Gå til innhold

Microsoft viser ny hjemmeside


Anbefalte innlegg

Til opplysning gjør Microsoft det samme i Windows Live Mail (nye Hotmail), og serverer en skikkelig nedstrippet versjon til Firefox/Opera-brukere. Microsoft har åpenbart ikke lært fra problemene med MSN.com og dens blokking/ødelegging for Opera.

6565784[/snapback]

Egentlig ganske hårreisende, men det kan jo fikses på en enkel måte: Bytt leverandør av webmail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft har sluppet forhåndsvisning av selskapets nye hjemmeside, men Firefox- og Opera-brukere stenges ute.
Hva er egentlig vitsen? Microsoft får jo bare enda mer negativ omtale.....

 

 

Noen som har prøvd å validere siden? :evil:Failed validation, 113 errors :lol:

6565699[/snapback]

 

Men kan en bruke dette verktøyet på alle sider ?

 

prøvde på en side jeg vet prøver å sette sammen, fikk bare 4 feil der.

Lenke til kommentar
Fungerer ikke i Opera heller (noe som strengt tatt burde ha stått i artikkelen når Firefox nevnes). Kan nok være at det bare er fordi det er "preview" som kindings skriver, men hvis ikke, er det et dårlig skjult triks for å få folk over til IE igjen...

6565319[/snapback]

 

Bare til å maskere Opera som IE så kommer man fint inn på den.

6565349[/snapback]

Sant, man må bare ha Opera 9.0 eller nyere som har denne "mask as IE" opsjonen under "site preferences". Den gamle "Identify as IE" opsjonen er ikke bra nok. Fungerer som en drøm her i Opera 9.0 :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Til opplysning gjør Microsoft det samme i Windows Live Mail (nye Hotmail), og serverer en skikkelig nedstrippet versjon til Firefox/Opera-brukere. Microsoft har åpenbart ikke lært fra problemene med MSN.com og dens blokking/ødelegging for Opera.

6565784[/snapback]

Egentlig ganske hårreisende, men det kan jo fikses på en enkel måte: Bytt leverandør av webmail.

6565801[/snapback]

 

Heh, jeg vet, men som den typiske eks-bruker av MS-produkter sitter jeg igjen med et herlig tilfelle av vendor lock-in. Diverse viktige ting (MSN, domenenavn og annet) er knyttet opp mot hotmailen min, og kan ikke med letthet endres enda, så jeg sitter fast med Hotmail/Live Mail frem til jeg finner en webmail-leverandør som er mer å stole på (ikke Gmail). :(

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet...

Alle som skal inn på microsoft.com bruker sikkert Windows og da har man IE innstallert. IE er jo en av fordelene som Windows har i forhold til andre OS, så ikke noe poeng av microsoft å ikke utnytte det beste.

6565672[/snapback]

Hæ?!? En av fordelene? Si meg, hva spise du til frokost idag? IE er en av de store ulempene med Windows. Viser ikke validerte sider korrekt, har flere sikkerhetshull enn det er ostehull i en sveitserost, steingammel nettleser, mildt sagt elendig støtte forstandarder osv. Eneste fordelen med IE er at den bare er innmuret i et fåtall OS og at man derfor lett kan unngå elendigheten

 

Forøvrig, tragisk av M$ å gjøre slikt, men det gir meg jo bare atter en grunn til å dumpe M$ og Windows.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Hehe Simen1 "oppgradere til Linux"... :D

 

Microsoft tilbyr en tjeneste som de tjener uanstendig mye penger på. De har blitt angrepet mange ganger fordi de er flinke til å tjene penger... på andres bekostning. De har råd til gode advokater (de har vel sin egen juridiske avdeling, som jobber uavbrutt med rettighets-spørsmål), og når de gjør det på denne måten, så er det nok uangripelig juridisk sett.

 

Uansett: før eller siden så må andre browsere kunne åpne sidene deres, ellers risikerer de å tjene mindre penger. De tilbyr bl.a. programvare for MacOS, som ikke kommer med IE integrert (Microsoft har faktisk sluttet å tilby IE for OSX).

