Gå til innhold

Demo av Dark Messiah of Might & Magic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke installert det:(

 

Installshield stopper plutselig og vil ikke fortsette.

Jeg har prøvd komplabilitetsvalg, men ikke noe funker:(

 

Hjelp!

6638589[/snapback]

 

Har du Norton Antivirus?

 

Den stoppa hos meg også, men etter et par minutter kom det opp en pop-up som sa noe sånt som "Regler har blitt laget for Dark Messiah Demo", og alt gikk fint videre.

 

Trolig er det installshield som kobler seg opp mot internett eller noe, og slikt liker ikke Norton.

 

Når det gjelder selve spillet: WOW! Dette var kjempestilig! Mye bedre enn jeg regnet med, og jeg fikk sånn OK ytelse med mitt aldrende Ati X600-kort. Det er nesten så man må syntes litt synd på andre spillutgivere som skal komme med nye nærkampssystemer...

 

Bortsett fra det syntes jeg at å spille "mage" var ganske ueffektivt. Var rett og slett umulig å bare spille med spells - De var altfor ueffektive. Altså, nå kan dette skyldes at det bare var tre spells - Men jeg tviler på at mage blir så veldig morsomt å spille.

 

På den annen side var sverdkampene overmorsomme. Kutte av hodet og lemmer, eller sette opp feller var en genial ide. Selvom sistenvnte kanskje var LITT for effektiv. Jeg frykter at etterhvert vil mange gjøre som de gjorde i f.eks Prince of Persia: Warrior Within - Velge den letteste veien og bare kaste fiendene utenfor stup...

 

Til sist vil jeg få si at ENDELIG er det et førstepersonsspill som har fått til det at du kan se kroppen din. Alt føltes litt mer naturlig ut, på grunn av blant annet at når man så seg rundt i stående stilling tok det en stund før resten av kroppen reagerte. Nydelig. Svømming var også bra, endelig ser man hendene sine mesn man svømmer. Men når man "stod" stille under vann var føttene merkelig rette og bevegelsesløse, Arkane, hva var det for noe?

Lenke til kommentar

Mage blir nok kraftigere etter hvert som man kommer opp i høyere nivåer. Da får man mer HP og mana også, skal du se. :)

 

FEAR, Call of Juarez, Riddick... Disse er få av en god del spill hvor du ser kroppen din i spillet. Men jeg skal være enig i at det er for få av dem :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Har lastet det ned to ganger nå, men det klikker fremdeles under oppstarten, trenger engine.dll, noen som kan maile den til meg så jeg også får spille det?

 

EDIT: Vel, fikk engine.dll fila av Flaringo, men det hjalp desverre ikke, har fremdeles det samme problemet og får ikke til å spille spillet :(

6638390[/snapback]

 

Jeg tror dette er et problem som kan oppstå med flere source spill. Start spillet igjen og skriv ned den eksakte meldinga du får og skriv den inn på google...

Lenke til kommentar

Joda, spillet var morsomt det. Spilte gjennom det bare en gang da, men tok meg god tid. Mange ting man kan gå glipp av hvis man ikke leter (klatre opp alle tau/kjettinger osv). Men fy flate som det hakket til meg, jeg ble faktisk nødt til å sette alt ned på "low" for å få fin flyt.

 

Valgte å makse hide/backstab greia. Men fikk aldri testa backstab, fordi jeg ble alltid fristet til å sparke fienden utenfor klippekanten.

Lenke til kommentar

Det funket ikke. Grafikken på menyen var fucka og spillet hoppa ut til windows når jeg startet. Vet at jeg har alt for dårlig skjermkort i følge hva som står på minimum system requirements, men css og half life 2 går jo bra, burde ikke dette også funke ettersom det er på samme engine?

Lenke til kommentar

F**n! Får ikke installert spillet en gang.

Jeg har ikke plass på defaultdisken, så jeg må legge spillet inn på en annen disk.

Når jeg forandrer mappa til en annen disk blir jeg nektet å installere det selv om jeg har nok plass.

Hadde virkelig lyst til å prøve dette spillet :(

 

Så kommer Gothic 3 snart også, snakk om hele jula mitt i trynet

Ikke glem Neverwinter Nights 2. Det er rett rundt hjørnet, og jeg gleder meg som en ugle :D

Har alltid foretrukket 3. persons rollespill.

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar
Har alltid foretrukket 3. persons rollespill.

6642314[/snapback]

Huff, personlig synes jeg rollespill bør være 1. person. Da lever jeg mer mye mer inn i spillverdenen, og dermed også rollen min. Men men, smak og behag selvsagt. :)

 

Fælt så langt tid det skulle ta å laste ned denne demoen da? Sikkert bare fordi jeg gleder meg så fælt. :p

Lenke til kommentar

1. person? Rollespill er jo egentlig som skapt for 3. person. Det er derfor det kun finnes 2-3 stykker som har 1. person (Morrowind og Oblivion, pluss noen til).

 

Men jeg skal være enig med deg i at et fugleperspektiv, slik man har i Diablo, NWN, Titan Quest, osv, er mye mer upersonlig. Man får ikke den samme følelsen av å være karakteren man spiller. Jeg liker det best slik som i Gothic, at man har "kamera" rett bak hodet til karakteren man er. Dark Messiah kan ikke akkurat kalles et rollespill, men om andre rollespill klarer å utføre 1-person så elegant som Dark Messiah (og helst så langt ifra den dølle måten i Oblivion), så skal jeg gjerne ønske 1. person velkommen til rollespillverdenen. :)

Lenke til kommentar
F**n! Får ikke installert spillet en gang.

