Gå til innhold

Demo av Dark Messiah of Might & Magic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nøyaktig hva har han rett i?

 

AT Oblivon ikke gir meg rpg følelsen, skal han få rett slik at jeg gjør det?.

 

edit

Når du ser øverst på det jenssen qoutet meg på, forklarer jeg jo det igjen. Men på måten han svarte på virker det ikke som han ønsker å få det med seg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

At du får ikke får en spesifikk følelse av 'TES4: Oblivion' er egentlig irrellevant, siden du angrep spillet på et objektivt grunnlag. Nemlig at det er i mindre grad et rollespill enn f.eks. Fable (debatten trenger jo ikke å være helt objektiv selvsagt, men i utgangspunktet bør den være det, siden et rollespill er en ganske klart definert sak).

 

Jeg har sett litt på debatten selv (og var med tidlig, jeg skrev ganske så nøyaktig akkurat det samme som «maanemann»), og du kommer med argumenter som ikke holder mål simalarion. Det er tydelig at du ikke har fått med deg hva som faktisk gjør et rollespill til et rollespill. Denne diskusjonen er egentlig ikke noe poeng i å ta videre, for det hele står nå på en subjektiv oppfattelse av hva 'Oblivion' er, og det innebærer relative størrelser, noe man egentlig ikke kan krangle om. Det opprinnelige var dog noe jeg mener er en misforståelse om hva et rollespill egentlig er. Det går det jo an å diskutere.

 

For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt kritikken mot 'Oblivion'. At man kan gjøre hva man vil er jo essensielt. Det, samt det adaptive skill-systemet er jo det som gjør spillet til et bra rollespill. Man kan spille akkurat den rollen man vil.

 

Spør en hvilken som helst rollespillfantast om hva som er favorittrollespillet hans, så skal jeg nesten garantere deg at han liker spill med løse regler. Han lager kanskje noen spill selv.

 

Poenget er en god historie, og gode game-mechanics, som ikke står i veien for spillerne, og hva disse kunne finne på.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Det opprinnelig var dog noe jeg mener er en misforståelse om hva et rollespill egentlig er. Det går det jo an å diskutere.

 

Det er akkurat her det har gått galt, noe jeg har prøvd å forklarer flere ganger. Oblivion ga meg ikke rpg følelsen jeg forventet, faktisk ingenting. At til og med Fable var mer rollespill en Oblivion var kun et utsagn for å sette saken på spissen, og ikke hva som teknisk sett er kjennetegner et rollespil , nøyaktig dette har blitt missforstått og jeg har prøvd å forklare det fler ganger med mindre hell.

 

Blant mine favoritter har jeg Gothic og eye of the beholder (når man tar hensyn til når spillene kom ut)

 

Gleder meg til å få prøvd mer av mesiah, så får jeg håpe det ikke er så linært som mange tror.

 

Nå skal jeg på fest, så nå blir det pause i diskusjonen ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ah, deilig opplevelse! Var så digg når man kommer ut av hulen mot det store "fortet" hvor man møter orcer. Skikkelig cinematic følelse.. :) Fikk selv litt sjokk hvor kort demoen var til tross for at jeg leste mange "klager" på det her, men utviklerne klarte det oppgaven deres var, å få publikum til å bestemme seg fort; "Dette spillet skal jeg ikke gå glipp av!".. Skal nærmest stå i kø for dette spillet. Genialt! En annen veldig positiv ting, det krever ikke mye, som andre her også nevner. Stort pluss! Jeg vil nesten drar den så langt at jeg kaller dette spillet "en liten revolusjon", med tanke på både fotorealismen (selv om hl2/doom3 var først ute) og de realistiske mulighetene innen fysikk.. Her har utviklerne dratt valve motoren et hakk videre! Og noe av det mest morsomme som jeg sjelden ser (siden Tribes) er at man faktisk ser kroppen sin.. :) sier som en hr.Jenssen, det første jeg gjorde var å se ned på kroppen min, meget fascinerende.. hehe.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Du mente tydeligvis noe annet enn det du skrev.

 

Nei jeg mener nøyaktig det jeg skrev, men det er dårlig formulert slik at det ble missforstått med hva et rollespill teknisk sett skal være. Men hele poenget fra min side hvar å fortelle hva Oblivon føltes som for min del.

 

 

Prøvd å forklare det flere ganger til deg gjennom tråden men har ikke lykkes med det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ekstrem sarkasme? :hmm:

 

Forøvrig er jeg ikke helt enig, simalarion. Jeg kan ikke finne et eneste sted hvor du har prvd å forklare meg, bortsett fra på slutten. Når så mange (omtrent alle som leste i tråden) "misforsto" deg, er det vel heller formuleringen din som bør endres litt. For oss hørtes det klart og tydelig ut som om at du påsto at Oblivion ikke kunne kalles et rollespill, på objektivt grunnlag - og at Dark Messiah ville bli et mye bedre rollespill.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det var nok litt sarkastisk ja, for å vise for idiotisk det er å si at bethesda prøvde å lage et spill som Dark Messiah når det lagde Oblivion, det blir som å si at Stabburet prøvde å lage fiskesuppe når de lagde Grandiosa. Oblivion og Dark Messiah er ikke en gang i samme sjanger og kan under ingen omstendigheter sammenlignes.

Lenke til kommentar
Det var nok litt sarkastisk ja, for å vise for idiotisk det er å si at bethesda prøvde å lage et spill som Dark Messiah når det lagde Oblivion, det blir som å si at Stabburet prøvde å lage fiskesuppe når de lagde Grandiosa. Oblivion og Dark Messiah er ikke en gang i samme sjanger og kan under ingen omstendigheter sammenlignes.

6670019[/snapback]

Phew!... ble et øyeblikk usikker om en kar som deg selv hadde sånne meninger ;)
Lenke til kommentar
Det var nok litt sarkastisk ja, for å vise for idiotisk det er å si at bethesda prøvde å lage et spill som Dark Messiah når det lagde Oblivion, det blir som å si at Stabburet prøvde å lage fiskesuppe når de lagde Grandiosa. Oblivion og Dark Messiah er ikke en gang i samme sjanger og kan under ingen omstendigheter sammenlignes.

6670019[/snapback]

 

 

Word^^

Lenke til kommentar

Igjen, Simalarion, folk har fått det med seg at du på en objektiv måte sa at Oblivion ikke kvalifiserte seg til å være et rollespill, og dermed blir sammenligningen hans ganske bra. Jeg tviler på at Bethesda, da de lagde sitt spill, tenkte "vi lager et spill som er kjempescriptet, med et jævlig kult fightesystem", og feilet med det. "Oops, faen, dette ble jo kjempeåpent, det var jo ikke meningen!". Det var aldri meningen for Oblivion å være noe scriptet action-semi-rollespill, og det var aldri meningen at Dark Messiah skulle (skal) bli noe rollespill. Dark Messiah er ikke et spill som Bethesda prøvde å lage da de lagde Oblivion. Forskjellene er gigantiske.

 

Det kan godt hende at du mente noe annet, men siden alle vi andre oppfattet det på akkurat den måten du skrev det, må du ha skrevet noe feil - jeg tviler på at så mange klarer å mistolke et innlegg med mindre det er noe med innlegget selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...