Lenke til kommentar
Dette gjør ivertfall ikke slik at jeg liker Microsoft bedre, men så har jeg ekstremt skjelden behov for nettsiden.

6565870[/snapback]

 

nå TROR jeg ikke at dette er for å stenge ute Firefox og Opera brukere faktisk! Jeg tror rett og slett ikke at preview-en VISES rett i disse enda.. De har utviklet den for IE og må senere tilpasse siden til å fungere under "resten"..

Lenke til kommentar
Sant, man må bare ha Opera 9.0 eller nyere som har denne "mask as IE" opsjonen under "site preferences". Den gamle "Identify as IE" opsjonen er ikke bra nok. Fungerer som en drøm her i Opera 9.0 :D  :thumbup:

6565813[/snapback]

 

Jeg har Opera 9.0, men finner ikke den muligheten noe sted...

Ligger ikke under site preferences her, kan du være mer spesifik ?

Lenke til kommentar

En latterlig sytediskusjon. The same goes for artikkelen egentlig.

 

Det hadde vært hårreisende om Firefox og Opera var utestengt fra www.micrsoft.com, men dette er en PREVIEW av en ny site, som IKKE er ferdig. Da siden garantert ikke fungerer i Firefox enda, er det vel lite vits å få brukerne inn enda.

Lenke til kommentar
Heh, jeg vet, men som den typiske eks-bruker av MS-produkter sitter jeg igjen med et herlig tilfelle av vendor lock-in. Diverse viktige ting (MSN, domenenavn og annet) er knyttet opp mot hotmailen min, og kan ikke med letthet endres enda, så jeg sitter fast med Hotmail/Live Mail frem til jeg finner en webmail-leverandør som er mer å stole på (ikke Gmail).  :(

6565817[/snapback]

 

[offtopic]

Har brukt www.start.no i omkring 10 år nå.(Fra de startet å tilby mail). Har aldri hatt noen problemer med dem.

[/offtopic]

 

Vil tippe at denne begrensingen ikke er der når siden lanseres offisiellt.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Latterlig! Typisk dårlige tapere å stenge ute oss Firefox brukere...

6565307[/snapback]

Synes vel det er naturlig at _preview_ versjonen blir testet først med selskapets egen leser, dersom det var snakk om en endelig versjon, så kunne jeg vært enig med deg, men det er det altså ikke.

6565315[/snapback]

 

Ja, det er naturlig at intern testing kjøres med selskapets egen leser først, men nei, det er ikke naturlig å aktivt blokkere alle andre nettlesere, uten at det egentlig er en grunn for det.

 

Nå aner selvfølgelig ikke jeg hvorfor de blokker, men dersom antagelsen er at siden mest sannsynlig ikke vil fungere ordentlig med andre lesere, så er det vel like greit å lede dem til den offisielle MS siden, dvs bort fra preview siden. Ellers er jeg enig i at dette er en bagatell å syte over og jeg tviler på at MS får mye konstruktiv tilbakemelding fra Opera og Firefox brukere dersom de i tråden her er representative. Planen er nok at den skal fungere med andre nettlesere, det er såvidt jeg vet ingen nettsider fra MS som ikke gjør det i skrivende stund. Dvs det var vel noe problemer med Windows update, men regner med det er historie?

Lenke til kommentar
Latterlig! Typisk dårlige tapere å stenge ute oss Firefox brukere...

6565307[/snapback]

Synes vel det er naturlig at _preview_ versjonen blir testet først med selskapets egen leser, dersom det var snakk om en endelig versjon, så kunne jeg vært enig med deg, men det er det altså ikke.

6565315[/snapback]

 

Ja, det er naturlig at intern testing kjøres med selskapets egen leser først, men nei, det er ikke naturlig å aktivt blokkere alle andre nettlesere, uten at det egentlig er en grunn for det.

 

Nå aner selvfølgelig ikke jeg hvorfor de blokker, men dersom antagelsen er at siden mest sannsynlig ikke vil fungere ordentlig med andre lesere, så er det vel like greit å lede dem til den offisielle MS siden, dvs bort fra preview siden. Ellers er jeg enig i at dette er en bagatell å syte over og jeg tviler på at MS får mye konstruktiv tilbakemelding fra Opera og Firefox brukere dersom de i tråden her er representative. Planen er nok at den skal fungere med andre nettlesere, det er såvidt jeg vet ingen nettsider fra MS som ikke gjør det i skrivende stund. Dvs det var vel noe problemer med Windows update, men regner med det er historie?

