Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

 

Jepp, jeg går mot Whey Tech selv. Men jeg ville bestilt smaksprøve før du handler. Sjokoladen er ikke KONGE :p Jordbæren likte jeg veldig godt, smakte litago selv med vann!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kreatin gjør at det binner seg mer vann i musklene. De fleste går opp 1-3kg ved bruk av kreatin, men dette forsvinner 1 uke etter du slutter. Du blir sterkere mens du går på kreatin, men som sagt. Det gir ikke en varlig effekt.

Ikke helt. Kreatin har som funksjon at den regenererer ATP i (muskel)cellene slik at mengden tilgjengelig energi som kan brukes under tunge løft økes.

 

Kreatin gir en varig effekt på den måten at man klarer å gjøre tyngre løft under trening, noe som vil gi en større styrkeøkning over tid. Denne fremgangen blir ikke borte dersom man slutter å ta kreatin.

 

Det er forøvrig ikke noe poeng i å betale dyre dommer for designerkreatin. Ren kreatinmonohydrat har hatt positive resultater i kliniske tester i mange år. Det samme kan ikke sies om mange av de andre, langt dyrere produktene.

 

Edit: Dersom man skal kjøpe kreatin monohydrat, så anbefaler jeg bulkhandelen hos PF.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Må huske på at du inntar protein hele dagen og når keasin bruker opp mot 8 timer på å bli prossessert, så vil du med et godt kosthold alltid ha proteiner som blir klargjort og tatt i bruk (I know, veldig banalt fortalt!)

 

 

Ja, selvfølgelig, men som jeg sa hvis du tar myse protein rett etter trening og deretter spiser et stort måltid får du jo som regel i deg en del protein.

 

Altså, det vil være 40g protein i en 50/50 fordeling også. Bare at den ene hindrer nedbrytning og den andre støtte oppbygning. Hvis kroppen din bryter ned og mysen bygger opp, så ender du jo i netto null. Hvis kaseinet hindrer at kroppen din bryter ned, og myse bygger opp, så ender du jo i netto pluss. Satt litt på spissen.

 

Er det ikke myse som hindrer nedbryting og kasein som bygger opp?

 

La oss si du trenger 20 gram protein til å hindre nedbryting etter trening. Da ville det jo holdt med 20 gram 100% myse, mens man hadde trengt 40 gram 50/50?

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Kreatin gjør at det binner seg mer vann i musklene. De fleste går opp 1-3kg ved bruk av kreatin, men dette forsvinner 1 uke etter du slutter. Du blir sterkere mens du går på kreatin, men som sagt. Det gir ikke en varlig effekt.

Ikke helt. Kreatin har som funksjon at den regenererer ATP i (muskel)cellene slik at mengden tilgjengelig energi som kan brukes under tunge løft økes.

 

Kreatin gir en varig effekt på den måten at man klarer å gjøre tyngre løft under trening, noe som vil gi en større styrkeøkning over tid. Denne fremgangen blir ikke borte dersom man slutter å ta kreatin.

 

Det er forøvrig ikke noe poeng i å betale dyre dommer for designerkreatin. Ren kreatinmonohydrat har hatt positive resultater i kliniske tester i mange år. Det samme kan ikke sies om mange av de andre, langt dyrere produktene.

 

Edit: Dersom man skal kjøpe kreatin monohydrat, så anbefaler jeg bulkhandelen hos PF.

 

Kreatin har ikke varig effekt, men ved å bruke kreatin vil man klare tyngre/større løft som gjør at mer muskler brytes ned og bygges opp igjen. Oppbygde muskler vil ikke forsvinne ved å slutte på kreatin, MEN den ekstra styrken kreatin faktisk gir, forsvinner kort tid etter avsluttet "kur"

 

Og helt enig, billig kreatin holder lenge! :) Men når man først kjøper fra PF er det like så greit å kjøpe kreatinet samme plass.

Lenke til kommentar

biskop: forbanna billig pulver då. Hadde iallfall ikkje klaga på prisen på det.

 

Spørsmål eg treng svar på asap:

ProZyme: https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg

 

Det er kvalitetsprodukt? Tenker då på at det er 50:50, og lite fett og karbohydrat. Nokon - som gjer at eg burde revurdere å kjøpe det? Tilbudet på 700kr varer ut veka, etter det kostar det 1 000kr

Lenke til kommentar

biskop: forbanna billig pulver då. Hadde iallfall ikkje klaga på prisen på det.

 

Spørsmål eg treng svar på asap:

ProZyme: https://www.tn.no/bu...ukt/prozyme-3kg

 

Det er kvalitetsprodukt? Tenker då på at det er 50:50, og lite fett og karbohydrat. Nokon - som gjer at eg burde revurdere å kjøpe det? Tilbudet på 700kr varer ut veka, etter det kostar det 1 000kr

 

jaaaaaaa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...