Jeg har ikke plass på defaultdisken, så jeg må legge spillet inn på en annen disk.

Når jeg forandrer mappa til en annen disk blir jeg nektet å installere det selv om jeg har nok plass.

Hadde virkelig lyst til å prøve dette spillet :(

 

Problemet er at installer'en er så lam i hodet at den forventer at du kommer til å pakke ut spillet på C:\. Faktum er at du trenger 2.8GB på den disken som %TEMP% peker på. Dette kan være hvor som helst, men dessverre så er den idiotiske installer'en hardkoda til å sjekke om du har nok ledig plass på C: og nekter å installere uansett hvis dette ikke er tilfelle.

 

Joda, 99/100 PC-brukere har bare en partisjon per disk, og da er det kanskje lettvindt å bare anta at alt uansett havner på C:\ - drit i at en OS-reinstallasjon dermed også mer eller mindre krever at overskriver hele fordømte disken med 0-bytes og mister alt du hadde av data - men selv herr hvermannsen har kanskje mer enn 1 disk, og da finnes det jo faktisk minst en D: disk likevel.

 

Uansett - lamskallene som har laga installasjonen burde kanskje holdt seg til å lage websider med frontpage, for faktisk er det ikke mulig å installere denne demoen med mindre du har 2.8GB ledig plass på den disken som tilfeldigvis har stasjonsbokstav C: i Windows ..

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig installert det, det var det problemet med Norton som ble nevnt tidligere. Det tok en stund før endelig Norton spurte om det var greit at Installshield kobla seg til nettet. "Seff er det greit, jeg har jo adsl fra Telenor!"

 

:p

 

Men, uansett, spillet blir tøft! Noen ganger sakka det fælt ned, et problem det kun fins to sinnsykt irriterende måter å løse på! Enten gå til oppgavebehandlinga med spillet gående og sette høy prioritet på mm.exe, eller slå på DEP. For at det siste skal fungere må du restarte maskina. Det irriterende med det er at når DEP er på må du legge til mange flere program på "tillatt"-listen til DEP tjenesten, og uten dette vil ikke mange programmer fungere...

 

Dette skjedde også med Tomb Raider Legends... :(

Lenke til kommentar
Litt for kort for å være en 1.4GB fil, men det var en av de bedre demoene jeg har prøvd i år. 1680x1050 uten problemer, og finfin ytelse på en aldrende maskin. Det var også flott å få nok skillpoints til å prøve ut de forskjellige spillestilene. :)

6639230[/snapback]

 

Hva slags maskinvare snakker vi?

 

Jeg synes nå spillet hadde en elendig flyt på min, og den er da relativt grei, klarer fint å spille f.eks. Oblivion på den.

 

Dessuten var det flere irriterende momenter ved det grafiske. Av en eller annen grunn har de tatt i bruk en slags «depth of field»-effekt som skjærer alt over en kam etter en viss distanse. Det hele ser ut som elendig FSAA (og jeg liker ikke AA i utgangspunktet). Ikke ble jeg spesielt imponert over hva de grafiske artistene har prestert heller. Middelmådige teksturer og til dels altfor få polygoner på en del saker.

 

I tillegg var level-design ganske så labert. Unaturlige mengder duppeditter en kan ta i bruk ved hjelp av en fysikkmotor som ikke var spesielt nøyaktig (prøv f.eks å skyte en pil på ork nummer to (han som går på platformen man kan ødelegge ved å kappe et tau), det fungerer ikke, fordi tauet som er foran han tydeligvis er flere meter bredt).

 

Kamp-systemet var helt ok, men jeg hadde forventet bedre. Ja, det fungerer en hel del bedre enn mye annet på markedet, men det var ikke så bra som jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
Øh, vist du trodde Oblivion skulle bli som Dark Messiah kan ikke du ha følgt så masse med på Oblivion.

 

Nei ikke helt riktig missforstått ;)

 

Oblivion er så langt bort fra rollespill man kan få en rollespill, til om med FAble er mer rollespill en Oblivion (likte det første oblivion).

 

Har spillt rollespill siden Vallhall på spectrum 48k (bare skrift) så jeg har en viss forventing når det blir lovet et godt rollespill.

Lenke til kommentar
Oblivion er så langt bort fra rollespill man kan få en rollespill, til om med FAble er mer rollespill en Oblivion (likte det første oblivion).

 

Det første 'Oblivion'? Det er bare ett 'Oblivion', nemlig 'The Elder Scrolls IV: Oblivion'. Jeg regner med du mener 'Arena' da muligens?

 

Om du synes 'Fable' «er mer» rollespill enn 'TES4: Oblivion', da tror jeg du bør prøve «pen & paper» en gang snart, eller eventuelt melde deg på impro-teater eller noe lignende. Rollespill har alt med valgmuligheter og åpenhet å gjøre. Det er din egen fantasi som er viktigst, deretter kommer omstendighetene fantasien din får utspille seg i. I dataspill blir det selvfølgelig noe helt annet, men om man skal ha en skala som simpelthen heter «rollespill» tror jeg nok 'TES4: Oblivion' ville ha havnet en god del høyere enn 'Fable'.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...