6566115[/snapback]

 

Jeg mener at en offentlig forhåndsvisning (preview) av deres nye side er en såpass stor sak at folk fra Mozilla og Opera bør kunne få tatt en titt og finne ut om siden vises greit i Firefox eller Opera. Hvis det bare er en intern, uferdig side, skjønner jeg ikke hvorfor den ligger åpent tilgjengelig på nettet.

 

Og jo, det er en del nettsider fra MS som ikke fungerer med andre nettlesere. Nye hotmail (Window s Live Mail) fungerer ikke med Firefox.

 

orjanp: start.no er noen jeg aldri vil betro å håndtere min private epost. :)

Lenke til kommentar
En latterlig sytediskusjon. The same goes for artikkelen egentlig.

 

Det hadde vært hårreisende om Firefox og Opera var utestengt fra www.micrsoft.com, men dette er en PREVIEW av en ny site, som IKKE er ferdig. Da siden garantert ikke fungerer i Firefox enda, er det vel lite vits å få brukerne inn enda.

6565941[/snapback]

Det påfallende er ikke at siden er uferdig (og inneholder 113 feil), men at utestengelsen av Firefox og Opera-brukere er gjort med fullt overlegg. Dvs. Siden fungerer jo i Opera 9 dersom den utgir seg for å være IE.

 

Litt enkelt forklart finner man nok noe slikt i koden en plass:

 

IF browser = IE THEN show "new page" ELSE show "old page".

 

Ren nettleserdiskriminering og et slag under beltestedet i rettferdig konkurranse. Skitne triks som konkurransetilsyn over hele verden egentlig bør slå ned på.

Lenke til kommentar
Latterlig! Typisk dårlige tapere å stenge ute oss Firefox brukere...

6565307[/snapback]

Synes vel det er naturlig at _preview_ versjonen blir testet først med selskapets egen leser, dersom det var snakk om en endelig versjon, så kunne jeg vært enig med deg, men det er det altså ikke.

6565315[/snapback]

 

Ja, det er naturlig at intern testing kjøres med selskapets egen leser først, men nei, det er ikke naturlig å aktivt blokkere alle andre nettlesere, uten at det egentlig er en grunn for det.

 

Nå aner selvfølgelig ikke jeg hvorfor de blokker, men dersom antagelsen er at siden mest sannsynlig ikke vil fungere ordentlig med andre lesere, så er det vel like greit å lede dem til den offisielle MS siden, dvs bort fra preview siden. Ellers er jeg enig i at dette er en bagatell å syte over og jeg tviler på at MS får mye konstruktiv tilbakemelding fra Opera og Firefox brukere dersom de i tråden her er representative. Planen er nok at den skal fungere med andre nettlesere, det er såvidt jeg vet ingen nettsider fra MS som ikke gjør det i skrivende stund. Dvs det var vel noe problemer med Windows update, men regner med det er historie?

6566115[/snapback]

 

Ser ut til å fungere helt fint i opera, hadde kanskje håpt MS holdt seg unna slik med de nye "formålsparagrafene" sine. Men dette er et gufs av gamle takter, å servere noe annet til andre browsere har de gjort mange ganger før (msn.com, xbox-siden osv), og dette til tross for at ting fungerer bra.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sant, man må bare ha Opera 9.0 eller nyere som har denne "mask as IE" opsjonen under "site preferences". Den gamle "Identify as IE" opsjonen er ikke bra nok. Fungerer som en drøm her i Opera 9.0 :D  :thumbup:

6565813[/snapback]

 

Jeg har Opera 9.0, men finner ikke den muligheten noe sted...

Ligger ikke under site preferences her, kan du være mer spesifik ?

6565930[/snapback]

 

 

Høyreklikk på siden og velg "edit site preferences"

Deretter velger du flagget Network og bruker rullegardinlista nederst til å velge at den skal maskere seg som IE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...