%.

 

EDIT: Det eneste Dark Messiah har som Oblivion (og de aller, aller, aller, aller fleste andre rollespill) ikke har, er et veldig intrigende kampsystem. Rollespill har ikke ofte veldig tøffe, innovative kampsystemer, de satser mye mer på andre ting. Ja, Oblivion sitt kampsystem er kjedelig i forhold til Dark Messiah sitt, men så er det også kjedeligere enn Max Payne 2 sitt, og Max Payne 2 er nesten like mye i samme sjanger med Oblivion som Dark Messiah er (altså omtrent ikke i det hele tatt). De kan sammenlignes på veldig, veldig få steder.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Forstår hvordan du tenker, du har rett i forhold til det.

 

Poenget mitt er at jeg ikke synes Oblivion fungerer på det det prøver på + at det har mange likhets trekk med det jeg har prøvd av Mesiah (de trekkene du nevner er det Oblivion har prøvd på for å bli tillnærmet et rpg spill)

 

Uansett for å gjøre det enkelt synes jeg Mesiah virker kjempe bra Mens Oblivion skuffet på alle områder uten selve grafikken.

 

edit

Oblivion skuffet mest i forhold til forgjengeren som jeg elsket

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Dette spillet hadde jo bra flyt det! Spiller på fullt 1280x 1024x, men uten AA eller AF.

På en 6600GT!  :D

Digger Source!

6643661[/snapback]

 

Hva er resten av maskinvaren din da?

 

Har:

AMD XP3000

1Gig RAM

6600GT

 

Hakket ganske mye for meg under kampene :(

6644409[/snapback]

6600GT

AMD64 3500+

2Gb RAM

Lenke til kommentar
Det er nok ikke noe mye annet enn det man ser ved første gjennomspilling. Du kan dog finne en kjetting du kan klatre ned, for å entre orkeleiren fra en annen vinkel. Dessuten finnes det ei lita trehytte du kan gå inn i, men den inneholder bare en Health-potion.

6644695[/snapback]

Det ligger også en manapotion på en plattform under trehytta du nevner. Den plattformen er forresten ikke så lett å se, jeg fant den ved en tilfeldighet selv. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...